Originální popis hry
V zemi Terra Mystica žije 14 různých národů v sedmi krajinách a každá skupina je vázána na své domovské prostředí, takže aby se mohla rozvíjet a růst, musí teraformovat sousední krajiny na své domovské prostředí v konkurenci ostatních skupin.
Terra Mystica je plně informační hra bez štěstí, která odměňuje strategické plánování. Každý hráč vládne jedné ze 14 skupin. S důvtipem a umem se musí snažit ovládnout co největší území a rozvíjet schopnosti dané skupiny. K dispozici jsou také čtyři náboženské kulty, v nichž lze postupovat. K tomu všemu má každá skupina speciální dovednosti a schopnosti.
Střídavě hráči provádějí své akce na základě zdrojů, které mají k dispozici. Různé budovy umožňují hráčům rozvíjet různé zdroje. Obydlí umožňují získat více dělníků. Obchodní domy umožňují hráčům vydělávat peníze. Pevnosti odemykají zvláštní schopnosti skupiny a chrámy umožňují rozvíjet náboženství a teraformační a námořní schopnosti. Budovy lze vylepšovat: Obydlí lze vylepšit na obchodní domy; obchodní domy lze vylepšit na pevnosti nebo chrámy; jeden chrám lze vylepšit na svatyni. Každá skupina musí také rozvíjet své teraformační dovednosti a dovednosti s loděmi, aby mohla využívat řeky. Dotyčné skupiny spolu s jejich domovskou krajinou jsou:
Poušť (Fakíři, Nomádi)
Planiny (Půlčíci, Kultisté)
Bažiny (Alchymisté, Darklingové)
Jezero (Mořské panny, Swarlingové)
Les (čarodějky, Auren)
Hory (trpaslíci, inženýři)
Pustina (obři, mágové chaosu)
Blízkost ostatních skupin je v Terra Mystica dvousečnou zbraní. Blízkost k jiným skupinám vám dává extra sílu, ale také znamená, že expanze je obtížnější...
Automatický překlad
In the land of Terra Mystica dwell 14 different peoples in seven landscapes, and each group is bound to its own home environment, so to develop and grow, they must terraform neighboring landscapes into their home environments in competition with the other groups.
Terra Mystica is a full information game without any luck that rewards strategic planning. Each player governs one of the 14 groups. With subtlety and craft, the player must attempt to rule as great an area as possible and to develop that group's skills. There are also four religious cults in which you can progress. To do all that, each group has special skills and abilities.
Taking turns, the players execute their actions on the resources they have at their disposal. Different buildings allow players to develop different resources. Dwellings allow for more workers. Trading houses allow players to make money. Strongholds unlock a group's special ability, and temples allow you to develop religion and your terraforming and seafaring skills. Buildings can be upgraded: Dwellings can be developed into trading houses; trading houses can be developed into strongholds or temples; one temple can be upgraded to become a sanctuary. Each group must also develop its terraforming skill and its skill with boats to use the rivers. The groups in question, along with their home landscape, are:
Desert (Fakirs, Nomads)
Plains (Halflings, Cultists)
Swamp (Alchemists, Darklings)
Lake (Mermaids, Swarmlings)
Forest (Witches, Auren)
Mountain (Dwarves, Engineers)
Wasteland (Giants, Chaos Magicians)
Proximity to other groups is a double-edged sword in Terra Mystica. Being close to other groups gives you extra power, but it also means that expanding is more difficult...