1914: Glory's End / When Eagles Fight desková hra
Deskovky.org / Hra / 1914: Glory's End / When Eagles Fight
Původní název hry
1914: Glory's End / When Eagles Fight
Board Game Geek score
1914: Glory's End / When Eagles Fight
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 186 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
+ Do srovnávače
1914: Glory's End / When Eagles Fight
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Dvě hry v jednom balení. 1914: Konec slávy Ještě před vydáním oceňovaných her z první světové války Paths of Glory a The Great War In Europe, Deluxe Edition oživil designér Ted S. Raicer zájem o hraní Velké války sérií kampaní z první světové války pro zesnulý časopis Command. GMT s hrdostí představuje sadu přepracovaných krabicových vydání těchto klasických “her pro hráče”. V srpnu 1914 vsadilo císařské Německo svou budoucnost na rychlé dobytí Francie, které mělo během šesti týdnů uvolnit německou armádu, aby mohla čelit ruskému parnímu válci carského spojence Francie”na východní frontě. Sedm německých armád se postavilo proti pěti francouzským armádám, armádě “malé statečné Belgie” a “Old Contemptibles” britských expedičních sil v sérii bitev, které proměnily srpen a září 1914 v nejkrvavější měsíce celé války. 1914: Konec slávy’pokrývá první tři měsíce Velké války na západní frontě, od srpnových děl po první Ypry. Tato často hraná kampaň se dočkala jedinečného zpracování, které klade důraz na hratelnost, aniž by slevilo z historického dojmu. Jednotky jsou většinou čtyřstupňové sbory (dva žetony na jednotku), spolu s několika obzvláště silnými (nebo slabými) brigádami a divizemi, spolu s žetony obávaných německých děl Krupp a Škoda. Bojový řád na úrovni sboru přesně odráží operační doktrínu kampaně a zároveň omezuje počet počítadel na mapě na snadno zvládnutelnou úroveň. Měřítko hry je 9,5 mil na hex a tři dny na tah. Tažení se hraje na plných 30 tahů, ale nové vydání bude obsahovat nejen dříve publikovaný miniscénář bitvy na Marně, ale i krátký scénář tažení na deset tahů, který pokrývá rozhodující úvodní týdny války. Tažení lze navíc hrát v historické verzi nebo ve verzi s volnou sestavou. 1914: Konec slávy’využívá systém Igo-Hugo se dvěma typy boje, který demonstruje taktické reálie kampaně: Připravený boj a Pochodový boj. Připravený boj umožňuje nasadit všechny sousední jednotky proti bránícímu se hexu, ale pouze s jednotkami, které se nepohybují. To dává obránci čas na posílení, ústup nebo předejití vašeho boje vlastním útokem. Abyste se tomu vyhnuli, můžete “zaútočit z pochodu” během svého pohybu, ale boj z pochodu může být veden vždy jen jednou hromádkou, což omezuje sílu, kterou můžete použít. Kromě toho nelze March Combat použít proti zakopaným nepřátelským jednotkám. Příchod zákopové války se odráží v jedinečném pravidle zakopávání: počínaje 10. tahem se hráči mohou zakopat na jednom nebo dvou hexech za tah, PLUS na všech hexech sousedících s nepřátelskými zákopy. Výsledkem je, že zákopy se nejprve objevují jako taktická úvaha, ale pak se mění ve strategický problém, protože se stále rychleji šíří podél fronty. 1914: (pravidla pro pevnosti, jezdectvo, rozdělení velení a řízení, zásobování, strategický pohyb po železnici, spojenecký pohyb po moři, německý nucený pochod, Plán XVII, Paříž v ohrožení! a další) a přitom se snadno hraje. Nová verze GMT samozřejmě zahrnuje všechna errata z původního vydání, ale přidává aktualizované kresby, opravený historický kampaňový řád bitvy, další scénáře a upravenou sadu pravidel. Když se orli perou Před oceňovanými projekty z první světové války Paths of Glory a The Great War In Europe, Deluxe Edition oživil designér Ted S. Raicer zájem o hraní Velké války sérií kampaní z první světové války pro zesnulý časopis Command. GMT s hrdostí představuje sadu přepracovaných krabicových vydání těchto klasických “hráčských her”. Vítěz ceny Charlese S. Robertse za nejlepší deskovou hru z období před druhou světovou válkou, When Eagles Fight, pokrývá východní frontu první světové války, poslední válku carského Ruska, habsburského Rakouska a císařského Německa. V letech 1914 až 1917 bojovala carská vojska od Karpat po Balt proti přesile, ale logistické převaze německé armády a špatně vedeným mnohonárodnostním silám Rakouska-Uherska (Centrální mocnosti). Přestože habsburským armádám opakovaně způsobily obrovské porážky, Rusové byli nakonec zničeni schopnostmi a palebnou silou německé armády a hroutící se politickou strukturou carské samovlády. V březnu 1917 již 300 let stará dynastie Romanovců neexistovala a připravila se půda pro nástup Lenina a bolševiků. Habsburská říše však zůstala smrtelně zraněná a císařské Německo čekala o necelé dva roky později na bojištích západní fronty vlastní zkáza. Když se orli perou rekonstruuje tento titánský boj od počátečních střetů u Tannenbergu a v Haliči až po revoluci, která svrhla cara Mikuláše II. Velkoplošná mapa pokrývá východní frontu Velké války od severního cípu Rumunska po Petrohrad a od Berlína po Smolensk v měřítku 25 mil na hex. Tahy představují jeden nebo dva měsíce a bojové jednotky se pohybují od divizí po (většinou) sbory. Když se orli perou má soubor málo složitých pravidel, aniž by byly obětovány historické prvky tohoto jedinečného divadla Velké války. Tabulka výsledků bojů je krvavá a úporná, ale umožňuje průlomy se správnou taktikou nebo dělostřeleckou podporou. Větší operační schopnosti německé armády se projevují v použití velitelství OberOst, které umožňuje dodatečné útoky na vybrané části fronty. Ruské vrchní velitelství Stavka má zase možnost soustředit své omezené zásoby k překonání logistických nedostatků. A překvapivá taktika Brusilovovy ofenzívy může umožnit vítězství nad Rakušany v pozdní fázi hry. Další pravidla se týkají pomalého tempa ruské mobilizace, rakouského Lock-Step plánování v prvních dnech války, německého těžkého dělostřelectva, opevnění, ruských gardových sil, ústupu jezdectva a vlivu událostí na jiných frontách. Nové vydání hry Když se perou orli je však více než jen přetiskem původní verze. Tabulka náhodných událostí byla vyměněna za systém žetonů náhodných událostí umožňující více událostí. Byly přepracovány efekty, pokud Němci nezahájí ve Francii verdunskou ofenzívu - což někdy narušovalo rovnováhu původního návrhu. Změny v pravidlech pro ukládání po roce 1914 přesněji odrážejí vliv zákopů na průběh kampaní. A mapa nyní obsahuje železniční tratě, které velení z prvního vydání odstranilo. Hra také obsahuje krátký scénář alternativní historie, ve kterém se většina německé armády v srpnu 1914 vydává na východ, nikoli na západ. Tyto změny činí z této hry vylepšené vydání již tak oceňovaného projektu. Napínavá, historická a prostě zábavná hra When Eagles Fight patří do sbírky každého, kdo se zajímá o Velkou válku!Automatický překlad
Two games in one package.
1914: Glory's End
Before the award-winning World War I designs Paths of Glory and The Great War In Europe, Deluxe Edition, designer Ted S. Raicer had revived interest in gaming the Great War with a series of WWI campaign games for the late lamented Command magazine. GMT is proud to present a set of revised boxed editions of these classic “players-games”.
In August 1914, Imperial Germany gambled its future on a rapid conquest of France, designed to free up the German army within six weeks to face the Russian steamroller of France’s Tsarist ally on the eastern front. Seven German armies deployed opposite five French armies, the army of “plucky little Belgium”, and the “Old Contemptibles” of the British Expeditionary Force in a series of battles that turned August and September 1914 into the bloodiest months of the entire war.
1914: Glory’s End covers the first three months of the Great War on the western front, from the Guns of August to First Ypres. This oft-gamed campaign receives a unique treatment, emphasizing playability without compromising on historical feel. Units are mostly corps of four steps (two counters per unit), along with a few especially strong (or weak) brigades and divisions, along with counters for the feared German Krupp and Skoda guns. The corps level Order of Battle accurately reflects the operational doctrine of the campaign, while also limiting the number of counters on the map to an easy-to-manage level.
The game scale is 9.5 miles per hex and three days per turn. The campaign game runs a full 30 turns, but the new edition will include not only a previously published mini-scenario on the Battle of the Marne, but a short ten turn campaign scenario covering the decisive opening weeks of the war. In addition the campaign games can be played in historical or free set-up versions.
1914: Glory’s End uses an Igo-Hugo system with two types of combat to demonstrate the tactical realities of the campaign: Prepared Combat and March Combat. Prepared Combat allows you to bring all your adjacent units to bear against a defending hex, but only with units that don’t move. This gives the defender time to reinforce, retreat, or pre-empt your combat with his own attack. To avoid this, you can “attack off the march” during your movement, but March Combat may only be delivered by a single stack at a time, limiting the force you can bring to bear. Furthermore, March Combat cannot be used against entrenched enemy units.
The coming of trench warfare is reflected by a unique Entrenchment rule: starting on turn 10 players may entrench one or two hexes per turn, PLUS any hexes adjacent to enemy trenches. The result is that trenches appear first as a tactical consideration, but then turn into a strategic problem as they spread with ever-increasing rapidity along the front.
1914: Glory’s End manages to cover all the important characteristics of the campaign (with rules for forts, cavalry, command and control breakdowns, supply, strategic rail movement, Allied sea movement, German forced marching, Plan XVII, Paris in Danger! and more) while remaining easy to play. The new GMT version will of course incorporate all errata from the original edition, but adds updated artwork, a corrected historical campaign Order of Battle, additional scenarios, and a tweaked set of rules.
When Eagles Fight
Before the award-winning World War I designs Paths of Glory and The Great War In Europe, Deluxe Edition, designer Ted S. Raicer had revived interest in gaming the Great War with a series of WWI campaign games for the late lamented Command magazine. GMT is proud to present a set of revised boxed editions of these classic “players-games”.
Winner of the Charles S. Roberts award for best pre-WWII boardgame, When Eagles Fight covers the eastern front in World War I, the last war of Tsarist Russia, Habsburg Austria, and Imperial Germany. From 1914 to 1917 the armies of the Tsar battled from the Carpathians to the Baltic against the outnumbered but logistically superior German army and the badly-led multi-ethnic forces of Austria-Hungary (the Central Powers). Though repeatedly inflicting massive defeats on the Habsburg armies, the Russians were ultimately undone by the skill and firepower of the German army and the collapsing political structure of the Tsarist autocracy. By March 1917 the 300 year-old Romanov dynasty was no more, and the stage was set for the coming of Lenin and the Bolsheviks. But the empire of the Habsburgs was left mortally wounded, and the Kaiser’s Germany would meet its own doom less than two years later on the battlefields of the western front.
When Eagles Fight recreates this titanic struggle from the initial clashes at Tannenberg and in Galicia to the revolution that brought down Tsar Nicholas II. The large-hex map covers the eastern front of the Great War from the northern tip of Romania to Petrograd, and from Berlin to Smolensk at a scale of 25 miles to the hex. Turns represent one or two months, and combat units range from division to (mostly) corps.
When Eagles Fight has a set of low-complexity rules, without sacrificing the historical elements of this unique theater of the Great War. The combat results table is bloody and attritional, but allows for breakthroughs with the right tactics or artillery support. The greater operational skills of the German army is shown in the use of the OberOst HQ, which allows additional attacks on a select part of the front. The Russian supreme headquarters, Stavka, in turn has the ability to concentrate their limited supplies to overcome logistical shortages. And the surprise tactics of the Brusilov Offensive can allow a late game victory over the Austrians.
Other rules cover the slow pace of Russian mobilization, Austrian Lock-Step Planning in the opening days of the war, German heavy artillery, fortifications, Russian Guards forces, Cavalry Retreats, and the effects of events on other fronts.
But the new edition of When Eagles Fight is more than just a reprint of the original version. The Random Events Table has been exchanged for a system of random events chits allowing for more events. The effects if the Germans do not launch a Verdun offensive in France-which sometimes threw off the balance of the original design- have been revised. Changes in the stacking rules after 1914 more accurately reflect the effect of trenches on the course of the campaigns. And the map now contains the rail lines removed by Command from the first edition. The game also includes a short alternative-history scenario in which the bulk of the German army goes east rather than west in August 1914.
These changes make this an improved edition of an already award-winning design. Tense, historical, and just plain fun, When Eagles Fight is a game that belongs in the collection of everyone with an interest in the Great War!
Dostupná rozšíření hry
Žádná dostupná rozšíření hry.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.