Originální popis hry
Na přelomu 16. a 17. století pověřil král Manuel I. největší portugalské řemeslníky stavbou velkolepých budov. Po dokončení paláců v Evoře a Sintře chtěl král postavit letní pavilon na počest nejslavnějších členů královské rodiny. Tato stavba byla určena pro nejtalentovanější řemeslníky — jejichž dovednosti odpovídají nádheře, kterou si královská rodina zaslouží. Bohužel král Manuel I. zemřel dříve, než stavba vůbec začala.
V Azulu: Hráči se vracejí do Portugalska, aby splnili úkol, který nikdy nezačal. Jako mistr řemeslník musíte použít ty nejlepší materiály k vytvoření letního pavilonu a zároveň se pečlivě vyvarovat plýtvání zásobami. Jen ti nejlepší se zhostí úkolu, aby uctili portugalskou královskou rodinu.
Azul: V každém kole si hráči vybírají destičky, které pak umisťují na svou hrací desku a získávají za ně body. Každá ze šesti barev destiček je během jednoho kola divoká.
Na začátku každého kola si náhodně vytáhněte destičky z pytlíku a doplňte každou z pěti, sedmi nebo devíti továren vždy čtyřmi destičkami. Podle potřeby táhněte destičky k doplnění deseti políček se zásobami na centrální bodovací desce. Hráči se pak střídají v tahání destiček. Můžete se rozhodnout, že si vezmete všechny destičky nedivoké barvy na továrně a umístíte je vedle své desky; pokud jsou na této továrně nějaké divoké destičky, musíte si jednu z nich vzít. Všechny zbývající destičky umístěte doprostřed stolu. Případně si můžete vzít všechny kameny nedivoké barvy ze středu hrací plochy; musíte si vzít také jeden divoký kámen, pokud je přítomen.
Po obsazení všech kamenů se hráči střídají v umisťování kamenů na jednotlivé hrací plochy. Na každé desce je vyobrazeno sedm hvězd, které by se skládaly ze šesti kamenů; každé políčko na hvězdě zobrazuje číslo od 1 do 6, přičemž šest hvězd je určeno pro kameny jedné barvy, zatímco sedmá bude složena z jednoho kamene každé barvy. Chcete-li například umístit destičku na modrou 5, musíte odhodit pět modrých nebo divokých destiček z vedlejší desky hráče (přičemž alespoň jedna modrá je nutná), přičemž jednu modrou destičku umístíte na místo modré 5 a zbytek do odhazovací věže. Za tuto destičku získáte 1 bod a za každou destičku v této hvězdici, která je spojena s nově umístěnou destičkou, 1 bod.
Pokud destičkami zcela obklopíte sloup, sochu nebo okno na své hrací desce, získáte okamžitý bonus, vezmete si 1-3 destičky z centrálních zásobních polí a umístíte je vedle své hrací desky. Na konci kola si můžete do dalšího kola přenést maximálně čtyři destičky; všechny ostatní odhoďte a za každou takovou destičku ztratíte 1 bod.
Po šesti kolech získáte bonus za každou ze sedmi hvězd, které jste zcela zaplnili. Kromě toho získáte bonus za to, že jste pokryli všech sedm políček s hodnotou 1, 2, 3 nebo 4. Za každý zbývající nevyužitý dílek ztrácíte 1 bod, pak vyhrává ten, kdo má nejvíce bodů.
—popis od vydavatele
Automatický překlad
At the turn of the 16th Century, King Manuel I commissioned Portugal's greatest artisans to construct grandiose buildings. After completing the Palaces of Evora and Sintra, the king sought to build a summer pavilion to honor the most famous members of the royal family. This construction was intended for the most talented artisans — whose skills meet the splendor that the royal family deserves. Sadly, King Manuel I died before construction ever began.
In Azul: Summer Pavilion, players return to Portugal to accomplish the task that never began. As a master artisan, you must use the finest materials to create the summer pavilion while carefully avoiding wasting supplies. Only the best will rise to the challenge to honor the Portuguese royal family.
Azul: Summer Pavilion lasts six rounds, and in each round players draft tiles, then place them on their individual player board to score points. Each of the six colors of tiles is wild during one of the rounds.
At the start of each round, draw tiles at random from the bag to refill each of the five, seven, or nine factories with four tiles each. Draw tiles as needed to refill the ten supply spaces on the central scoring board. Players then take turns drafting tiles. You can choose to take all of the tiles of a non-wild color on a factory and place them next to your board; if any wild tiles are on this factory, you must take one of them. Place all remaining tiles in the center of the table. Alternatively, you can take all tiles of a non-wild color from the center of play; you must also take one wild tile, if present.
After all tiles have been claimed, players then take turns placing tiles on their individual boards. Each board depicts seven stars that would be composed of six tiles; each space on a star shows a number from 1-6, and six of the stars are for tiles of a single color while the seventh will be composed of one tile of each color. To place a tile on the blue 5, for example, you must discard five blue or wild tiles from next to your player board (with at least one blue being required), placing one blue tile in the blue 5 space and the rest in the discard tower. You score 1 point for this tile and 1 point for each tile within this star connected to the newly placed tile.
If you completely surround a pillar, statue, or window on your game board with tiles, you get an immediate bonus, taking 1-3 tiles from the central supply spaces and placing them next to your board. At the end of the round, you can carry over at most four tiles to the next round; discard any others, losing 1 point for each such tile.
After six rounds, you score a bonus for each of the seven stars that you've filled completely. Additionally, you score a bonus for having covered all seven spaces of value 1, 2, 3 or 4. You lose 1 point for each remaining tile unused, then whoever has the most points wins.
—description from the publisher