Původní název hry
Sorcerer
Board Game Geek score
Sorcerer
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 1204 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
+ Do srovnávače
Sorcerer
Autoři hry
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Čaroděj: Strategická karetní hra se odehrává v prostředí, které společnost popisuje jako ponurý svět plný fantastických mýtických bytostí a kouzel. Hra je určena pro dva až čtyři hráče a staví proti sobě dvě prastaré bytosti s velkou mocí, aby určily, který z jejich rodů je nejsilnější. Hráči používají kouzla k vyvolávání přisluhovačů, sesílání kouzel a ovládání očarovaných předmětů, aby dosáhli cíle hry, kterým je dobytí tří bojišť. Hra využívá jednoduchý systém zdrojů "energie", který se určuje náhodně hodem kostkou na začátku každého kola, aby žádné kolo nebylo stejné. Protože je však výsledek pro oba hráče stejný, zůstává rovnováha hry vyrovnaná. Tato energie se pak v akční fázi použije na vyvolávání přisluhovačů z ruky na některém ze tří bojišť, na obsazování majetků, které mohou vylepšit vlastnosti a schopnosti vašich přisluhovačů; nebo na kouzelnické karty s různými přímými efekty. V akční fázi můžete také přidat další energii do svého fondu energie, dobrat další karty, přesunout přisluhovače na jiné bojiště atd. Volba je jen na vás, záleží jen na vaší ryzí šikovnosti, jak zvládnete přípravu bitvy!" Ve fázi bitvy hráči hodí množstvím vlastních kostek rovnajícím se útočným vlastnostem každého přisluhovače s možným výsledkem netrefení, zásah, dvojitý zásah nebo kritický zásah za každou kostku a umístí žetony poškození na příslušné přisluhovače nebo přímo na bojiště. Unikátní systém žetonů Omen pak umožňuje tento výsledek upravit opětovným hodem kostkami, a to ještě předtím, než se poškození rozdělí mezi soupeřovy přisluhovače a bojiště. Kombinace obvyklých mechanik, jako je příběhové sestavování balíčku, push your luck nebo házení kostkami; a unikátního systému ovlivňování výsledku bitvy, poskytuje dokonalou rovnováhu mezi strategií a náhodnými prvky (dokonce máte stále možnost ovlivnit výsledek). Rozdělení kola na akční a bitevní fázi pak vytváří velmi příjemný a přirozený průběh hardcore hry. Čaroděj byl poprvé vyvinut v roce 2012 a v roce 2014 Peter Scholtz intenzivně konzultoval s českou a slovenskou komunitou deskových her, aby doladil mechanismy hry. V srpnu 2014 byla zveřejněna první “Print and Play” demoverze hry Sorcerer, která reagovala na všechny připomínky a zpětnou vazbu, jež Peter Scholtz obdržel, což mu umožnilo vytvořit jak vylepšenou, rodnou jazykovou demoverzi, tak konečně i, anglickou jazykovou verzi hry Sorcerer. Prototyp hry Sorcerer byl v průběhu roku 2014 k dispozici širokému publiku jako testovací materiál pro volné hraní. Po dalším roce intenzivní práce a naslouchání herní komunitě se Peter Scholtz vydal na Essen Spiel, aby se setkal s největšími vydavateli deskových her a hru jim ukázal. Po setkání s Robem Doughertym, generálním ředitelem White Wizard Games, designérem her (Star Realms, Hero Realms a karetní hra Epic) a v neposlední řadě hráčem Síně slávy MTG, byla kostka konečně vržena. V roce 2016 se členem týmu White Wizard Games stal Peter Scholtz a společně připravili hru na spuštění KS kampaně v listopadu 2017.Automatický překlad
Sorcerer: A Strategy Card Game is set in what the company describes as a grim, gaslamp lit world full of fantastic, mythical creatures and sorcery. Designed for two to four players, the game pits two ancient beings of great power against one another to determine which of their lineage are strongest. The players use sorcery to conjure minions, cast spells, and wield enchanted items to reach the game's goal of conquering three battlefields.
The game uses a simple resource system of "energy" that is determined randomly by a dice-roll at the beginning of each round, to make sure no round is the same. However, the outcome being the same for both players, the game balance stays even. This energy is then used in the Action Phase for conjuring minions from your hand on any of three battlefields, casting possessions that can improve your minion's traits and abilities; or sorcery cards with various direct effects. Also as an action you can add more energy to your Energy Pool, draw more cards, move minions to another battlefield etc. The choice is yours, it is just about your pure skill to handle the battle preparation!
In the Battle Phase players roll amount of custom dice equal to each minion's attack trait with possible outcome of miss, hit, double hit or critical hit for each die, and place damage counters on the respective minions or directly to the Battlefield. A unique system of Omen tokens then allows to adjust this outcome by re-rolling the dice, before distributing the damage among opponent's minions and battlefield.
The combination of usual mechanics like story driven deck building, push your luck or dice-rolling; and a unique system of influencing the outcome of the battle, provides a perfect balance between strategy and random elements (even you still have the possibility to influence the outcome). Dividing the round to the Action Phase and Battle Phase then creates a very pleasant and natural flow of the hardcore game play.
Sorcerer was first developed in 2012, and in 2014, Peter Scholtz consulted with Czech and Slovak board gaming communities intensively to fine tune the mechanics of the game. In August 2014, the first “Print and Play” demo version of Sorcerer was published, responding to all the remarks and feedback Peter Scholtz received, allowing him to create both his upgraded, native language demo and finally the, English language version of Sorcerer. The Sorcerer prototype was available for the wide audience as a free to play testing material over the year 2014. After another year of intense work and listening to the game community, Peter Scholtz went to Essen Spiel to meet some of the greatest board game publishers and show them the game. After a meeting with Rob Dougherty, CEO of the White Wizard Games, game designer (Star Realms, Hero Realms, and Epic card game), and last but not least, MTG Hall of Fame player, the dice was finally rolled. In 2016, Peter Scholtz become a White Wizard Games team member and together they prepared the game for its KS campaign launch in November 2017.
Dostupná rozšíření hry
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.