Kremlin (Third Edition) desková hra
Deskovky.org / Hra / Kremlin (Third Edition)
Původní název hry
Kremlin (Third Edition)
Board Game Geek score
Kremlin (Third Edition)
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 160 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
Porovnat
Kremlin (Third Edition)
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
KREMLIN, původně vydaný společností Fata Morgana v 80. letech 20. století, je desková hra evropského stylu, ve které hráči soupeří o kontrolu nad Komunistickou stranou Sovětského svazu. Veselý Roger KREMLIN obsahuje aktualizovanou grafiku a lepší komponenty vytvořené ve stylu sovětské plakátové propagandy 30. let. Toto vydání má chybu na hrací desce, která má název hry zakrývající část grafiky a textu na desce. Kremlin se hraje až na deset tahů a končí, jakmile šéf strany třikrát úspěšně zamává na prvomájovém průvodu nebo když je tolik politiků mrtvých nebo na Sibiři, že šéf strany může rozpustit politbyro a převzít kompletní moc pro sebe. Každý tah má fáze. Nejdůležitější z nich jsou procesy s KGB (které mohou poslat členy strany na Sibiř nebo na hřbitov) a špionážní vyšetřování ministerstva obrany, které může politiky také donutit k zimní dovolené v gulagu. U KGB je háček v tom, že čím výše na žebříčku je cíl, tím obtížněji se svrhává, a straničtí šéfové mají tendenci měnit vedoucí KGB, kteří si střílejí z nejvyšších míst... U ministra obrany je k úspěchu jeho vyšetřování zapotřebí soud - a hlasování o vině, a to není v ústředním výboru vždy možné Háček? Hráči na začátku hry tajně přidělují vliv a neodhalují ho, dokud není využit, což znamená, že nikdo neví, kdo ovládá KGB nebo jiné ministerstvo, dokud není vliv odhalen - a i pak, kdo ví, kdo má na danou osobu ještě nedeklarovaný vliv? Je možné, že si hráči mohou vyměňovat kontrolu nad šéfem KGB sem a tam, i když se snaží určit, koho zavraždit!" Jakmile je masakr dokonán, hráči musí přežít útrapy stárnutí -- a pokaždé, když politik podnikne akci, stárne rychleji než obvykle... vaše padesátiletá hvězda strany? No, najednou se chová, jako by mu bylo 83, soudruhu. To s vámi udělá život blízko vrcholu. Ve fázi Zdraví mohou politici umírat nebo onemocnět - nemocní politici se mohou rozhodnout jít do nemocnice, ale dokud tam jsou, nemají žádný vliv a jejich odpovědnost přechází na jiné politiky. Někdy to znamená, že se váš člověk musí hrdinsky obětovat Rodině a zůstat ve funkci, i když je na prahu smrti. Jakmile víme, kdo je ještě naživu, může šéf strany přesouvat politiky mezi posty. Koneckonců, on má pod kontrolou byrokracii. Může přesouvat lidi nahoru a dolů, a když skončí, dělají to i vyšší ministři - ale může ovlivnit jen politiky, kteří jsou v potravním řetězci pod nimi. Sakra, politici mohou dokonce sponzorovat soudruhy ve vyhnanství na Sibiři, aby se vrátili k lidu. Samozřejmě, každý člověk, kterého přivedete zpět, vám zestárne o pět let....chcete jich přivést zpět pět? Tovaryši, zestárněte o 25 let během mrknutí oka. Karty intrik vám umožní převzít kontrolu nad situací nebo zmařit plány ostatních hráčů. V jedné ze starších verzí jste mohli nechat věci jako Černobyl odehrát v roce 1920. To bylo opraveno - takže události sice mohou být stejné, ale nyní jsou přizpůsobeny době. Tah končí prvomájovým průvodem. Pokud je šéf strany zdravý, může celý den mávat a dělat lidem radost - zjevně se našemu socialistickému svazu daří. Pokud je však nemocný, někdy odchází dříve a není schopen mávat, což vyvolává v řadách pochybnosti. Pokud frakce (hráč) získá tři mávnutí, vyhrává hru. Verze Jolly Roger poskytuje tři různé hry KREMLIN v jedné krabici. "Originál" s fiktivními politiky, odehrávající se v SSSR, kde vyšetřování KGB posílá viníky na Sibiř. Tato verze bude mít vítězné podmínky založené na původních pravidlech Fata Morgany. Verze inspirovaná variantou Avalon Hill s názvem "Revoluce". Odehrává se ve 20. letech 20. století a využívá historické i fiktivní politiky. Jedná se o násilnější hru, protože ti, kteří jsou zatčeni KGB, jsou zastřeleni a odstraněni ze hry. Nová verze, zasazená do moderního SSSR a Ruska, do éry zakořeněné byrokracie a alternativních možností úniku před pronásledováním KGB. Tato verze zavádí koncept "Odchodu do vyhnanství", který umožňuje vyhnout se Sibiři. Zahrnuje také moderní politiky od 60. let 20. století, ať už jde o Kosygina nebo Putina a Gorbačova.Automatický překlad
Originally released by Fata Morgana in the 1980s, KREMLIN is a European-style boardgame where players compete to control the Communist Party of the Soviet Union.
The Jolly Roger KREMLIN features updated art and better components created in the style of 1930s Soviet poster propaganda. This edition has an error on the board that has the name of the game covering part of the graphics and text on the board.
Kremlin is played for up to ten turns, ending as soon as the Party Chief successfully waves three times at the May Day Parade or when so many politicians are dead or in Siberia that the Party Chief can disband the Politburo and take complete power for himself.
Each turn has phases. The most important of these are the KGB trials (which can send party members to Siberia or the cemetery) and the Defense Ministry's Spy Investigations which can also force politicians on a winter's gulag holiday. With the KGB, the catch is that the higher up the ladder the target, the more difficult to bring down, and Party Chiefs tend to change KGB leaders who take shots at the top... For the Defense Minister, his investigations require a trial to be successful--and a guilty vote, and that isn't always possible in the Central Committee.
The catch? Players allot influence secretly at the start of the game and don't reveal it until it is used, meaning no one knows who controls the KGB or any other ministry, not until Influence is revealed--and even then, who knows who still has undeclared influence on that person? It is possible that players can swap control back and forth over the KGB chief even as he is trying to determine who to assassinate!
Once the carnage is done, players have to survive the ravages of aging--and every time a politician takes action, he ages faster than normal...your 50 yr old star of the party? Well, suddenly he's acting like he's 83, Comrade. Life near the top will do that to you. In the Health phase, politicians may die or grow sick--sick politicians can choose to go to the hospital, but while there, they exert no influence and their responsibilities pass on to other politicians. Sometimes this means your man must make the heroic sacrifice to the Rodina and remain on the job even while at death's door.
Once we know who is still alive, the Party Chief is allowed to move politicians between posts. After all, he's in control of the bureaucracy. He can move people up and down, and when he's done, upper ministers do so as well--but can only affect politicians below them on the food chain. Heck, politicians can even sponsor comrades in exile in Siberia to come back to the People. Of course, each person you bring back ages you five years....want to bring back five? Age 25 years in the blink of an eye, Tovarich.
Intrigue cards allow you to take control of situations or foil other players' schemes. In one of the older versions, you could have things like Chernobyl take place in 1920. That's been corrected--so that while events may be the same, they have now been made era-appropriate.
The turn ends with the May Day Parade. If the party chief is healthy, he can wave throughout the day making people happy--clearly our socialist union is prospering. But if he's sick, sometimes he leaves early and is unable to wave, sending doubts through the ranks. If a faction (player) earns three waves, they win the game.
The Jolly Roger version provides three different KREMLIN games in one box.
The 'original' with fictional politicians, set in a USSR where KGB investigations send those found guilty to Siberia. This version will have victory conditions based on the original Fata Morgana rules.
A version inspired by the Avalon Hill variant titled 'Revolution'. Set in the 1920s, it uses historical politicians as well as fictional politicians. It's a more violent game as those arrested by the KGB are shot and removed from the game.
A new version, set in the modern USSR and Russia, an era of entrenched bureaucracy and alternatives for escaping KGB persecution. This version introduces the concept of "Going into Exile" to avoid Siberia. It also includes modern politicians from the 1960s onwards, whether it is Kosygin or Putin and Gorbachev.
Dostupná rozšíření hry
Žádná dostupná rozšíření hry.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.