Originální popis hry
Poznámka: Před odesláním dotazů k pravidlům, komponentám, vysvětlení nebo jakýchkoli jiných otázek se prosím podívejte na dokument Imperial Struggle Corrections and Clarifications. Tento soubor byl vytvořen a je udržován tvůrci. Od července 2020 byla vydána sada Živá pravidla.
V roce 1697 se král Slunce Ludvík XIV. vynořil z desetileté války se stále neuspokojenými kontinentálními ambicemi. Anglický král Vilém III. mezitím usedl na svůj nový trůn snadněji než kdykoli předtím. S nevyřešenou a hrozící krizí španělského nástupnictví si nikdo nedělal iluze, že nové století bude klidné. Ani Francie, ani Anglie však nemohly předvídat bouřlivé události nadcházejících let: druhou stoletou válku, během níž budou tito dva houževnatí protivníci tvrdě a hrdě soupeřit na všech osách lidských úspěchů. Na bojištích od Indie přes Kanadu až po Karibské moře se střetnou jejich armády a flotily, v pařížských salonech a londýnských kavárnách se zrodí moderní světová politika a ekonomika a nakonec se základy společnosti otřese revoluce, která může skončit nikoli krví a terorem, ale triumfem demokracie a svobody, jenž může změnit svět tak, že si to ani nedovedeme představit.
Imperiální boj je hra pro dva hráče, která zobrazuje soupeření mezi Francií a Británií v 18. století. Začíná v roce 1697, kdy obě říše bojovně čekají, až španělský král jmenuje dědice, a končí v roce 1789, kdy nový řád svrhl Bastilu. Hra není jen o válce: Francie i Británie musí budovat základy koloniálního bohatství, jednat s ostatními národy Evropy a soupeřit o slávu v celém rozpětí lidského snažení.
Imperiální boj zahrnuje téměř 100 let historie a čtyři velké války. Přesto zůstává hrou s nízkou náročností, kterou lze dohrát za krátký večer. Snaží se uctít svého duchovního předchůdce, hru Twilight Struggle, tím, že se posouvá dále směrem k jednoduchým pravidlům a hratelným systémům, přičemž si zachovává globální rozsah a historický záběr v rozsahu jednoho večera. V mírových tazích hráči budují své ekonomické zájmy a spojenectví a využívají historických událostí reprezentovaných kartami událostí. Své investice musí volit moudře, ale také s ohledem na to, aby tyto příležitosti odepřeli svému soupeři. Ve válečných tazích může každé divadlo přinést velké odměny v podobě dobývání a prestiže, ale územní zisky mohou zmizet u stolu smluv. Budou Britové na konci století vládnout impériu, nad kterým slunce nikdy nezapadá? Nebo bude Francie osvětlovat cestu světu jako velmoc ze snů Krále Slunce nebo jako republika z Lafayettových snů?"
—popis od vydavatele
Automatický překlad
Note: Before posting questions on rules, components, or clarifications or any other questions; please refer to the Imperial Struggle Corrections and Clarifications document. This file was created by, and is maintained by, the designers. As of July 2020 a set of Living Rules have been released.
In 1697 the Sun King, Louis XIV, emerged from a decade of war with his Continental ambitions still unsatisfied. Meanwhile, King William III of England sat easier on his new throne than he ever had before. With the Spanish succession crisis unresolved and looming, there were no illusions that the new century would be a quiet one. But neither France nor England could have anticipated the tumult of the years to come: a Second Hundred Years' War, during which these two tenacious adversaries would compete fiercely and proudly along every axis of human achievement. On battlefields from India to Canada to the Caribbean Sea their armies and fleets would clash; in the salons of Paris and the coffee-houses of London the modern world’s politics and economics would be born; and finally a revolution would rock the foundations of society – a revolution that could have ended not in blood and terror but in a triumph of democracy and liberty that might have transformed the world beyond imagining.
Imperial Struggle is a two-player game depicting the 18th-century rivalry between France and Britain. It begins in 1697, as the two realms wait warily for the King of Spain to name an heir, and ends in 1789, when a new order brought down the Bastille. The game is not merely about war: both France and Britain must build the foundations of colonial wealth, deal with the other nations of Europe, and compete for glory across the span of human endeavor.
Imperial Struggle covers almost 100 years of history and four major wars. Yet it remains a low-complexity game, playable in a short evening. It aims to honor its spiritual ancestor, Twilight Struggle, by pushing further in the direction of simple rules and playable systems, while maintaining global scope and historical sweep in the scope of a single evening. In peace turns, players build their economic interests and alliances, and take advantage of historical events represented by Event cards. They must choose their investments wisely, but also with an eye to denying these opportunities to their opponent. In war turns, each theater can bring great rewards of conquest and prestige, but territorial gains can disappear at the treaty table. At the end of the century, will the British rule an empire on which the sun never sets? Or will France light the way for the world, as the superpower of the Sun King's dreams or the republic of Lafayette's?
—description from the publisher
Dostupná rozšíření hry
Žádná dostupná rozšíření hry.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.
Video
Žádná videa nejsou k dispozici.