Originální popis hry
Settling the Final Frontier
Od roku 1966 sledují miliony fanoušků Star Treku po celém světě dobrodružství hvězdné lodi Enterprise, kapitána Kirka a pana Spocka. A od roku 1995 hrají miliony nadšených hráčů po celém světě klasickou deskovou hru Klause Teubera CATAN.
Je na čase je všechny spojit na Poslední hranici!
Ve hře Star Trek: Catan začínají hráči hru se dvěma malými základnami na křižovatce tří planet, přičemž každá planeta dodává suroviny na základě výsledku hodu kostkou. Hráči tyto zdroje – dilithium, tritanium, potraviny, kyslík a vodu – sbírají a obchodují s nimi, aby mohli stavět hvězdné lodě, které spojují oblasti v galaxii, zakládat další Outposty a Hvězdné základny (vylepšené Outposty) na nových křižovatkách s cílem zvýšit získávání zdrojů a získávat karty rozvoje, které poskytují vítězné body (VP) nebo speciální schopnosti.
Při hodu kostkou 7 vletí klingonská loď, která zabrání těžbě surovin na jedné planetě a zároveň zdaní vesmírné cestující, kteří mají příliš mnoho surovin.
Star Trek: Catan se od základních Osadníků liší v jednom aspektu: sadou podpůrných karet, které byly dříve k dispozici pouze v němčině jako scénáře Catanu: Pomocníci z Catanu. Každá karta podpory obsahuje speciální schopnost a jednoho z Kirka, Spocka, McCoye, Sulua, Scotta, Uhury, Chekova, Chapla, Randa nebo Sareka. Některé speciální schopnosti vylepšují základní akce, například snižují náklady na vylepšení hvězdné základny nebo umožňují hráči vyměnit vybranou surovinu v poměru 2:1 na jeden tah, zatímco jiné porušují pravidla, například chrání hráče před vyřazením na 7 nebo produkují surovinu, když hráč hodí číslo, které by mu jinak neprodukovalo. Hráči dostanou během přípravy specifickou kartu podpory podle pořadí tahu, přičemž pozdější hráči získávají zpravidla užitečnější schopnosti, aby kompenzovali výhodu hráčů na začátku tahu. Když hráč použije schopnost Podpůrné karty poprvé, může ji vyměnit za Podpůrnou kartu dle vlastního výběru nebo si ji ponechat pro druhé použití, ale vyměnit ji může pouze bezprostředně po použití.
Automatický překlad
Settling the Final Frontier
Since 1966, millions of Star Trek fans all over the world have watched adventures of the Starship Enterprise, Captain Kirk, and Mr. Spock. And since 1995, millions of enthusiastic players all over the world have played Klaus Teuber's CATAN - a board game classic.
It's time to bring them all together on the Final Frontier!
In Star Trek: Catan, players start the game with two small Outposts at the intersection of three planets, with each planet supplying resources based on the result of a dice roll. Players collect and trade these resources – dilithium, tritanium, food, oxygen and water – in order to build Starships that connect regions in the galaxy, establish more Outposts and Starbases (upgraded Outposts) at new intersection points in order to increase resource acquisition, and acquire Development Cards that provide Victory Points (VPs) or special abilities.
On a dice roll of 7, a Klingon ship swoops in to prevent resource production on one planet while taxing spacegoers who hold too many resources.
Star Trek: Catan differs from the basic Settlers in one aspect: a set of Support Cards formerly available only in German as Catan Scenarios: Helpers of Catan. Each Support Card features a special ability and one of Kirk, Spock, McCoy, Sulu, Scott, Uhura, Chekov, Chapel, Rand, or Sarek. Some special abilities make basic actions better, such as reducing the costs of Starbase upgrades or allowing the player to trade a resource of their choice at 2:1 for a turn, while others break rules, such as protecting the player from discarding on a 7 or producing a resource when the player rolls a number that wouldn't otherwise produce for them. Players get a specific Support Card during setup based on turn order, with later players getting generally more useful abilities to compensate for early player advantage. When a player uses a Support Card ability for the first time, they may trade it in for a Support Card of their choice or keep it for a second use, but they may only trade immediately after use.