Originální popis hry
Jedná se o neoficiální rozšíření vytvořené fanoušky, které není spojeno s Donaldem X. Vaccarinem ani Rio Grande Games a není jimi nijak podporováno.
Vítězství nad sousedy pro tebe bylo vždycky tak trochu velkou záležitostí, ale když už sis myslel, že vybudování nejpůsobivějšího impéria v zemi je to jediné, o co se musíš starat, sázky se zvýšily. Vaše vítězné body jsou nyní spojeny s vaším životem! Všechno to začalo tím prokletým zlatem. V budoucnu už nikdy nebudeš věřit ničemu, co ti dá muž ve vesnici, který se nepřestane točit, když se na něj pokusíš podívat. Samozřejmě teď máš přístup k neuvěřitelné moci, ale pokaždé, když ji použiješ, přiblížíš se vlastnímu zániku. S velkou mocí přichází velká zodpovědnost — nebo tak nějak.
Naštěstí nejste ve svém boji sami. Do království dorazila sebranka žoldáků, aby zachránila situaci — nebo spíše aby bojovala za toho, kdo má mince. Tvoji žoldnéři mohou způsobit protivníkům spoušť, ale pokud je překvapí silnější bojovník, výsledné kletby si najdou cestu zpět k tobě. Tato válka z tebe udělala hazardního hráče (nebo ženu, podle okolností). Kolik vlastního života budeš riskovat, abys zničil své protivníky? Jo, a nezapomeňte si vzít panáky."
Pro Duel potřebují hráči karty pokladů, karty vítězství, karty prokletí a karty odpadků ze hry Dominion nebo Dominion: Základní karty ke hře. Stejně jako u ostatních her Dominionu si hráči musí pro každou hru vybrat deset sad karet Království.
Duel přináší do hry Dominion několik nových "karet prokletí", generování pokročilejšího "balíčku prokletí" a nový žeton: "žeton prokletí". Zavádí také systém "bodů života", který do hry přidává další podmínku vítězství; ve hrách s touto podmínkou žetony prokletí mění celkový počet "bodů života" hráče. (Pokud není použita podmínka výhry "body života", kdykoli karta vyžaduje, aby hráč získal +Y (žetonů prokletí), musí si tento hráč vzít jeden žeton prokletí za každý žeton prokletí určený číslem "Y". Každý žeton prokletí má hodnotu -1 VP.)
Duel také zavádí nový typ karet "Útok/Akce/Reakce", karty "Válečník". Síla každé karty bojovníka je reprezentována číslem v symbolu štítu pro každou kartu bojovníka. Síla každé karty bojovníka se pohybuje od 1 do 10, přičemž 1 je nejnižší síla a 10 je nejvyšší síla. Když je karta bojovníka zahrána jako akce, hráč, který ji hraje, nejprve vyřeší akce vytištěné na kartě v pořadí shora dolů (např. “Získej stříbro” pro Stříbrného rytíře; “+1 karta a pak +1 akce pro Anděla bojovníka). Po vyřešení unikátních akcí vyřešte efekt “Každý další hráč získá kletbu”, který je společný pro všechny karty válečníků. Tento efekt způsobí, že si každý hráč v reakci na něj dobere kartu z balíčku prokletí nebo zahraje kartu reakce. Tyto karty válečníků mohou být také zahrány jako karta reakce na to, že jiný hráč zahraje kartu válečníka jako kartu útoku; v takovém případě se obě karty válečníků "utkají v souboji" mezi sebou a vítězí ta, která má vyšší sílu (a následují jedinečné výsledky, jak je uvedeno na kartách a v pravidlech).
Automatický překlad
This is an unofficial fan-made expansion and is not affiliated with nor endorsed by Donald X. Vaccarino or Rio Grande Games.
Victory over your neighbors has always been kind of a big deal for you, but just when you thought building yourself the single most impressive empire in the land was all you had to worry about, the stakes went and got higher. Your victory points are now tied to your very life! It all started with that foul-cursed gold. In the future, you will never trust anything given to you by a man in a village who won't stop spinning when you try to look at him. Of course, now you have access to incredible power, but each time you use it, you bring yourself closer to your own demise. With great power comes great responsibility — or something like that.
Fortunately, you aren't alone in your fight. A ragtag band of mercenaries has arrived in the kingdom to save the day — or rather to fight for whoever has the coin. Your mercenaries can wreak havoc on your opponents, but if a stronger warrior takes them by surprise, the resulting curses find their way back to you. This war has turned you into a gambling man (or woman, as the case may be). How much of your own life will you risk to bring down your opponents? Oh, and remember to get your shots.
For Duel, players need the Treasure cards, Victory cards, Curse cards, and Trash card from Dominion or Dominion: Base Cards to play. As with other Dominion games, players must choose ten sets of Kingdom cards for each game.
Duel introduces several new "Curse" cards to the game of Dominion, the generation of a more advanced "Curse Deck", and a new token: the "curse token". It also introduces a "life points" system adding another win-condition to the game; in games with this condition, curse tokens modify a player's "Life Points" total. (If the "Life Points" win condition isn't used, whenever a card requires a player to gain +Y (curse tokens), that player must take one curse token for each curse token specified by the number "Y". Each curse token is worth -1 VP.)
Duel also introduces a new "Attack/Action/Reaction" card type, the "Warrior Cards". The strength of each Warrior Card is represented by a number within a shield symbol for each Warrior Card. The strengths of each Warrior Card range from 1-10, with 1 being the lowest strength and 10 being the highest strength. When a Warrior Card is played as an Action, the player playing the card first resolves the actions printed on the card in order from top to bottom (e.g. “Gain a Silver” for the Silver Knight; “+1 Card then +1 Action for the Warrior Angel). After unique actions have been resolved, resolve the “Each other player gains a Curse” effect common to all Warrior Cards. This effect causes each player to draw a card from the Curse Deck or play a Reaction card in response. These Warrior Cards can also be played as a Reaction card to another player playing a Warrior Card as an Attack card; In this case, the two Warrior Cards "Duel" eachother, and the one with the highest power wins the battle (and unique results are followed as indicated on the cards and within the rules).