Originální popis hry
Hráči se ujmou role trpaslíků. Jako horníci jsou v dole a loví zlato. Najednou se z dolu zhoupl krumpáč a rozbil důlní lampu. Sabotér udeřil. Ale kdo z hráčů je sabotér? Najdete zlato, nebo je k němu nejdříve dovedou ďábelské akce sabotérů? Po třech kolech se vítězem stává hráč s největším množstvím zlata.
Pomocí karet trpaslíků jsou hráčům přiděleny jejich role: buď horník, nebo sabotér. Role jsou tajné - odhalí se až na konci kola.
Na stůl se položí startovní karta a tři karty cílů, každá sedm karet od startu a jedna karta mezi každou kartu cíle. Karty cílů se položí lícem dolů. Zlato je na jedné z karet cílů, ale nikdo neví, na které.
Hráči mají karty v ruce. Na tahu musí hráč udělat jednu ze tří věcí: umístit kartu cesty do dolu, zahrát akční kartu před hráče nebo přihrát.
Karty cest tvoří cesty vedoucí ke kartám cílů. Karty cest musí být zahrány vedle již zahrané karty cesty. Všechny cesty na kartě cesty se musí shodovat s cestami na již zahraných kartách a karty cesty nelze hrát bokem.
Horníci se snaží vybudovat nepřerušenou cestu od startovní karty ke kartě cíle, zatímco sabotéři se tomu snaží zabránit. Neměli by se o to však snažit příliš okatě, aby nebyli okamžitě odhaleni.
Akční karty lze položit před kteréhokoli hráče, včetně sebe sama. Akční karty umožňují hráčům vzájemně si pomáhat nebo si překážet a také získávat informace o kartách cílů.
Jakmile hráč umístí kartu cesty, která dosáhne zlata, kolo končí. Horníci vyhráli a jako odměnu dostanou karty se zlaťáky.
Kolo končí také tehdy, pokud se nepodařilo dosáhnout zlata. V takovém případě vyhráli sabotéři a získávají zlaté dílky.
Jakmile jsou karty se zlatem rozdány, začíná další kolo. Hra končí na konci třetího kola a vítězem se stává hráč s největším počtem zlaťáků.
Automatický překlad
Players take on the role of dwarves. As miners, they are in a mine, hunting for gold. Suddenly, a pick axe swings down and shatters the mine lamp. The saboteur has struck. But which of the players are saboteurs? Will you find the gold, or will the fiendish actions of the saboteurs lead them to it first? After three rounds, the player with the most gold is the winner.
With the help of Dwarf Cards, the players are assigned their role: either miner or saboteur. The roles are kept secret- they are only revealed at the end of the round.
The Start Card and the three Goal Cards are placed onto the table, each seven cards away from the start and one card between each Goal Card. The Goal Cards are placed face-down. The gold is on one of the Goal Cards, but nobody knows which.
Players have cards in hand. On a player's turn, he must do one of three things: place a Path Card into the mine, play an Action Card in front of a player, or pass.
The Path Cards form paths leading to the Goal Cards. Path Cards must be played next to a already-played Path Card. All paths on the Path Card must match those on the already-played cards, and Path Cards may not be played sideways.
The miners are trying to build an uninterrupted path from the Start Card to a Goal Card, while the saboteurs are trying to prevent this. They shouldn't try and be too obvious about it, however, lest they be immediately discovered.
Action Cards can be placed in front of any player, including oneself. Action Cards let the players help or hinder one another, as well as obtain information about the Goal Cards.
Once a player places a Path Card that reaches the gold, the round is over. The miners have won and receive cards with gold pieces as their reward.
The round is also over if the gold could not be reached. In that case, the saboteurs have won and receive the gold pieces.
Once the Gold Cards have been distributed, the next round begins. The game is over at the end of the third round, with the player with the most gold pieces being the winner.