Originální popis hry
Jsi chodec ve snech, který se ztratil v tajemném labyrintu, a musíš objevit ojedinělé dveře dříve, než ti vyprší čas snů, jinak zůstaneš navždy uvězněn!
Můžeš putovat komnatami snů a doufat, že náhoda odhalí dveře, nebo se můžeš zdržet v každém typu místnosti. V obou případech se budete muset vypořádat s plíživými Nočními můrami, které straší v chodbách labyrintu.
Onirim je karetní hra pro jednotlivce/kooperativce. Vy (a případně i váš partner) musíte (společně) proti hře získat osm karet Dveří dříve, než dojde balíček; tyto karty Dveří můžete získat buď tak, že zahrajete karty stejné barvy tři kola po sobě, nebo tak, že odhodíte (za určitých okolností) jednu ze svých silných karet Klíčů. V obou případech se budete muset rozhodnout, jak nejlépe využít každou kartu v ruce, a pečlivě hrát kolem Nočních můr. Tyto karty jsou ukryty v balíčku a po vytažení spustí bolestivá dilemata...
K druhému vydání Onirimu je přiloženo sedm minidrozšíření, všechna samostatná a vzájemně kompatibilní, včetně těchto tří, která byla v prvním vydání hry:
"Věže" zavádí nový typ karet, který umožňuje více prohledávání a manipulace s balíčkem a zároveň klade další podmínku vítězství.
"Šťastné sny a temné předtuchy" přidává zlé časované bomby, které vám budou bránit v postupu v předvídatelných okamžicích vašeho pátrání, a také užitečné, ale nespolehlivé spojence.
Ve hře "Kniha ztracených a nalezených kroků" musíte najít osm karet dveří v náhodně daném pořadí a můžete vyřazené karty ze hry odstranit a seslat mocná kouzla, která vám pomohou tento nelehký úkol splnit.
Kromě těchto tří variant z první edice jsou v krabici Onirim 2. edice čtyři nové moduly. Stejně jako dříve se každý modul skládá z něčeho, co hru usnadňuje, a z něčeho, co ji ztěžuje:
"Glyfy" zavádí čtvrtý symbol na kartách lokací (kromě Klíče, Slunce a Měsíce), který usnadňuje skládání řady neopakovaných symbolů. Hráč pak musí najít jedny dveře navíc od každé barvy (celkem tedy 12 dveří), aby vyhrál
"Lapači snů" jsou čtyři karty, které "hlídají" hromádky Limba. Hromádka Limba zůstává s Lapači snů tak dlouho, dokud nějaký efekt neumožní hráči zamíchat hromádku zpět do balíčku... Pokud jsou všichni Lapači snů plní a do Limba by měly přijít nové karty, je Lapač snů odhozen a jeho karty zamíchány zpět. Na konci hry mají být v Limbu také čtyři nové karty "Ztracené sny" jako dodatečná vítězná podmínka - takže odhození všech lapačů snů znamená prohru.
"Křižovatky a slepé uličky" představují karty lokací s daným symbolem (3 Slunce, 2 Měsíc, 1 Klíč), které však slouží jako libovolné barvy "žolík". Obsahuje také 10 karet "Mrtvých konců", které zůstávají v ruce hráče (samy o sobě se nedají odhodit) a blokují její limit 5 karet v ruce... dokud hráč neodhodí celou ruku (=jediný způsob, jak odhodit Mrtvý konec).
"Dveře do Oniverse" přináší několik karet jednorázových schopností jako "obyvatelé Oniverse".
Automatický překlad
You are a Dreamwalker, lost in a mysterious labyrinth, and you must discover the oneiric doors before your dreamtime runs out – or you will remain trapped forever!
You may wander through the chambers of dreams, hoping that chance will reveal the doors, or you can linger in each type of room. In both cases, you will have to deal with the slithering Nightmares, which haunt the hallways of the labyrinth.
Onirim is a solo/cooperative card game. You (and a partner, if you wish) must work (together) against the game to gather the eight Door cards before the deck runs out; you can obtain those Door cards either by playing cards of the same color three turns in a row, or by discarding (under specific circumstances) one of your powerful Key cards. In both cases you will have to decide the best use of each card in your hand and carefully play around the Nightmares. Those cards are hidden in the deck and will trigger painful dilemmas when drawn...
Seven mini-expansions, all standalone and compatible with one another, are included with the second edition of Onirim, including these three that were in the first edition of the game:
"The Towers" introduces a new type of card that allows more searching and deck manipulation, while also imposing an additional victory condition.
"Happy Dreams and Dark Premonitions" adds evil time bombs that will impede your progress at predictable moments of your quest as well as helpful but unreliable allies.
In "The Book of Steps Lost and Found", you must find the eight Door cards in a randomly given order and may remove discarded cards from the game to cast powerful spells that will help you complete this difficult task.
In addition to these three variants from the first edition, there are four new modules in the Onirim 2nd edition box. Just like previously, each module consists of something that makes the game easier and something that makes the game harder:
"The Glyphs" introduces a fourth symbol on location cards (apart from Key, Sun and Moon), which makes it easier to compose the row of unrepeated symbols. Player must then find one extra door of each color (so 12 doors in total) to win
"The Dreamcatchers" are four cards that "guard" the Limbo piles. The Limbo pile stays with Dreamcatcher until some effect allows the player to shuffle the pile back to the deck... if all Dreamcatchers are full and new cards should come to Limbo, a Dreamcatcher is discarded and his cards shuffled back. Also, four new "Lost Dreams" cards are supposed to be in Limbo at the end of the game, as an extra winning condition - so discarding all Dreamcatchers means loss.
"The Crossroads and Dead Ends" introduce location cards with a given symbol (3 Sun, 2 Moon, 1 Key), but serving as any color "joker". It also contains 10 "Dead End" cards, that remain in players hand (un-discard-able on its own) and block her 5-cards hand limit... until a player discards the whole hand (=the only way to discard a Dead End).
"The Door To The Oniverse" brings several one-time abilities cards as "inhabitants of the Oniverse"... and one extra colorless door to find.
Apart from all those, there are a few special rules to use the dark meeple in the game (which interferes with Nightmare cards resolving), making the game easier or harder, depending on the chosen variant.