Originální popis hry
Popis hry od vydavatele:
Král Robert Baratheon je mrtev a země Západozemí se připravují na bitvu.
Ve druhém vydání Hry o trůny: Deskové hry se tři až šest hráčů vžije do rolí velkých rodů Sedmi království Západozemí, které soupeří o vládu nad Železným trůnem pomocí diplomacie a války. Hra o trůny je epická desková hra, která vychází z bestsellerové série fantasy románů Píseň ledu a ohně od George R. R. Martina a ve které je k vítězství potřeba více než jen vojenská síla. Převezmete moc silou, použijete medová slova, abyste si vynutili cestu na trůn, nebo získáte na svou stranu obyvatele města? Prostřednictvím strategického plánování, mistrovské diplomacie a chytrého hraní karet rozšiřte svůj vliv nad Západozemím!
Na začátku hry obdrží každý hráč armádu pěšáků, rytířů, obléhacích strojů a lodí, stejně jako sadu žetonů řádu a další potřebné komponenty. Každý hráč také obdrží balíček unikátních karet rodů, které se používají jako vůdci v bitvách proti konkurenčním rodům.
Každé kolo hry se skládá ze tří fází: fáze Západozemí, fáze plánování a fáze akce. Fáze Západozemí představuje zvláštní události a každodenní činnosti v Západozemí. Existují tři různé balíčky Západozemí a každý z nich označuje jinou globální akci, která může ovlivnit všechny hráče.
Fáze plánování je asi nejdůležitější. Zde tajně přidělujete rozkazy všem svým jednotkám tak, že na každé území, které ovládáte a které obsahuje alespoň jednu jednotku (rytíře, pěšáka, loď nebo obléhací stroj), umístíte lícem dolů jeden žeton rozkazu. Tato část hry klade důraz na diplomacii a dedukci. Můžete důvěřovat spojenectví, které jste uzavřeli? Zradíte svého spojence a vyrazíte na pochod proti němu? Hráči si mohou navzájem slibovat (například pomoc nebo mír), ale tyto sliby nejsou nikdy závazné. Výsledkem jsou napínavá a strhující jednání, která často končí podrazy hodnými Západozemí!"
Během akční fáze se řeší rozkazy a vstupuje se do bitvy! Když se armády setkají v boji, tajně si vyberou jednu z karet rodu, která jim dodá sílu. Nakonec mohou rody upevnit svou moc v oblastech, které ovládají, a využít ji v dalších tazích k ovlivnění svého postavení na dvoře Železného trůnu a postavit se divokým hordám.
Kromě aktualizované grafiky a zpřehledněných pravidel obsahuje toto druhé vydání Hry o trůny prvky z rozšíření Střet králů a Bouře mečů, včetně přístavů, posádek, karet divokých a obléhacích strojů, a zároveň přináší vítané novinky, jako jsou hráčské zástěny a karty Příliv bitvy.
Karty přílivu a odlivu jsou volitelným mechanismem, který do boje vnáší prvek nepředvídatelnosti a představuje nestálé změny v dynamice války způsobené faktory, jako je počasí, morálka a taktické příležitosti. Během každého boje si oba hráči dobírají jednu kartu Přílivu bitvy ze společného balíčku a její hodnota modifikuje sílu jeho vybrané karty rodu. A co víc, taková karta může obsahovat i ikony, které mohou ovlivnit výsledek bitvy... to vše přináší novou úroveň intenzity vašich vojenských střetů.
Rozšířeno o:
Hra o trůny: Desková hra (druhé vydání) â Tanec s draky (2012)
Hra o trůny: A Feast for Crows (2013)
A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) â Hra o trůny: Hra o trůny (2003)
A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) â Mother of Dragons (2018)
Reimplements:
A Game of Thrones (2003)
A Game of Thrones: A Clash of Kings Expansion (2004)
A Game of Thrones: A Storm of Swords Expansion (2006)
Automatický překlad
Game description from the publisher:
King Robert Baratheon is dead, and the lands of Westeros brace for battle.
In the second edition of A Game of Thrones: The Board Game, three to six players take on the roles of the great Houses of the Seven Kingdoms of Westeros, as they vie for control of the Iron Throne through the use of diplomacy and warfare. Based on the best-selling A Song of Ice and Fire series of fantasy novels by George R.R. Martin, A Game of Thrones is an epic board game in which it will take more than military might to win. Will you take power through force, use honeyed words to coerce your way onto the throne, or rally the townsfolk to your side? Through strategic planning, masterful diplomacy, and clever card play, spread your influence over Westeros!
To begin the game, each player receives an army of Footman, Knight, Siege Engine, and Ship units, as well as a set of Order tokens and other necessary components. Each player also receives a deck of unique House Cards, which are used as leaders in battles against rival Houses.
Each round in the game is made up of three phases: the Westeros Phase, the Planning Phase, and the Action Phase. The Westeros Phase represents special events and day-to-day activities in Westeros. There are three different Westeros Decks, and each denotes a different global action, potentially affecting all players.
The Planning Phase is perhaps the most important. Here you secretly assign orders to all of your units by placing one order token face down on each area you control that contains at least one unit (Knight, Footman, Ship, or Siege Engine). This portion of the game emphasizes diplomacy and deduction. Can you trust the alliance that you made? Will you betray your ally and march upon him? Players may make promises to each other (for aid or peace, for example), but these promises are never binding. The result is tense and compelling negotiations, often ending in backstabbing worthy of Westeros!
During the Action Phase, the orders are resolved and battle is entered! When armies meet in combat, they secretly choose one of their House cards to add strength to the battle. Finally, the Houses can consolidate their power in the areas they control and use that power in future turns to influence their position in the court of the Iron Throne and to stand against the wildling Hordes.
In addition to featuring updated graphics and a clarified ruleset, this second edition of A Game of Thrones includes elements from the A Clash of Kings and A Storm of Swords expansions, including ports, garrisons, Wildling cards, and Siege engines, while introducing welcome new innovations like player screens and Tides of Battle cards.
Tides of Battle cards are an optional mechanism that brings an element of unpredictability to combat, representing erratic shifts in the momentum of war due to factors such as weather, morale, and tactical opportunity. During each combat, both players draw one Tides of Battle card from a communal deck, and its value modifies the strength of his chosen House card. What's more, such a card may also contain icons that can affect the outcome of the battle...all of which delivers a new level of intensity to your military engagements.
Expanded by:
A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) â A Dance with Dragons (2012)
A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) â A Feast for Crows (2013)
A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) â Mother of Dragons (2018)
Reimplements:
A Game of Thrones (2003)
A Game of Thrones: A Clash of Kings Expansion (2004)
A Game of Thrones: A Storm of Swords Expansion (2006)