Originální popis hry
Ve hře Dice Realms hráči soupeří o vylepšení a rozšíření svých království, která jsou reprezentována přizpůsobitelnými kostkami s hracími plochami, které lze vysunout a vylepšit za lepší.
Každá hra je jiná, protože během přípravy si hráči vylosují pět destiček (z balíčku 35), aby určili, které další hrací plochy budou k dispozici nad rámec pěti standardních řad hracích ploch: vítězství, zemědělství, obchod, obrana a vylepšení. Každý hráč začíná se dvěma stejnými kostkami a v průběhu hry může kromě vylepšování svých počátečních kostek získávat další kostky.
Hra probíhá většinou simultánně. Na začátku hráči hodí svými kostkami, přičemž jeden z hráčů hodí kostkou osudu. Objeví-li se na kostce Osudu zima, musí všichni hráči zaplatit 1 zrnko za každou kostku, kterou vlastní, nebo si za každé zrnko, které nemohou zaplatit, vybrat žeton "utrpení" -2 body. Hráči pak mohou zdarma přehodit jednu kostku a pro další kontrolu mohou investovat do žetonů přehození a "nastavení kostky" (které umožňují zvolit výsledek líce kostky). Pokud je na přehozené kostce zobrazena ikona přehození, provedete sílu zobrazenou na kostce a poté ji přehodíte.
Hráči poté řeší útoky, začínají libovolnou kostkou Osudu (která zasáhla všechny hráče) a poté postupují od tohoto hráče po směru hodinových ručiček, přičemž útok každého hráče ovlivní všechny jeho soupeře. Každý štít, který se objeví na vaší kostce, vám umožní ignorovat jeden útok. Úspěšné útoky mohou hráče stát obilí, použití kostky na jeden tah nebo ztrátu líce kostky, který je nahrazen "zničeným" lícem (který lze později znovu postavit).
Hráči pak sbírají vítězné body (VP), obilí a mince zobrazené na jejich líci kostky, přičemž mince lze použít k nákupu žetonů opakovaného hodu a žetonů set-a-die, k opravě zničených líců kostky, k nákupu nové kostky - která také stojí 2 zrna - nebo k získání vylepšení. Z kola na kolo si můžete do pokladnice uložit maximálně 1 minci.
Vylepšení jsou jádrem hry. Hráči získávají vylepšení z ukazujících se symbolů vylepšení nebo utrácením mincí. Na stěnách hracích kostek jsou 1, 2 nebo 4 tečky. Změna z 1 na 4 ve stejné barvě — například ze žlutého líce, který sbírá 2 zrnka, na verzi se 4 tečkami, která sbírá 4 zrnka a 2 mince — stojí tři vylepšení, zatímco změna z jednoho líce na jiný barevný líc na stejné úrovni stojí jen jedno vylepšení.
Pokud během kola některý z hráčů potřebuje použít žeton 10 VP, žeton -10 bídy nebo žeton 10 zrn (protože všechny žetony menších hodnot byly použity), hra po skončení tohoto kola končí; v opačném případě hráč s kostkou osudu předá kostku po směru hodinových ručiček dalšímu hráči a začíná nové kolo. Po skončení hry si hráči sečtou získané body, a to jak na žetonech VP, tak na vylepšených stěnách kostky, přičemž stěny se 2 body mají hodnotu 1 VP a stěny se 4 body mají hodnotu 2 VP. Kdo má nejvíce VP, vyhrává.
S 18 kostkami, více než 650 plastovými kostkami 72 typů a 35 destičkami, které poskytují více než 320 000 jedinečných startovních sestav a výzev, nabízí Dice Realms spoustu rozmanitosti a znovuhratelnosti.
Automatický překlad
In Dice Realms, players vie to improve and expand their realms, which are represented by customizable dice with faces that can be popped out and upgraded for better ones.
Each game is different as during setup, players draw five tiles (from a bag of 35) to determine which extra die faces will be available beyond the five standard lines of faces: victory, farming, commerce, defense, and upgrades. Each player begins with two identical dice and can gain more dice during play, in addition to upgrading their starting dice.
Play is mostly simultaneous. To begin, players roll their dice, with one player rolling the Fate die. If Winter appears on the Fate die, all players must pay 1 grain for each die they own or collect a -2 point "misery" chip for each grain they can't pay. Players may then re-roll one die for free, and they can invest in re-roll and "set a die" tokens (that allow you to choose the die face result) for further control. If a re-rolled die shows a re-roll icon, you do power shown on the die and then re-roll it.
Players then resolve attacks, starting with any on the Fate die (that hit all players), and then going clockwise from that player, with each player's attack affecting all their rivals. Each shield showing on your dice lets you ignore one attack. Successful attacks can cost players grain, the use of a die for a turn, or the loss of a die face, with that face being replaced with a "destroyed" face (which can be later rebuilt).
Players then collect the victory points (VPs), grain, and coins shown on their die faces, with coins being used to purchase re-roll tokens and set-a-die tokens, repair any destroyed die faces, buy a new die -- which also costs 2 grain -- or acquire upgrades. You can save at most 1 coin in your treasury from round to round.
Upgrades are the heart of the game. Players receive upgrades from upgrade symbols showing or by spending coins. Die faces have 1, 2, or 4 dots on them. To change from a 1 to a 4 in the same color — such as from a yellow face collecting 2 grain to the 4-dot version that collects 4 grain and 2 coins — costs three upgrades, whereas changing from one face to a different color face at the same level costs just one upgrade.
If during a round any player needs to use a 10 VP token, a -10 misery token, or a 10 grain token (because all of the smaller value tokens have been used), then the game ends after finishing that round; otherwise, the player with the Fate die passes it clockwise to the next player and a new round begins. When the game ends, players tally their points earned, both on the VP tokens and on the upgraded die faces, with 2-dot faces being worth 1 VP and 4-dot faces being worth 2 VP. Whoever has the most VPs wins.
With 18 dice, more than 650 plastic die faces in 72 types, and 35 tiles that provide more than 320,000 unique starting set-ups and challenges, Dice Realms offers lots of variety and replayability.