Originální popis hry
Gloomhaven je hra inspirovaná evropskou taktikou v trvalém světě s proměnlivými motivy. Hráči se ujmou role potulného dobrodruha s vlastní sadou speciálních dovedností a vlastními důvody, proč se vydali do tohoto temného koutu světa. Hráči musí z nutnosti spolupracovat, aby vyčistili hrozivé kobky a zapomenuté ruiny. Během tohoto procesu budou vylepšovat své schopnosti získáváním zkušeností a kořisti, objevovat nové lokace k prozkoumání a plenění a rozšiřovat stále se rozvětvující příběh, který je poháněn rozhodnutími, jež učiní.
Jedná se o hru s trvalým a měnícím se světem, kterou je ideální hrát během mnoha herních sezení. Po skončení scénáře se hráči rozhodnou, co udělají, což určí, jak bude příběh pokračovat, něco jako “Vyber si své vlastní dobrodružství” kniha. Hraní scénáře je kooperativní záležitostí, při níž hráči budou bojovat proti automatizovaným příšerám pomocí inovativního systému karet, který určuje pořadí hry a to, co hráč ve svém tahu udělá.
V každém tahu si hráč vybere dvě karty, které zahraje ze své ruky. Číslo na vrchní kartě určuje jeho iniciativu v daném kole. Každá karta má také horní a dolní sílu, a když je hráč’na řadě v pořadí iniciativy, určí, zda použije horní sílu jedné karty a dolní sílu druhé, nebo naopak. Hráči si však musí dávat pozor, protože časem trvale ztrácejí karty z ruky. Pokud jim vyčištění dungeonu trvá příliš dlouho, mohou skončit vyčerpaní a budou nuceni ustoupit.
Automatický překlad
Gloomhaven is a game of Euro-inspired tactical combat in a persistent world of shifting motives. Players will take on the role of a wandering adventurer with their own special set of skills and their own reasons for traveling to this dark corner of the world. Players must work together out of necessity to clear out menacing dungeons and forgotten ruins. In the process, they will enhance their abilities with experience and loot, discover new locations to explore and plunder, and expand an ever-branching story fueled by the decisions they make.
This is a game with a persistent and changing world that is ideally played over many game sessions. After a scenario, players will make decisions on what to do, which will determine how the story continues, kind of like a “Choose Your Own Adventure” book. Playing through a scenario is a cooperative affair where players will fight against automated monsters using an innovative card system to determine the order of play and what a player does on their turn.
Each turn, a player chooses two cards to play out of their hand. The number on the top card determines their initiative for the round. Each card also has a top and bottom power, and when it is a player’s turn in the initiative order, they determine whether to use the top power of one card and the bottom power of the other, or vice-versa. Players must be careful, though, because over time they will permanently lose cards from their hands. If they take too long to clear a dungeon, they may end up exhausted and be forced to retreat.