Originální popis hry
Turmoil, páté rozšíření hry Terraforming Mars, přivádí hráče zpět na Mars a do boje o kontrolu a pokrok lidské společnosti na velké a nebezpečné planetě.
Rozšíření obsahuje nové korporace, nové projekty a nový typ karet — Globální události, od prachových bouří přes nepokoje až po rostoucí poptávku po slitinách —, díky nimž máte co plánovat na 3 generace dopředu.
V centru dění je politická aréna Terraformačního výboru. Nová akce umožňuje hráčům přidávat delegáty různých stran, přičemž první delegát každé generace je zdarma a další stojí 5 MC. Neutrální delegáti jsou přidáváni globálními akcemi a reprezentují přání a trendy společnosti.
Když má hráč (i neutrální) v některé straně více delegátů než kterýkoli jiný hráč, přebírá pro tuto stranu místo vůdce, a když má strana více delegátů než kterákoli jiná strana, stává se dominantní. Dominantní strana se během následující generace stane vládnoucí, zavede svůj jednorázový bonus, svou průběžnou politiku a udělí předsednictví svému vůdci strany, čímž tomuto hráči udělí 1 terraformační rating.
Strana: Bonus: Politika:
Kelvinista 1MC/výroba tepla 10MC -> 1 výroba tepla + 1 výroba energie
Vědec 1MC/věda značka 10MC -> dobírá 3 karty (jednou za hráče)
Jednota 1MC/značka planety Titán má hodnotu +1MC
Mars First 1MC/značka budovy Umístění destičky na Mars dává 1 ocel
Zelení 1MC/biologická značka Umístění destičky zeleně dává 4MC
Rudí 1TR pro nejnižšího hráče Zvýšení TR v akční fázi stojí +3MC
Politická aréna také určuje vliv hráčů, který může být použit ke zmírnění nebo zvýšení účinku aktuální globální události. Vliv se získává za to, že jste předsedou Výboru, že jste vůdcem strany v dominantní straně a že máte v dominantní straně nevůdčího delegáta.
Aby bylo možné zaplatit všechny tyto nové bonusy, Výbor reviduje terraformační rating a snižuje ho všem hráčům o 1 stupeň každou generaci.
V Turmoilu se hráči mohou pokusit prosadit svou vlastní agendu, nebo ji prosazovat umírněnějším, ekonomickým způsobem. Mohou hrát tak, aby zmírnili globální události s vlivem, nebo upravit svou hru tak, aby jich lépe využili. A mohou předvídat plány konkurenčních hráčů a snažit se z nich těžit, nebo jim naopak čelit.
Turmoil je expertní rozšíření - připravte se na setkání s celým spektrem lidské civilizace v éře terraformace Marsu!
—popis od vydavatele
Automatický překlad
Turmoil, the fifth expansion to Terraforming Mars, takes players back to Mars, and the struggle for control and progress of human society on a big and dangerous planet.
The expansion includes new corporations, new projects, and a new type of cards — Global Events, from dust storms to riots to rising alloy demand — that give you something to plan for 3 generations in advance.
At the heart of this is the political arena of the Terraforming Committee. A new action allows players to add delegates to different parties, the first delegate each generation being free, and additional ones costing 5 MC. Neutral delegates are added by the global events, representing the wishes and trends of society.
When a player (even the neutral player) has more delegates in a party than any other player, that player takes over the party leader seat for that party, and when a party has more delegates than any other party, it becomes dominant. The dominant party will become ruling during the next generation, imposing its one-time bonus, its ongoing policy, and granting chairmanship for its party leader, awarding that player 1 terraform rating.
Party: Bonus: Policy:
Kelvinist 1MC/heat production 10MC -> 1 heat production + 1 energy production
Scientist 1MC/science tag 10MC -> draw 3 cards (once per player)
Unity 1MC/planet tag Titanium is worth +1MC
Mars First 1MC/building tag Placing a tile on Mars gives 1 steel
Greens 1MC/biological tag placing a greenery tile gives 4MC
Reds 1TR for the lowest player Increasing TR in the action phase costs +3MC
The political arena also determines the players' influence, which can be used to moderate or enhance the effect of the current global event. Influence is gained from being the chairman of the Committee, being party leader in the dominant party, and for having a non-leader delegate in the dominant party.
In order to pay for all these new bonuses, the Committee is revising the terraform rating, lowering it for all players by 1 step each generation.
In Turmoil, players can try to force their own agenda, or push it in a more moderate, economic way. They can play to mitigate the global events with influence, or adjust their play to better take advantage of them. And they can anticipate the competing players' agendas and try to benefit from them, or counteract them.
Turmoil is an expert expansion - be prepared to meet the full spectrum of human civilization in the era of terraforming Mars!
—description from publisher
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.
Video
Žádná videa nejsou k dispozici.