Originální popis hry
Každý hráč dostane pohár s pěti pokerovými kostkami a osmi dolary. V každém tahu hráč sestaví pokerovou kombinaci a v závislosti na hodu převezme kontrolu nad různými klíčovými místy ve městě kostek, která mu umožní provést příslušnou akci dané lokace.
V jednom tahu všichni hráči zatřesou svým pohárem a vytáhnou všechny kostky kromě jedné, kterou si nechají odděleně od ostatních. Tento postup opakují se zbývajícími kostkami, dokud není na stole všech pět kostek. Hráči si mohou chtít ponechat více než jednu kostku; za každou další kostku zaplatí jeden dolar.
Nyní se kontrolují umístění...
Devítky: Ve zlatém dole si hráč s největším počtem devítek může vzít z dolu jeden nuget za každou devítku, kterou hodil.
Desítky: V bance může hráč s největším počtem desítek vyloupit banku a vzít si všechny bankovky, které se v ní nacházejí - každé dvě bankovky představují na konci hry jeden vítězný bod.
Valuty: Hráč s největším počtem desítek může vyloupit banku a vzít si všechny bankovky, které se v ní nacházejí: Hráč, který má nejvíce J, jde do všeobecného obchodu a vezme si tolik karet, kolik měl odhozených J, přičemž jednu si ponechá. Tyto karty mohou dávat od jednoho do osmi bodů nebo opravňují hráče provést dvakrát za sebou akci saloon nebo všeobecný obchod, umístit kostku s výsledkem podle výběru hráče pod pohár bez hodu nebo ukrást 4 dolary jinému hráči. Podobných karet, které zpestřují hru, je mnohem více.
Dámy: Hráč, který má v hodu nejvíce Q, získá přízeň dívek a využije jejich kouzla k okradení soupeře. Může vzít soupeři tolik karet, kolik hodil Q, přičemž jednu si ponechá a ostatní vrátí.
Králové: Hráč s největším počtem K se stává novým šerifem; při případné remíze rozhoduje o tom, kdo vyhraje, ale šerifa lze ovlivnit nugety, kartami nebo penězi.
Esa/Pokerová ruka: Hráč s nejlepší pokerovou kombinací získá na radnici majetkový nárok v hodnotě od jednoho do pěti vítězných bodů. Mít esa v nejlepší pokerové ruce umožňuje vzít si další karty.
Nakonec, pokud hráč během tahu nic nevyhrál, může navštívit Doktora Badlucka, kde si může vybrat některou z následujících možností:
- vybavit se ostnatým drátem - hráč má dva majetkové nároky, které nelze ukrást;
- vytáhnout první kartu z hromádky všeobecného obchodu;
- všichni ostatní hráči musí hráči dát dva dolary;
- eso přinese nuget od každého jiného hráče.
Hra končí, když v dole již nejsou žádné zlaté nugety nebo když jsou vydány všechny majetkové nároky. Hráči si spočítají své body: 1 za každý nuget, 1 za každé dva dolary, 5 za toho, kdo je právě šerifem, a každá karta všeobecného obchodu a majetku za svou hodnotu.
Automatický překlad
Each player gets a cup with five poker dice and eight dollars. Each turn, a player will put together a poker hand and depending on the roll, take control of various key places in Dice Town that will allow him to perform the corresponding action of the location.
In a turn, all players shake their cup and take out all but one die, which is kept apart from the others. They repeat the process with the remaining dice until all five dice are on the table. Players may want to keep more than one die; they pay one dollar for each additional die.
Now the locations are checked...
Nines: In the gold mine, the player with the most 9's may take one nugget from the mine for each nine he has thrown.
Tens: In the bank, the player with the most 10's may rob the bank and take all bills there - each two bills represent one victory point at game end.
Jacks: The player who has the most J's goes to the general store and draws as many cards as he had thrown J's, keeping one. These cards may give from one to eight points, or entitle a player to perform the saloon or general store action twice in a row, place a die with a result of a player's choice under the cup without rolling, or steal 4 dollars from another player. There are many more cards of this kind that spice up the game.
Queens: The player with the most Q's in his roll wins the favor of the girls, and takes advantage of their charm to steal from an opponent. He may take as many cards from his opponent as he has thrown Q's, keeping one and giving back the others.
Kings: The player with the most K's becomes the new sheriff; he decides who wins in any ties, but the sheriff can be influenced with nuggets, cards, or money.
Aces/Poker hand: In the town hall, the player with the best poker hand gets a property claim worth from one to five victory points. Having aces in the best poker hand permits taking additional cards.
Finally, if a player did not win anything during a turn, he might visit Doc Badluck where he can choose any one of the following:
- equip oneself with barbed wire - the player has two property claims that cannot be stolen;
- draw the first card from the general store pile;
- all other players must give the player two dollars;
- an ace will bring a nugget from every other player.
The game ends when there are no more gold nuggets in the mine or when all property claims have been issued. Players count their points: 1 for each nugget, 1 for every two dollars, 5 for whomever is currently sheriff, and each general store and property card for its value.