Originální popis hry
Válečná hra s tématikou fantasy bez miniatur. Budete hrát za všudypřítomné elfy, barbarské Uthuk Yllan, statné trpaslíky, odporné nemrtvé, středověké rytíře, pouštní akolyty, mocné dračí rody nebo za kruté skřety? Hráči si vyberou frakci z osmi dostupných v základní hře a bodovou hodnotu armády pro bitvu. Každý z nich pak musí postavit armádu pomocí oboustranných kartonových disků a bojovat. Alespoň polovina bodů armády musí být od jedné frakce a zbývající body tvoří stejně zaměřené nebo neutrální disky a kouzla.
Každý oboustranný disk představuje buď domovinu frakce (vaše výchozí území), terén (zříceniny, les, bažinu atd.... s účinky na boj a zorné pole), kouzlo(úrovně 1-3), střelu nebo jednu jednotku s jejím zarovnáním (dobro, neutrál nebo zlo) s hodnotami jejího útoku, obrany, odolnosti, pohybu a bodovou cenou armády disku. Disky mají různou velikost (obři a draci bývají větší) a většina jednotek má nejrůznější speciální schopnosti, jako je létání, schopnost sesílat kouzla nebo schopnost vystřelovat střely, například balvany, blesky, šípy nebo ohnivé koule. Hráči postupně aktivují 3 jednotky (disky) a řeší souboje, sesílají kouzla a vystřelují střely.
Aktivované disky jednotek se pohybují po stole tak, že je otočíte koncem nahoru, a to až do výše jejich hodnoty pohybu. Pokud disk přistane na disku soupeřovy armády, dojde k bitvě, přičemž horní disk (útočník) způsobí svou hodnotu poškození při útoku dolnímu disku (obránce), který použije svou hodnotu obrany na útočníka, pokud je poškození rovno nebo větší než odolnost jedné z jednotek, je buď zraněn, nebo zabit. Bojů se může účastnit více disků nad sebou a řeší se shora dolů. Střely mohou jednotky schopné střelby vypálit na disky v dosahu tak, že je na cíl shodí z výšky jednoho metru nad stolem. Ty, které dopadnou na cíl, způsobí poškození, jinak minou nebo mohou zasáhnout jiné disky, na které dopadnou. To může mít za následek poškození vlastních jednotek "přátelskou palbou" a přidává do hry prvek štěstí/obratnosti.
Pravidla hry obsahují několik scénářů, které jsou vhodné pro 2 až 8 hráčů. Cíl vítězství každého scénáře se může lišit od krále kopců přes likvidaci nepřítele až po téměř všechny podmínky vítězství v bojovém scénáři, které si lze představit.
Automatický překlad
A Fantasy themed miniatures wargame without the miniatures. Will you play as the ubiquitous Elves, the barbaric Uthuk Yllan, the stalwart Dwarves, the vile Undead, the medieval Knights, the desert dwelling Acolytes, the mighty Dragon kin, or the vicious Orcs? Players choose a faction from the eight available in the base game and an army point value for the battle. Each must then build an army using the double-sided cardboard disks and battle it out. At least half of the army points must be from one faction and the remaining points are made up of like aligned or neutral disks and spells.
Each double-sided disk represents either a faction homeland (your starting area), a terrain (ruins, forest, swamp etc... with effects on combat and line of sight), a spell(levels 1-3), a missile or one unit with its alignment (Good, Neutral, or Evil) with values for its Attack, Defense, Toughness, Movement and the army point cost of the disk. The disks have varying sizes (Giants and Dragons tend to be larger) and most units have a wide variety special abilities such as flying, the spell-casting ability or the missile ability to launch boulders, bolts, arrows or fireballs for example. Players take it in turn activating 3 units(disks) and resolving battles, casting spells, and firing missiles.
Activated Unit disks are moved around the table by flipping them end over end a number of times up to their movement value. If the disk lands on top of an opposing army disk a battle ensues with the top disk (the attacker) doing its attack damage value to the lower disk (the defender) who applies its defense value to the attacker if the damage is equal or greater to either unit's toughness it is either wounded or killed. Combats can involve numerous disks upon top of each other and are resolved top down. Missiles can be fired by missile capable units at disks within range by dropping them upon the target from a foot above the table. Those which land upon the target do damage otherwise they miss or can hit other disks they land on. This can result in 'friendly fire' damage on your own troops and adds an element of luck/dexterity to the game.
The game rules come with multiple scenarios that accommodate 2 to 8 players. The victory goal of each scenario can vary from king of the hill, to enemy elimination, to just about any combat scenario victory condition one could imagine.