Originální popis hry
Jen v několika koutech světa je vzpomínka na magii stále živá, přestože před několika staletími její léčivá síla prostupovala vším. Čarodějnice, její poslední zbývající vyznavačky, byly odjakživa vyděděnci a lidské společnosti mohly pomáhat jen v přísném utajení. Vůdkyně jejich lidu, Septima, byla vždy nejmoudřejší a nejznalejší čarodějkou. Nyní, když se její čas chýlí ke konci, se čarodějky z celého světa scházejí v Noctenburgu, aby zanechaly v nehostinném městě svou stopu a dokázaly Septimě, že jsou jejími důstojnými nástupkyněmi.
Septima je kompetitivní, vysoce interaktivní strategická hra o čarodějnictví. Jako vůdce svého sabatu musíte ve městě Noctenburg prokázat svou hodnotu a stát se nástupcem Septimy, nejvyšší čarodějky. Procvičujte své řemeslo a získávejte Moudrost sbíráním bylin, vařením lektvarů, léčením obyvatel města, ovládáním kouzel a zachraňováním svých spolubratří a sester před zkouškami. Ale pozor: magie, i když je použita pro dobro, vyvolává u měšťanů podezření...
Současný výběr akcí s pozitivní interakcí hráčů: Ústřední mechanismus hry Septima’se točí kolem simultánního tajného výběru jedné z devíti akčních karet v každém tahu: Pohyb, Sbírání, Vaření, Léčení, Verbování, Prosba, Zpěv, Obřad a Vzpomínka. Každá akce získává silný bonus, pokud ji zvolí více hráčů, ale jejich společné provedení také vyvolává podezření u obyvatel města a přitahuje pozornost Lovců čarodějnic. Rozhodování o tom, kdy provést společnou akci (a s kým ji provést), dodává soutěživé hře svěží, polokooperativní nádech a spoustu interakce mezi hráči.
Zachraňujte čarodějnice a budujte svůj Coven: Uzdravte, okouzlete nebo přesvědčte obyvatele města a získejte dostatečnou podporu, abyste ovlivnili periodické čarodějnické procesy ve svůj prospěch. Pokud jsou nepřátelští svědci přehlasováni, je odsouzená čarodějnice zproštěna viny a připojí se ke sabatu, který ji zachránil. Začínáte v malém počtu, ale tímto způsobem můžete svůj sabat rozšířit až na čtyři čarodějnice, z nichž každá má svou vlastní osobnost a zvláštní schopnost, která pomůže vaší věci. Bezohledné čarodějnice, které lovci čarodějnic chytí, jsou také postaveny před soud, takže s dostatečnou podporou obyvatel města mohou ve vašem covenu skončit i čarodějnice z jiných, méně opatrných hráčů’.
Přístupné, intuitivní a známé: Septima je dosud nejpřístupnějším titulem od Mindclash Games’s krásným, ručně kresleným výtvarným stylem od VillÅFarkase a s kresbou postav od Barbary Bernát, dřevěnými komponenty a intuitivními, tématem inspirovanými mechanismy. Hra se velmi rychle učí a sestavuje a její hraní trvá méně než dvě hodiny, a to i ve čtyřech hráčích.
Automatický překlad
Only in a few corners of the world is the memory of magic still alive, even though a few centuries ago its healing power permeated everything. Witches, its last remaining practitioners, have always been outcasts and could help human society only in strict secrecy. The leader of their people, the Septima, has always been the wisest, most knowledgeable witch. Now, as her time is coming to an end, witches from all over the world gather at Noctenburg to leave their mark on the hostile town and prove to the Septima that they are her worthy successor.
Septima is a competitive, highly interactive strategy game of witchcraft. As the leader of your coven, you must prove your worth in the town of Noctenburg to become the successor of Septima, the High Witch. Practice your craft and gain Wisdom by collecting herbs, brewing potions, healing the townsfolk, mastering charms and rescuing your fellow brothers and sisters from the trials. But beware: magic, even if used for good, invokes suspicion in the townsfolk...
Simultaneous action selection with positive player interaction: Septima’s central mechanism revolves around the simultaneous, secret selection of one of nine Action cards each turn: Move, Collect, Brew, Heal, Recruit, Plea, Chant, Rite and Remember. Each Action gets a powerful bonus if it is chosen by multiple players, but performing them together also raises suspicion in the townsfolk and attracts the attention of the Witch Hunters. Decisions of when to do a shared action (and who to do it with) adds a fresh, semi-cooperative touch to a competitive game, and lots of player interaction.
Rescue witches to build your Coven: Heal, enthrall or convince the townsfolk and amass enough support to sway the periodic Witch Trials in your favor. If the hostile witnesses are outvoted, the convicted witch is absolved and joins the coven that rescued them. You start small but you can grow your coven to up to four witches this way, each with their own personality and special ability to help your cause. Reckless Witches caught by Witch Hunters are also put to trial, so with enough support from the townsfolk, even witches from other, less careful players’ coven can end up in yours.
Accessible, intuitive and familiar: Septima is Mindclash Games’ most accessible title to date, with beautiful, hand-drawn art style by VillÅ Farkas and with the character art of Barbara Bernát, wooden components and intuitive, theme-inspired mechanisms. It is very quick to teach and set up, and takes less than 2 hours to play, even with four players.