Le Donjon de Naheulbeuk desková hra
Deskovky.org / Hra / Le Donjon de Naheulbeuk
Původní název hry
Le Donjon de Naheulbeuk
Board Game Geek score
Le Donjon de Naheulbeuk
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 295 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
+ Do srovnávače
Le Donjon de Naheulbeuk
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
"Le Donjon de Naheulbeuk" je kooperativní hra, ve které se hráči snaží získat poslední sošky Gladeulfeurha. Hráči ztělesňují v této výpravě procházející dungeony dobrodruhy, z nichž každý má jinou třídu, dovednosti a osobnost: (všechny postavy a prvky hry jsou inspirovány stejnojmennou audio a komiksovou ságou, parodií na fantasy RPG — à la Munchkin). V každé hře musí skupina projít 14 z 56 dostupných místností dungeonu, aby porazila mocného čaroděje Zangdara. V každé místnosti na hráče čekají volby, dovednostní kontroly nebo souboje a možná i odměny (v podobě xp, zlata nebo karet kořisti) Dovednostních kontrol je 8 druhů a každá kontrola se může mírně lišit od ostatních stejného druhu (počet zúčastněných hráčů, zvláštní pravidlo atd.). Většina dovednostních kontrol využívá destičky osudu (což jsou 16 tlustých karet, které zároveň představují nestvůry) a speciální časovač (se 3 stupni obtížnosti) Kontrola rovnováhy: hráč si musí položit destičku osudu na hlavu, projít se/proběhnout se a zase si sednout, aniž by destička spadla. Kontrola šplhání: hráč musí položit destičku osudu na temeno hlavy, postavit se na židli a pak si zase sednout, aniž by destička spadla. Kontrola obratnosti: hráč musí postavit domeček z karet pomocí destiček osudu. Kontrola rychlosti: hráč musí položit destičku osudu na okraj stolu, pak ji plácnout do vzduchu a chytit ji, než spadne zpět. Kontrola přesnosti: hráč stojí 3 kroky od stolu, drží herní krabici a ostatní musí do krabice z druhé strany stolu házet Destiny Tiles. Kontrola inteligence: hráči hrají paměťovou hru s 16 Destiny Tiles Kontrola koordinace: hráči stojí krok od stolu a musí obkroužit všechny Destiny Tiles kolem stolu a házet je od jednoho hráče k druhému. Kontrola vytrvalosti: hráč musí stát na jedné noze, na druhém koleni musí mít destičku Osudu a na obou ukazováčcích další destičku, aniž by některou z nich upustil Souboje jsou také časově omezené a hrají se s kartami písmen, které si mohou 2 hráči postupně vyměňovat. Pomocí nich se hláskují speciální slova (několik různých slov pro každou postavu) jako údery na nepřítele. Pokaždé, když hráč zahraje karty na hláskování slova, dobere si 3 nové karty a pokračuje ve hře. Pokud je na konci bitvy dostatek úderů, je nepřítel poražen. Například kouzelnice může kouzlo seslat tak, že na konci hláskuje "wazaaa" s libovolným počtem a, přičemž za každé další a zraní nepřítele. Barbar může v každém svém slově napsat chybně jedno písmeno. Bard a zálesák mohou přimět ostatní hráče, aby si dobírali karty. A tak dále… Za každé 3 zahrané karty se symbolem úderu si hráč sám uštědří jedno zranění. Pomocí zlata a/nebo xp mohou postavy zvyšovat úroveň (až do 3. úrovně) a získávat přístup k silnějším útokům nebo dovednostem. Družina si může až třikrát za hru odpočinout a zotavit se vždy z jednoho zranění. Pokud hráč zemře, zamíchá svůj list postavy s ostatními dostupnými listy a vybere si jeden : pokud je stejný, obnoví si veškeré zdraví a ponechá si veškerou kořist, zlato a xp; pokud je jiný, zemře, přijde o vše a pokračuje ve hře jako zcela nová postava. Pokud hráči porazí čaroděje Zangdara ve 14. místnosti (4 destičky s různými pravidly, aby každá hra neskončila stejně), vyhrávají hru.Automatický překlad
"Le Donjon de Naheulbeuk" is a cooperative game in which the players try to recover the last of Gladeulfeurha's statuettes.
Players embody adventurers in this dungeon-crawling quest, each with a different class, skill and personality: there're the stupid barbarian, the belching ogre, the haughty sorceress, the dumb elf, the coward thief, the ever-singing bard, the cranky dwarf and the ranger who wishes he were a leader… (all the characters and elements of the game are inspired by the audio and comics saga by the same name, parodies of Fantasy RPG — à la Munchkin).
In each game, the group must go through 14 of the 56 available dungeon rooms in order to defeat the powerful sorcerer Zangdar. In every room, players will face choices, skill checks or battles, and maybe rewards (as xp, gold or loot cards)
There're 8 kind of skill checks, and each checks can slightly differ from the others of the same kind (number of players involved, special rule, etc.). Most of the skill checks use Destiny Tiles (which are 16 thick cards, which also represents monsters) and a special timer (with 3 difficulty levels)
Balance Check: the player must put a Destiny Tile on the top of his head, walk/run around and sit down again without letting the tile fall.
Climbing Check: the player must put a Destiny Tile on the top of his head, stand up on his chair, then sit down again without letting the tile fall.
Dexterity Check: the player must build a house of cards using Destiny Tiles.
Speed Check: the player must put a Destiny Tile on the edge of the table, then slap it up the air and catch it before it falls back down.
Precision Check: a player stands 3 steps from the table, holding the game box, and the others must throw Destiny Tiles into the box from the other side of the table.
Intelligence Check: players play a memory game with the 16 Destiny Tiles
Coordination Check: players stands a step from the table, and must circle all the Destiny Tiles around the table, throwing them from one player to the next.
Stamina Check: the player must stand on one leg, with a Destiny Tile on his other knee and another one on both of his forefingers, without dropping down either one.
The battles are also timed and are played with Letter Cards, that can be exchanged one by one between 2 players. They are used to spell special words (several different words for each character) as blows to the enemy. Every time a player plays cards to spell a word, he draw 3 new cards and keep on playing. At the end of the battle, if there're enough blows, the enemy is defeated. For instance, the sorceress can cast a spell by spelling "wazaaa" with any number of a's at the end, wounding the enemy for every extra a's. The barbarian can misspell a letter in each of his word. The bard and the ranger can make other players draw cards. And so on… For every 3 cards played with a punch symbol on it, a player takes one wound him/herself.
Using gold and/or xp, characters can level up (up to level 3) and gain access to more powerful attacks or skills. The party can rest up to 3 times a game to recover from one wound each. If a player dies, he shuffles his character sheet with the other available sheets and pick one : if it's the same, he recovers all his health and keep all his loot, gold and xp; if it's another one, he dies, loses everything, and continues the game as a totally new character.
If the players defeat Zangdar the Sorcerer in the 14th room (4 tiles with different rules so every game doesn't end the same way), they win the game.
Dostupná rozšíření hry
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.