Originální popis hry
Spousta lidí vyrostla na hrách typu "roll-and-move" a hra "That's Life!", známá také jako "Verflixxt!", je moderní hra typu "roll-and-move", která vám dává (trochu) větší kontrolu nad vaším osudem než staré hry.
Hru rozehrajete tak, že rozložíte destičky na souvislou cestu, přičemž destičky jsou buď označeny čtyřlístkem, nebo čísly od -10 do +8. Na destičkách je napsáno, že se jedná o čtyřlístek. Na destičky čtyřlístku a dvě z kladných destiček umístěte dřevěné stráže, jak je uvedeno v pravidlech. Každý hráč má tři žetony (ve hře pěti nebo šesti hráčů dva), které začínají na začátku cesty.
V tahu hodíte kostkou a posunete jeden ze svých žetonů o tolik políček dolů po cestě. Pokud je váš žeton při opuštění dílku na něm jediný, seberete tento dílek, čímž se zmenší cesta, po které se všichni pohybují. Pokud je strážce na dílku ještě v okamžiku, kdy jej opouštíte, dílek nesbíráte. Pokud je žeton některého hráče na stejném políčku jako strážce, můžete s tímto strážcem pohnout místo toho, abyste pohnuli s jedním ze svých žetonů, čímž možná připravíte někomu jinému neštěstí v příštím tahu a možná si připravíte zboží — pokud na vaší destičce nepřistane nikdo jiný!
Jakmile váš žeton dosáhne posledního políčka na cestě, je tento žeton vyřazen ze hry. Jakmile jsou všechny žetony vyřazeny, hráči si sečtou své body, přičemž každý čtyřlístek, který vlastníte, mění zápornou destičku na kladnou. Kdo získá nejvyšší počet bodů, vyhrává!
Verflixxt! obsahuje řadu variant, včetně té, v níž cestu sestavujete náhodným pokládáním destiček místo v určitém pořadí. Verze hry Verflixxt! 2020 používá tuto variantu jako základní sestavu s tím, že za každý osmý kámen na cestě je umístěn oboustranný kámen "give/steal". Když v této verzi hry sbíráte kameny, umisťujete je do věže, přičemž naposledy nasbíraný kámen je nahoře. Když jste posledním žetonem, který opustil destičku "give", musíte dát svou nejvyšší destičku jinému hráči a dát záporný žeton tomu, kdo má nahoře nejvíce kladných žetonů, a naopak; poté otočíte destičku "give" na její stranu "steal". Když jste posledním žetonem, který opouští destičku "krádeže", vezmete si nejvyšší destičku od toho hráče, kterého jste si vybrali, a pak ji položíte na vrchol své hromádky.
Pro ještě záludnější variantu můžete hrát tak, že destička čtyřlístku ovlivní pouze destičku přímo pod ní ve vaší hromádce, čímž se kladná destička změní na zápornou a záporná na kladnou. Nyní už není čtyřlístek vždy tak atraktivní!
Automatický překlad
Lots of people grew up playing roll-and-move games, and That's Life!, a.k.a., Verflixxt!, is a modern roll-and-move design that puts you (a bit) more in control of your fate than those games of old.
To set up the game, lay out the tiles in a continuous path, with the tiles either bearing a clover or being numbered -10 to +8. Place wooden guards on the clover tiles and two of the positive tiles as indicated in the rules. Each player has three tokens (two in a five- or six-player game) that start at the beginning of the path.
On a turn, you roll the die, then move one of your tokens that many spaces down the path. If your token is the only one on a tile when you leave it, you collect that tile, which shrinks the path on which everyone is moving. If a guard is still on a tile when you leave it, you do not collect the tile. If any player's token is on the same space as a guard, you can move that guard instead of moving one of your own tokens, possibly setting someone else up for misfortune on a future turn and possibly setting yourself up for goods things — as long as no one else lands on your tile!
Once your token reaches the final space on the path, that token is retired from play. Once all tokens are retired, players tally their points, with each clover you possess turning a negative tile into a positive one. Whoever has the highest score wins!
Verflixxt! includes a number of variants, including one in which you construct the path by laying out the tiles at random instead of in a particular order. The 2020 version of Verflixxt! uses this variant for its basic set-up, with the addition of a double-sided "give/steal" tile placed after every eighth tile on the path. When you collect tiles in this version of play, you place them in a tower, with your most recently collected tile on top. When you are the last token to leave a "give" tile, you must give your topmost tile to another player, giving a negative token to whoever has the most positive token on top and vice versa; you then flip the "give" tile to its "steal" side. When you are the last token to leave a "steal" tile, you take the topmost tile from whichever player you choose, then place it on top of your stack.
For an even trickier variant, you can play that the clover tile affects only the tile directly beneath it in your stack, turning a positive negative and a negative positive. Now the clover isn't always so attractive!