Lizard Wizard desková hra
Deskovky.org / Hra / Lizard Wizard
Původní název hry
Lizard Wizard
Board Game Geek score
Lizard Wizard
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 34 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
+ Do srovnávače
Lizard Wizard je hra od týmu, který vám přinesl Raccoon Tycoon. Aspekty hratelnosti budou fanouškům RT důvěrně známé a přidají trochu hloubky a strategie navíc.
Ve hře Lizard Wizard hráči soutěží o nábor čarodějů ze sedmi unikátních magických škol, staví mystické věže, zkoumají mocná kouzla, vyvolávají užitečné familiáry a prohledávají temné kobky, aby získali zlato a předměty moci. Pouze jeden arcimág se povznese nad ostatní a ovládne zemi. Budeš to ty?
Ještěrčí čaroděj je akční hra. Ve svém tahu můžeš provést jednu z následujících šesti akcí:
AKCE
Ve svém tahu může hráč provést jednu z následujících šesti akcí:
1) ZÍSKAT ČARODĚJKY
Stejně jako existuje sedm magických škol, existuje i sedm magických činidel neboli ingrediencí, které pohánějí magii Astorie. Znalost toho, kde lze tyto přírodní zázraky nalézt, je základním výchozím bodem pro každého mladého čaroděje. Někdy k této pochůzce využívají známé, ale i tak je velmi časté, že i ti nejmocnější arcimágové číhají v Začarovaném lese a hledají ty nejčistší reagenty.
Zahrajte kartu Sbírání reagencií
Vezměte si reagencie uvedené na polovině ‘Sbírání reagencií’ (plus všechny na kartách čarodějů)
Zvyšte hodnotu reagencií uvedených na ‘Zvýšení hodnoty’ polovina
seslat jedno kouzlo (pokud máš potřebné reagenty)
2) PŘEMĚNA REAGENTŮ NA MANU
Kdysi dávno se čarodějové Astorie naučili, jak přeměnit reagenty na manu, magickou energii, která pohání všechny věci. Tento proces již není nebezpečný, ale stále vyžaduje velké soustředění a znalosti.
Odevzdej do zásoby jeden typ činidla
Získej manu = hodnota tohoto činidla x odevzdané žetony
Sniž hodnotu tohoto činidla o počet odevzdaných žetonů
3) NÁVRAT ČARODĚJE
Arcimágové Astorie bojují o nejvyšší moc, které mohou dosáhnout pouze tak, že do svého okruhu vlivu přitáhnou několik menších čarodějů. Toho dosahují prostřednictvím demonstrací svých magických schopností. Občas se stane, že jejich pokusy o naverbování čaroděje zpochybní jeden nebo více soupeřů a dojde k souboji čarodějů. Tyto souboje magické síly mohou vyčerpat i toho nejmocnějšího mága.
Vyberte si jednu ze dvou nabízených karet čaroděje a postupně přihazujte manu (nebo pasujte)
Vítěz dražby zaplatí nabídku a vezme si kartu čaroděje
Pokud hráč, který dražbu zahájil, nevyhrál, může provést další akci
4) VYUČOVÁNÍ KOUZEL
Arcimágové mají schopnost učit se kouzla z kterékoli ze sedmi škol magie. Jakmile nové kouzlo prozkoumají, musí ho ještě seslat s pomocí reagentů (a s pomocí známého), než začne účinkovat.
Vyberte si kartu kouzla ze čtyř nabízených a zaplaťte 5 many
Položte kartu kouzla lícem dolů před sebe
Sesílejte kouzlo, pokud máte potřebné reagenty
5) VYTVOŘTE VĚŽ
Magické věže zesilují moc kouzelníků jednotlivých škol magie. Věže mohou být vytvořeny pomocí mocných kouzel nebo postaveny dělníky, kterým je třeba zaplatit.
Zaplaťte buď Reagenty, nebo Zlato uvedené na nabízené kartě věže
Vezměte kartu věže a položte ji před sebe
Věže přidávají ‘1’ do vaší zásoby Reagentů
6) PŘIVOLAT RODINNÉ DIVY:
Rodinní duchové jsou magičtí duchové, kteří jsou vyvoláni a obývají těla smrtelných bytostí. Jsou to nezbytní služebníci, kteří pro čaroděje vykonávají mnoho důležitých služeb: Mohou být využíváni k jednoduchým pochůzkám, jako je sběr činidel nebo zlata. Jsou jediní, kdo dokáže najít neustále se měnící vchod do slavných kobek Astorie. Jsou také nezbytnými pomocníky při složitých rituálech potřebných k sesílání kouzel.
Kartu použijte k jednomu ze čtyř účelů:
a) Získat jednu školu magie (2 zlaťáky/kartu stejné školy magie jako Známý)
b) Shromáždit reagenty uvedené na kartě Známého a seslat libovolný počet kouzel
c) Vyčistit nabídku kouzel, nahradit je čtyřmi novými kartami kouzel a vybrat si jednu zdarma
d) Vstoupit do dungeonu
Táhněte karty z vrcholu balíčku dungeonu, zastavte se, kdy chcete
Karty příšer ‘hit’; 2 hity = neúspěch
Pokud přestaneš před neúspěchem, ponechej si karty pokladů a karty příšer zamíchej zpět do balíčku dungeonu
Pokud neuspěješ, zamíchej všechny vytažené karty zpět do balíčku dungeonu
Konec hry a bodování
Hra končí, jakmile je vyčerpán některý z následujících balíčků:
Po skončení hry hráči získají body za každou kombinaci karet čaroděje a věže (10 VP, pokud jsou ze stejné školy magie, a 5 VP, pokud nejsou), 3 VP za každou kartu kouzla ve školách magie, kde mají shodného čaroděje a věž, 1 VP/zlato získané z dungeonu nebo ze skórování kartou známého a všechny body získané ze zvláštních schopností kouzel.
-popis od vydavatele
Lizard Wizard
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Astorie je země pulzující magií a intrikami! Hrstka arcimágů bojuje o loajalitu čarodějů po celé zemi, aby mohla vládnout nejvyšší mocí.Lizard Wizard je hra od týmu, který vám přinesl Raccoon Tycoon. Aspekty hratelnosti budou fanouškům RT důvěrně známé a přidají trochu hloubky a strategie navíc.
Ve hře Lizard Wizard hráči soutěží o nábor čarodějů ze sedmi unikátních magických škol, staví mystické věže, zkoumají mocná kouzla, vyvolávají užitečné familiáry a prohledávají temné kobky, aby získali zlato a předměty moci. Pouze jeden arcimág se povznese nad ostatní a ovládne zemi. Budeš to ty?
Ještěrčí čaroděj je akční hra. Ve svém tahu můžeš provést jednu z následujících šesti akcí:
AKCE
Ve svém tahu může hráč provést jednu z následujících šesti akcí:
1) ZÍSKAT ČARODĚJKY
Stejně jako existuje sedm magických škol, existuje i sedm magických činidel neboli ingrediencí, které pohánějí magii Astorie. Znalost toho, kde lze tyto přírodní zázraky nalézt, je základním výchozím bodem pro každého mladého čaroděje. Někdy k této pochůzce využívají známé, ale i tak je velmi časté, že i ti nejmocnější arcimágové číhají v Začarovaném lese a hledají ty nejčistší reagenty.
Zahrajte kartu Sbírání reagencií
Vezměte si reagencie uvedené na polovině ‘Sbírání reagencií’ (plus všechny na kartách čarodějů)
Zvyšte hodnotu reagencií uvedených na ‘Zvýšení hodnoty’ polovina
seslat jedno kouzlo (pokud máš potřebné reagenty)
2) PŘEMĚNA REAGENTŮ NA MANU
Kdysi dávno se čarodějové Astorie naučili, jak přeměnit reagenty na manu, magickou energii, která pohání všechny věci. Tento proces již není nebezpečný, ale stále vyžaduje velké soustředění a znalosti.
Odevzdej do zásoby jeden typ činidla
Získej manu = hodnota tohoto činidla x odevzdané žetony
Sniž hodnotu tohoto činidla o počet odevzdaných žetonů
3) NÁVRAT ČARODĚJE
Arcimágové Astorie bojují o nejvyšší moc, které mohou dosáhnout pouze tak, že do svého okruhu vlivu přitáhnou několik menších čarodějů. Toho dosahují prostřednictvím demonstrací svých magických schopností. Občas se stane, že jejich pokusy o naverbování čaroděje zpochybní jeden nebo více soupeřů a dojde k souboji čarodějů. Tyto souboje magické síly mohou vyčerpat i toho nejmocnějšího mága.
Vyberte si jednu ze dvou nabízených karet čaroděje a postupně přihazujte manu (nebo pasujte)
Vítěz dražby zaplatí nabídku a vezme si kartu čaroděje
Pokud hráč, který dražbu zahájil, nevyhrál, může provést další akci
4) VYUČOVÁNÍ KOUZEL
Arcimágové mají schopnost učit se kouzla z kterékoli ze sedmi škol magie. Jakmile nové kouzlo prozkoumají, musí ho ještě seslat s pomocí reagentů (a s pomocí známého), než začne účinkovat.
Vyberte si kartu kouzla ze čtyř nabízených a zaplaťte 5 many
Položte kartu kouzla lícem dolů před sebe
Sesílejte kouzlo, pokud máte potřebné reagenty
5) VYTVOŘTE VĚŽ
Magické věže zesilují moc kouzelníků jednotlivých škol magie. Věže mohou být vytvořeny pomocí mocných kouzel nebo postaveny dělníky, kterým je třeba zaplatit.
Zaplaťte buď Reagenty, nebo Zlato uvedené na nabízené kartě věže
Vezměte kartu věže a položte ji před sebe
Věže přidávají ‘1’ do vaší zásoby Reagentů
6) PŘIVOLAT RODINNÉ DIVY:
Rodinní duchové jsou magičtí duchové, kteří jsou vyvoláni a obývají těla smrtelných bytostí. Jsou to nezbytní služebníci, kteří pro čaroděje vykonávají mnoho důležitých služeb: Mohou být využíváni k jednoduchým pochůzkám, jako je sběr činidel nebo zlata. Jsou jediní, kdo dokáže najít neustále se měnící vchod do slavných kobek Astorie. Jsou také nezbytnými pomocníky při složitých rituálech potřebných k sesílání kouzel.
Kartu použijte k jednomu ze čtyř účelů:
a) Získat jednu školu magie (2 zlaťáky/kartu stejné školy magie jako Známý)
b) Shromáždit reagenty uvedené na kartě Známého a seslat libovolný počet kouzel
c) Vyčistit nabídku kouzel, nahradit je čtyřmi novými kartami kouzel a vybrat si jednu zdarma
d) Vstoupit do dungeonu
Táhněte karty z vrcholu balíčku dungeonu, zastavte se, kdy chcete
Karty příšer ‘hit’; 2 hity = neúspěch
Pokud přestaneš před neúspěchem, ponechej si karty pokladů a karty příšer zamíchej zpět do balíčku dungeonu
Pokud neuspěješ, zamíchej všechny vytažené karty zpět do balíčku dungeonu
Konec hry a bodování
Hra končí, jakmile je vyčerpán některý z následujících balíčků:
Po skončení hry hráči získají body za každou kombinaci karet čaroděje a věže (10 VP, pokud jsou ze stejné školy magie, a 5 VP, pokud nejsou), 3 VP za každou kartu kouzla ve školách magie, kde mají shodného čaroděje a věž, 1 VP/zlato získané z dungeonu nebo ze skórování kartou známého a všechny body získané ze zvláštních schopností kouzel.
-popis od vydavatele
Automatický překlad
Astoria is a land pulsing with magic and intrigue! A handful of Arch-Mages are vying for the loyalty of wizards across the land so that they can wield ultimate power.
Lizard Wizard is a game from the team that brought you Raccoon Tycoon. Aspects of gameplay will be familiar to fans of RT, and will add a bit of extra depth and strategy.
In Lizard Wizard, players compete to recruit wizards from seven unique schools of magic, build mystical towers, research powerful spells, summon helpful familiars, and search dark dungeons for gold and items of power. Only one Arch-Mage will rise above the rest and control the land. Will it be you?
Lizard Wizard is an action-selection game. On your turn, you may perform one of the following six Actions:
ACTIONS
On a player’s turn, they may perform one of the following six Actions:
1) GATHER REAGENTS
Just as there are seven schools of magic, there are seven magical reagents, or ingredients, that fuel the magic of Astoria. Knowing where these natural wonders can be found is the essential starting point for every young wizard. Sometimes they use familiars to perform this errand, but it is still very common to find even the most powerful arch-mages lurking in the Enchanted Wood, searching for the most pure reagents.
Play a Gather Reagents Card
Take Reagents shown on the ‘Gather Reagents’ half (plus any on your Wizard Cards)
Increase the value of the Reagents shown on the ‘Increase Value’ half
Cast one spell (if you have the necessary reagents)
2) CONVERT REAGENTS TO MANA
Long ago, the wizards of Astoria learned how to convert reagents into mana, the magical energy that powers all things. The process is no longer dangerous, but it still takes great focus and knowledge.
Turn in one type of reagents to the supply
Gain Mana = Value of that Reagent x Tokens turned in
Reduce the Value of that Reagent by the number of Tokens turned in
3) RECRUIT WIZARD
The Arch Mages of Astoria are vying for ultimate power, which can only be achieved by drawing several lesser wizards into their circle of influence. They do this through demonstrations of their magical ability. Occasionally, their attempts to recruit a wizard are challenged by one or more rivals, and a Wizard’s Duel occurs. These contests of magical power can drain even the most powerful mage.
Select one of the two Wizard Cards on offer and bid Mana in turn (or pass)
Winner of the Auction pays the bid and takes the Wizard Card
If the player who started the Auction didn’t win, they may take another Action
4) RESEARCH SPELL
Arch-Mages have the ability to learn spells from any of the seven schools of magic. Once they have researched a new spell, it still must be cast with reagents (and the help of a familiar) before it takes effect.
Select a Spell Card from the four on offer and pay 5 Mana
Place the Spell Card face down in front of you
Cast the Spell if you have the necessary Reagents
5) CREATE A TOWER
Magical Towers amplify the power of wizards of each school of magic. Towers may be created through powerful magic, or built by workers who must be paid.
Pay either the Reagents or the Gold shown on the Tower Card on offer
Take the Tower Card and place it in front of you
Towers add ‘1’ to your storage for Reagents
6) SUMMON FAMILIAR:
Familiars are magical spirits that are summoned and inhabit the bodies of mortal creatures. They are essential servants who perform many vital services for wizards: They can be used for simple errands, such as gathering reagents or gold. They are the only ones who can locate the ever-shifting entrance to the famous Dungeons of Astoria. They are also essential assistants in the complex rituals required to cast spells.
Use the Card for one of four purposes:
a) Score one School of Magic (2 Gold/ Card of the same School of Magic as the Familiar)
b) Gather Reagents shown on the Familiar Card and Cast any number of Spells
c) Clear the Spell Offer, Replace them with four new Spell Cards and select one for free
d) Enter the Dungeon
Draw cards from the top of the Dungeon Deck, stopping when you want
Monster Cards ‘hit’; 2 hits = failure
If you stop before failure, keep the treasure cards and shuffle the monster cards back into the Dungeon Deck
If you fail, shuffle all drawn cards back into the Dungeon Deck
End Game and Scoring
The game will end when any one of the following decks is depleted: Familiar, Tower, Wizard, Spell.
When the game ends, the players will score points for each Wizard and Tower Card combo (10 VP if they are of the same school of magic, and 5 VP if they are not), 3 VP for each Spell Card in schools of magic where they have a matching Wizard and Tower, 1 VP/ Gold gathered from the dungeon or from scoring with a Familiar Card, and any points derived from the special abilities from spells.
-description from publisher
Dostupná rozšíření hry
Žádná dostupná rozšíření hry.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.