Originální popis hry
Váš bohatý strýc ve své poslední vůli uvedl, že všechny jeho miliony připadnou synovci, který si dokáže peníze nejvíce užít. Jak zjistit, který synovec by měl být bohatý? Každý z vás dostane velkou částku peněz a ten, kdo ji dokáže utratit jako první, bude právoplatným dědicem. Navštěvujte ta nejexkluzivnější divadla nebo se stravujte v těch nejdražších restauracích. Kupujte staré nemovitosti za cenu nových a prodávejte je jako ruiny. Uspořádejte obrovský večírek ve svém sídle nebo na soukromé lodi. Utrácejte, jako by na tom závisel váš život. Utrácejte, abyste zbohatli! Pokud jako první vyčerpáte peníze na ruce, získáte zbytek jeho dědictví – oh, a vyhrajete hru.
Ve hře Poslední vůle začíná každý hráč s určitým množstvím peněz, individuální deskou hráče, dvěma poslíčky a dvěma kartami v určité kombinaci nemovitostí a pomocníků. Na začátku každého kola vyložte na desky nabídek karty z příslušných balíčků; čtyři běžné balíčky jsou vlastnosti, společníci, události, pomocníci a výdaje, přičemž speciální karty tvoří vlastní balíček. Konkrétní kombinace karet se liší podle kola a počtu hráčů.
Každý hráč si pak zvolí plán pro dané kolo, přičemž každý plán udává počet karet, které si hráč dobere (ihned ze čtyř pravidelných balíčků v libovolné kombinaci), kolik poslíčků může později použít (jednoho nebo dva), počet akcí, které má v daném kole k dispozici, a své místo v hracím pořadí v daném kole. V hracím pořadí pro dané kolo se pak hráči střídají ve výběru akcí se svými poslíčky, přičemž tyto akce jsou:
Vezměte si vystavenou kartu a přidejte si ji do ruky.
Táhněte si kartu z libovolného běžného balíčku – Tuto akci může každý hráč zvolit pouze jednou.
Navštívit operu a utratit 2 dolary.
Upravit modifikátory hodnoty na trhu s nemovitostmi.
Vzít si rozšíření hráčské desky, čímž získáte prostor pro zahrání více karet.
Hráči pak provádějí akce v hracím pořadí pro dané kolo, přičemž každý hráč má tolik akcí, kolik je uvedeno na jeho plánu. Akce umožňují hrát jednorázové akce (které mají náklady, případně proměnné); pomocníky a opakující se výdaje (které se umisťují na individuální desku hráče); a nemovitosti (které stojí peníze a mohou se časem znehodnotit). Často můžete hrát společníky s událostmi nebo opakujícími se výdaji – samozřejmě byste si měli vzít rande do opery nebo koně na jachtu! – a zvýšit tak jejich cenu. Pomocí akcí můžete také aktivovat karty na své desce hráče, případně s jedním nebo více společníky, a to vždy s cílem utratit peníze. Pomocníci a speciální karty vám mohou poskytnout jedinečné schopnosti, které ještě více zvýší vaši rozhazovačnost.
Na konci každého kola musíte odhodit až dvě karty na ruce a nemovitosti, které se mohou znehodnotit, tak učiní; to je dobré, protože hráč nemůže zbankrotovat, pokud vlastní nemovitosti, a jediným způsobem, jak se nemovitostí zbavit, je jejich prodej, který vám bohužel vrátí peníze do rukou, pokud znehodnocení nebylo intenzivní nebo nemanipulujete s trhem.
Pokud hráč nemá žádné peníze a žádné nemovitosti, vyhlásí bankrot a hra končí na konci tohoto kola; v opačném případě hra končí po sedmi kolech. Vyhrává hráč, který má nejméně peněz (nebo je dokonce nejvíce zadlužen).
Automatický překlad
In his last will, your rich uncle stated that all of his millions will go to the nephew who can enjoy money the most. How to find out which nephew should be rich? You will each be given a large amount of money and whoever can spend it first will be the rightful heir. Visit the most exclusive theatres or eat in the most expensive restaurants. Buy old properties for the price of new ones and sell them as ruins. Host a huge party in your mansion or on your private boat. Spend like your life would depend on it. Spend to become rich! If you're the first to run through the money on hand, you'll receive the rest of his inheritance – oh, and win the game.
In Last Will, each player starts with a certain amount of money, an individual player board, two errand boys and two cards in some combination of properties and helpers. At the start of each round, lay out cards from the appropriate decks on the offering boards; the four regular decks are properties, companions, events, helpers and expenses, with special cards forming a deck of their own. The particular mix of cards varies by round and by the number of players.
Each player then chooses a plan for the round, with each plan indicating the number of cards the player draws (drawn immediately from the four regular decks in any combination), how many errand boys he can use later (one or two), the number of actions available to him that round, and his spot in the playing order that round. In the playing order for that round, players then take turns choosing an action with their errand boy(s), with those actions being:
Take a card on display and add it to your hand.
Draw a card from any regular deck – This can be chosen only once by each player.
Visit the opera and spend $2.
Adjust the value modifiers in the property market.
Take a player board extension, thereby giving you room to play more cards.
Players then take actions in the playing order for that round, with each player having as many actions as indicated on his plan. Actions let you play one-time events (which have a cost, possibly variable); helpers and recurring expenses (which are placed on your individual player board); and properties (which cost money and may depreciate over time). You can often play companions with events or recurring expenses – of course you should bring a date to the opera or a horse on your yacht! – to increase their cost. You can also use actions to activate cards on your player board, possibly with one or more companions and always with the goal of spending money. Helpers and special cards can provide you with unique powers to further boost your profligacy.
At the end of each round, you must discard down to two cards in hand, and properties that can depreciate do so; this is good as a player cannot go bankrupt if he owns properties, and the only way to get rid of properties is to sell them, which regretably puts money back in your hands unless the depreciation was intense or you manipulate the market.
If a player has no money and no properties, he declares bankruptcy and the game ends at the conclusion of that round; otherwise the game ends after seven rounds. The player who has the least money (or even who is most in debt) wins.