Původní název hry
Conan
Board Game Geek score
Conan
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 4091 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
+ Do srovnávače
Conan
Autoři hry
Tvůrci hry
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Conan, navržený Fredem Henrym a založený na světě Conana od Roberta E. Howarda, je polokooperativní asymetrická desková hra se scénáři. Jeden hráč je Overlord, který hraje za opoziční síly, a ostatní hráči (1 až 4) hrají Conana a jeho společníky: Shevatas - zloděj, Hadrathus - kněz/čaroděj, Belit - královna pirátů, Valeria - bojovnice atd. Hra je založena čistě na románech a povídkách Roberta E. Howarda (nikoli na filmech nebo jiných nehowardovských materiálech). Vydavatel najal Patrice Louineta, odborníka na Howarda, aby zajistil, že výtvarné zpracování a scénáře budou v souladu s Howardovou vizí. Každá hra je scénářem, který se hraje na mapě. Součástí maloobchodní kopie hry jsou 4 mapy a na každé mapě se může odehrávat několik scénářů. Hra je rychlá, přibližně hodinová. Je možné hrát několik scénářů v kampani, ale můžete také hrát každý scénář zvlášť. V základní krabici je 9 scénářů Na začátku scénáře si hráči vyberou svůj tým (Conan a dva nebo tři další hrdinové). Overlord shromáždí všechny miniatury (pikenýry, nekromanty, kostlivce, nestvůry atd.), žetony a karty ze zvoleného scénáře. Hra se obvykle hraje na omezený počet tahů (například deset). Každý scénář může mít velmi odlišné cíle: najít princeznu zajatou pikenýry a ukrytou v chýši a opustit tábor dříve, než se vrátí lovci pikenýrů; najít kouzelný klíč k otevření zapečetěných dveří, ukrást klenot a odejít; zabít Nekromanta do konce 10. tahu; přežít do konce 10. tahu; utéct z vězení; atd. Během svého tahu se hrdinové mohou aktivovat nebo odpočívat. Pokud se aktivují, mohou utratit "drahokamy" ze svého fondu energie a provést nejrůznější akce: pohyb, boj (zblízka nebo na dálku), obranu, otevření zámku, přebití atd. Pokud odpočívají, mohou přesunout spoustu drahokamů ze svého "spotřebovaného" poolu do svého "dostupného" poolu. Když provádějí akci, házejí počtem kostek, který se rovná počtu drahokamů, které vložili do své akce. Existují tři různé druhy kostek: žlutá (slabší kostka), oranžová (střední) a červená (silná). Každá postava má barvu podle své specializace: Conan hází červenými kostkami v boji, zatímco čaroděj hází žlutými kostkami v boji; zloděj hází červenými kostkami v akcích Manipulace, zatímco Conan hází oranžovými kostkami; atd. Každý hráč může mít karty vybavení (brnění, kouzelné lektvary, zbraně atd.), které mu dávají bonusy k hodům kostkami. Vládce se hraje jinak. Používá desku s osmi posuvnými destičkami a navíc vlastní drahokamy energie. Každá destička odpovídá jedné jednotce (1 až 3 miniaturám) na herní podložce a na této destičce jsou zapsány všechny schopnosti miniatur (pohyb, zbroj, útok, zvláštní schopnosti). Pozice destičky na hrací desce odpovídá číslům 1-8. Overlord má k dispozici zásobu energetických drahokamů a pokaždé, když aktivuje jednu jednotku, musí utratit počet drahokamů odpovídající umístění destičky: destička č. 1 stojí 1 energetický drahokam, destička č. 2 stojí 2 drahokamy atd. Ať už se Overlord rozhodne aktivovat jakoukoli destičku, utratí za ni odpovídající náklady na energii (přesune své energetické drahokamy z volného fondu do fondu spotřebovaného), poté destičku vyndá a přesune ji na konec posuvné dráhy: Pokud bude chtít tuto jednotku aktivovat znovu, bude ho to stát 8 drahokamů, protože jednotka je nyní na pozici 8. Overlord může aktivovat maximálně dvě destičky a v každém tahu získá zpět pouze určitý počet drahokamů (v závislosti na scénáři). V typickém scénáři musí hrdinové něčeho dosáhnout a Overlord vyhrává, pokud hrdinové nedosáhnou svého cíle — ale v některých scénářích má Overlord své vlastní cíle a hrdinové vyhrávají, pokud mu zabrání ve splnění jeho cíle.Automatický překlad
Conan, designed by Fred Henry and based on the Conan universe by Robert E. Howard, is a scenario-based semi-cooperative asymmetric miniatures board game. One player is the Overlord, playing the opposition forces, and the other players (1 to 4) play Conan and his companions: Shevatas the thief, Hadrathus the Priest/Sorcerer, Belit the pirate queen, Valeria the warrior, etc. The game is based purely on Robert E. Howard's novels and short stories (and not the movies or other non-Howardian material). The publisher has hired Patrice Louinet, a Howard expert, to make sure the art and the scenarios are compatible with Howard's vision.
Each game is a scenario, played on a map. There are 4 maps included in the retail copy of the game, and each map can have several scenarios set on it. The game is fast, one hour approximately. It's possible to play several scenarios in a campaign, but you can also play each scenario individually. There are 9 scenarios in the base box.
At the beginning of a scenario, players choose their team (Conan and two or three other heroes). The Overlord gathers all the miniatures (picts, Necromancer, skeleton warriors, monsters, etc.), tokens, and cards from the chosen scenario. The game usually plays in a limited number of turns (ten, for instance). Each scenario can have very different objectives: find the princess captured by picts and hidden in a hut and leave the camp before the pict hunters return; find the magical key to open a sealed door, steal the jewel and leave; kill the Necromancer by the end of turn 10; survive by the end of turn 10; escape the prison; etc.
During their turn, the heroes can activate or rest. If they activate, they can spend "gems" from their energy pool to do all sorts of actions: move, fight (melee or distance), defend, pick a lock, reroll, etc. If they rest, they can move a lot of gems from their "spent" pool box to their "available" pool box. When they take an action, they throw a number of dice equal to the number of gems they put in their action. There are three different kinds of dice: yellow (the weaker dice), orange (medium) and red (strong). Each character has a color based on their specialty: Conan throws red dice in combat while the Sorcerer throws yellow dice in combat; the thief throws red dice in Manipulation actions, while Conan throws orange dice; etc. Each player can have equipment cards (armor, magic potions, weapons, etc.) which give them bonuses on their dice rolls.
The Overlord plays differently. He uses a board with eight slidable tiles, plus his own Energy gems. Each tile corresponds to one unit (1 to 3 miniatures) on the game mat, and all of the miniature abilities are written on this tile (movement, armor, attack, special abilities). The tile position on the board corresponds to the numbers 1-8. The Overlord has a pool of energy gems and each time he activates one unit, he needs to spend a number of gems matching the tile placement: tile#1 costs 1 energy gem, tile#2 costs 2 gems, etc. Whatever tile the Overlord chooses to activate, he spends the corresponding energy cost (moving his energy gems from the available pool to the spent pool), then takes the tile out and moves it to the end of the sliding track: If he wants to activate this unit again, it will cost him 8 gems, because the unit is now on position 8. The Overlord can activate a maximum of two tiles, and he regains only a certain number of gems each turn (depending on the scenario).
In a typical scenario, the heroes need to accomplish something and the Overlord wins if the heroes fail to reach their objective — but in some scenarios, the Overlord has his own objectives and the Heroes win if they prevent him from accomplishing his goal.
Dostupná rozšíření hry
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.