Originální popis hry
Hra Codenames Duet zachovává základní prvky hry Codenames — zadáváte jednoslovné nápovědy a snažíte se někoho přimět, aby identifikoval vaše agenty mezi těmi na stole — nyní však pracujete společně jako tým, abyste našli všechny své agenty. (Proč ještě nevíte, kdo jsou vaši agenti, to je otázka, kterou vám později vyšetřovatelé Kongresu vnutí!)
Chcete-li připravit hru, vyložte 25 karet se slovy do mřížky 5×5. V této mřížce se budou nacházet i karty se slovy. Umístěte kartu s klíčem do držáku tak, aby každý hráč viděl jednu stranu karty. Každý hráč vidí na kartě mřížku 5×5, přičemž devět políček je zbarveno zeleně (představují vaše agenty) a tři políčka černě (představují vrahy). Tři z devíti čtverečků na každé straně jsou zelené i na druhé straně, jeden atentátník je černý na obou stranách, jeden je zelený na druhé straně a druhý je nevinný kolemjdoucí na druhé straně.
Společně musíte odhalit všech patnáct agentů — bez odhalení atentátníka — před vypršením času, abyste vyhráli hru. Každý z hráčů se může rozhodnout, že první jednoslovnou nápovědu spolu s číslem předá druhému hráči. Ten, kdo nápovědu obdrží, přiloží prst na kartu, aby identifikoval daného agenta. Pokud je správný, může se pokusit identifikovat dalšího. Pokud identifikuje náhodného svědka, jeho čas na hádání končí. Pokud identifikují vraha, prohrávají oba! Na rozdíl od běžných Krycích jmen mohou hádat dál, pokud pokaždé identifikují agenta; to je užitečné pro návrat k předchozím nápovědám a nalezení těch, které dříve přehlédli. Po zadání první nápovědy se hráči v zadávání nápověd střídají.
Automatický překlad
Codenames Duet keeps the basic elements of Codenames — give one-word clues to try to get someone to identify your agents among those on the table — but now you're working together as a team to find all of your agents. (Why you don't already know who your agents are is a question that Congressional investigators will get on your back about later!)
To set up play, lay out 25 word cards in a 5×5 grid. Place a key card in the holder so that each player sees one side of the card. Each player sees a 5×5 grid on the card, with nine of the squares colored green (representing your agents) and three squares colored black (representing assassins). Three of the nine squares on each side are also green on the other side, one assassin is black on both sides, one is green on the other side and the other is an innocent bystander on the other side.
Collectively, you need to reveal all fifteen agents — without revealing an assassin — before time runs out in order to win the game. Either player can decide to give the first one-word clue to the other player, along with a number. Whoever receives the clue places a finger on a card to identify that agent. If correct, they can attempt to identify another one. If they identify a bystander, then their guessing time ends. If they identify an assassin, you both lose! Unlike regular Codenames, they can keep guessing as long as they keep identifying an agent each time; this is useful for going back to previous clues and finding ones they missed earlier. After the first clue is given, players alternate giving clues.