Originální popis hry
Vstupte do kouzelného světa dobrodružství Corta Maltese, hrdiny z plodné fantazie Huga Pratta. Vyberte si svá dobrodružství a pak je prožívejte v průběhu hry. S pomocí Corta a s odoláváním Rasputinovým pokusům zmařit vaše plány naverbujte vlastní tlupy dobrodruhů a na konci příběhu získejte zlato!"
Corto je karetní dobrodružná hra, ve které se mísí taktika a štěstí. Hru připravíte tak, že si vyberete čtyři ze šesti úkolů a na stůl vedle sebe položíte příslušné desky úkolů; každý úkol (útok na vlak s ruským zlatem, výzkum čtyř es velrybích kostí, setkání s leopardími muži atd.) má svůj vlastní balíček karet postav a předmětů, který se zamíchá a položí na levou stranu desky. Odhalte vrchní postavu z každého balíčku, střídavě umístěte jeden ze svých žetonů na libovolnou postavu a poté si dobírejte čtyři karty z libovolné kombinace balíčků do počáteční ruky
V tahu můžete buď odhodit libovolný počet karet a doplnit si ruku na čtyři karty, nebo můžete zahrát 1-4 karty. Pokud zahrajete kartu postavy, umístěte ji na prázdné místo na desce úkolů stejné barvy a ujistěte se, že sousedí alespoň s jednou další postavou. Na kartu umístěte žeton a poté buď přidejte žeton k sousední postavě, nebo z ní odstraňte žeton soupeře v závislosti na barvě okraje postavy (označuje přítele Corta nebo společníka Rasputina). Na postavu můžete také zahrát předměty, které ovlivní sousední karty. Některé postavy a předměty mají efekty dlouhého dosahu, které zasáhnou jakoukoli postavu ve stejném sloupci nebo řadě. Zasáhnete-li postavu, která nemá žádné žetony, odstraníte ji z hrací desky a na konci hry si ji započítáte jako 1 zlaťák. Pokud jste hráli karty, ukončete svůj tah tažením dvou karet.
Hráči mohou také přímo pohybovat Cortem a Rasputinem a používat je k blokování políček na desce úkolů, okamžitému získání zlata nebo k odstranění postav.
Kromě toho, že každý úkol má svou vlastní směs postav, předmětů a výhod, čeká na hráče jiný poklad, který mohou získat. V případě "Ztroskotání Fortune Royale" musíte jako první získat esa, abyste si mohli přivlastnit celý poklad; v případě "Vlaku s drahokamy admirála Kolčaka", pokud zaútočíte na vlak — který se pohybuje po deskách úkolů, jak hráči pokládají karty — získáte jeden z žetonů vlaku, na kterém může být zlato; u hry "Na stopě leopardích mužů" získá ten, kdo má na konci hry většinu žetonů na určitých postavách, kontrolu nad značkami, které mohou posílit síť jeho postav.
Jakmile jsou dva úkoly plně obsazeny nebo hráčům dojdou karty, hra končí. Kromě bodování za zlato a poklady, které během hry nasbírali, získává každý hráč 2 zlaťáky za každou postavu v největší skupině postav, kterou ovládá, a 1 zlaťák za postavu v menších skupinách. Kdo nakonec získá nejvíce zlata, vyhrává!
Automatický překlad
Enter the magical world of adventure of Corto Maltese, the hero from the fertile imagination of Hugo Pratt. Choose your adventures, then live through them as the game unfolds. Aided by Corto and resisting Rasputin's attempts to thwart your plans, recruit your own bands of adventurers and get your hands on gold at the end of the story!
Corto is a card-based adventure game that mixes tactics and luck. To set up the game, choose four of the six quests, then place the appropriate quest boards next to one another on the table; each quest (attack the train of Russian gold, research the four aces of whale bones, meet the leopard-men, etc.) has its own deck of character and object cards that's shuffled and placed on the left side of the board. Reveal the top character from each deck, take turns placing one of your tokens on any character, then draw four cards from any combination of decks for your starting hand.
On a turn, you can either discard any number of cards and fill your hand to four cards or you can play 1-4 cards. If you play a character card, place it on an empty space on the quest board of the same color, making sure that it's adjacent to at least one other character. Place a token on the card, then either add a token to or remove an opponent's token from an adjacent character depending on the character's border color (denoting a friend of Corto or associate of Rasputin). You can also play objects on the character to affect adjacent cards. Some characters and objects have long range effects that hit any character in the same column or row. Hit a character that has no tokens, and you remove it from the board, counting it as 1 gold at the end of the game. If you played cards, end your turn by drawing two cards.
Players can also move Corto and Rasputin directly, using them to block spaces on the quest board, claim gold immediately, or eliminate characters.
In addition to having its own mix of characters, objects and advantages, each quest has a different treasure waiting for players to nab. For "The Wreck of the Fortune Royale", you need to be the first to claim the aces in order to claim all the treasure for yourself; for "Admiral Kolchak's Bullion Train", if you attack the train — which moves across the quest boards as players lay down cards — you claim one of the train car tokens, which might have gold on it; for "On the Track of the Leopard Men", whoever has a majority of tokens on certain characters at the end of the game gains control of markers that might enhance their network of characters.
When two quests are fully occupied or the players run out of cards, the game ends. In addition to scoring for the gold and treasures they've collected during the game, each player scores 2 gold per character in the largest group of characters he controls and 1 gold per character for smaller groups. Whoever ends up with the most gold wins!