Originální popis hry
Amsterdam je přepracovanou verzí hry Macao s novým prostředím, vylepšeným vyvážením karet a novými herními prvky. Vyzývá hráče k sestavování kombinací schopností a také ke správnému propočítávání výhodnosti odloženého uspokojení akcí.
Ve hře jsou hráči obchodníky v Amsterdamu na přelomu 19. a 20. století. Na začátku hry jsou na každé z dvanácti políček na určené hrací desce umístěny dvě karty čtvrtí. Na začátku kola se vylosují další dvě karty okresů a dvě karty budov a dvě karty povolání (vždy z balíčku 54 karet každého typu), které tvoří nabídku šesti karet. Každá z těchto karet má cenu v barevných akčních kostkách a poskytuje novou akci, zvláštní schopnost nebo způsob, jak získat body. Každý hráč si v pořadí tahu vezme jednu z nabízených karet. Nakonec se vyloží karta trhu, která umožňuje hráčům vyměnit ve svém tahu peníze za vítězné body.
Dále se hází šesti barevnými kostkami. Každý hráč se rozhodne, kterou ze šesti kostek by chtěl (hráči si mohou zvolit stejnou kostku), a poté si vezme tolik akčních kostek v dané barvě, kolik má bodů. Hráči umístí své nové akční kostky na svou otočnou větrnou růžici o tolik políček do budoucna, kolik jich je na kostkách. Nakonec se kolo roztočí, takže hráči získají přístup ke všem kostkám, které se nacházely na 1 políčku jejich větrné růžice.
Akční kostky slouží k nákupu karet, které si hráč vzal, k nároku na jeden z devíti druhů zboží v okolí města Amsterdam a k převozu zboží nebo dělníků kanály do skladů. Hráči získávají body za doručení svého zboží a také za bonusy na zakoupených kartách a vyhrává hráč, který má na konci dvanáctého kola nejvíce bodů.
Automatický překlad
Amsterdam is a reimplementation of Macao with a new setting, improved card balance, and new gameplay elements. It challenges players to build combinations of abilities, as well as to correctly calculate the advantage of delayed gratification for actions.
In the game, players are merchants in Amsterdam near the turn of the 20th century. At the start of the game, two district cards are placed on each of the twelve spaces on the designated board. At the beginning of a round, the next two district cards, as well as two building and two profession cards (each from a deck of 54 of each type) are drawn to form the offer of six cards. Each of these cards has a cost in colored action cubes and grants a new action, special ability, or way to score points. In turn order, each player takes a card from those on offer. Finally, a market card is revealed that allows players to exchange money for victory points on their turn.
Next, the six colored dice are rolled. Each player decides which of the six dice they would like (players may choose the same die), then takes as many action cubes in that color as the number of pips. Players place their new action cubes on their rotatable windrose as many spaces in the future as the number on the dice. Finally, the wheel is spun, so that players gain access to all cubes that were located on the 1 space of their windrose.
Action cubes are used to purchase cards that a player has taken, claim one of the nine types of goods around the city of Amsterdam, and ferry goods or workers through canals to warehouses. Players earn points for delivering their goods, as well as for bonuses on cards they purchase, and the player with the most points at the end of the twelfth round wins.
Dostupná rozšíření hry
Žádná dostupná rozšíření hry.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.
Video
Žádná videa nejsou k dispozici.