Originální popis hry
Hráči ve hře Decrypto soupeří ve dvou týmech, přičemž každý z nich se snaží správně interpretovat kódované zprávy, které jim předkládají jejich spoluhráči, a zároveň rozluštit kódy, které zachytí od soupeřova týmu.
Podrobněji řečeno, každý tým má svou vlastní obrazovku, na které si do kapes očíslovaných 1-4 schová čtyři karty, takže všichni členové stejného týmu vidí slova na těchto kartách, zatímco před soupeřovým týmem jsou tato slova skryta. V prvním kole každý tým provede následující úkony: Jeden člen týmu si vezme kartičku s kódem, na které jsou tři číslice 1-4 v určitém pořadí, např. 4-2-1. Poté zadá kódovanou zprávu, podle které musí jeho spoluhráči tento kód uhodnout. Například pokud čtyři slova týmu jsou "prase", "bonbón", "stan" a "syn", pak mohu říci "Sam-pruhovaný-růžový" a doufat, že moji spoluhráči dokáží tato slova správně přiřadit k 4-2-1. Pokud uhodnou správně, je to skvělé; pokud ne, dostaneme černou známku neúspěchu."
Od druhého kola musí člen každého týmu opět napovědět, jaká slova odpovídají číslovanému kódu. Pokud dostanu 2-4-3, mohu nyní říci: "přísavka-princezna-sázka". Druhý tým se pak pokusí uhodnout naši číslovanou šifru. Pokud je správný, obdrží bílou značku úspěchu; pokud ne, musí můj tým číslo uhodnout správně, nebo si odnese černou značku neúspěchu. (Správný odhad neznamená nic jiného, než že se vyhneme neúspěchu a poskytneme soupeřovu týmu informaci o tom, jaká by mohla být naše skrytá slova)
Kola pokračují, dokud některý tým nesebere buď svou druhou bílou značku (vítězství ve hře), nebo svou druhou černou značku (prohra ve hře). Hry obvykle trvají 4-7 kol. Pokud ani jeden z týmů po osmi kolech nevyhraje, musí se každý tým pokusit uhodnout slova druhého týmu; který tým uhodne správně více slov, vyhrává.
Automatický překlad
Players compete in two teams in Decrypto, with each trying to correctly interpret the coded messages presented to them by their teammates while cracking the codes they intercept from the opposing team.
In more detail, each team has their own screen, and in this screen they tuck four cards in pockets numbered 1-4, letting everyone on the same team see the words on these cards while hiding the words from the opposing team. In the first round, each team does the following: One team member takes a code card that shows three of the digits 1-4 in some order, e.g., 4-2-1. They then give a coded message that their teammates must use to guess this code. For example, if the team's four words are "pig", "candy", "tent", and "son", then I might say "Sam-striped-pink" and hope that my teammates can correctly map those words to 4-2-1. If they guess correctly, great; if not, we receive a black mark of failure.
Starting in the second round, a member of each team must again give a clue about their words to match a numbered code. If I get 2-4-3, I might now say, "sucker-prince-stake". The other team then attempts to guess our numbered code. If they're correct, they receive a white mark of success; if not, then my team must guess the number correctly or take a black mark of failure. (Guessing correctly does nothing except avoid failure and give the opposing team information about what our hidden words might be.)
The rounds continue until a team collects either its second white mark (winning the game) or its second black mark (losing the game). Games typically last between 4-7 rounds. If neither team has won after eight rounds, then each team must attempt to guess the other team's words; whichever team guesses more words correctly wins.