Originální popis hry
Pictomania je kreslící hra, ve které všichni současně kreslí i hádají, což dává šanci těm, kteří vynikají pouze v jedné nebo druhé dovednosti, zničit sny ostatních hráčů.
Pictomania trvá pět kol a na začátku každého kola se na stojany viditelné pro všechny hráče položí šest náhodně vylosovaných karet. Karty jsou oboustranné, mají čtyři stupně obtížnosti a obsahují sedm souvisejících slov na jedné straně. Kromě sady hádacích karet, bodovacích žetonů, značkovače a tahací tabulky obdrží každý hráč jednu kartu se symbolem a jednu kartu s číslem, které dohromady udávají, které slovo nebo slovní spojení na odhalených kartách musí hráč vylosovat. Uprostřed stolu jsou umístěny bonusové žetony, jejichž počet je o jeden menší než počet hráčů.
Hráči se současně podívají na své karty a začnou losovat. Během tahání mohou také sledovat, co dělají ostatní, a umístit kartu hádanky na hromádku tohoto hráče. Každý hráč smí hádat pouze jednou a jakmile jednou hádá, nemůže si to rozmyslet. Ostatní hráči budou v ideálním případě házet karty hádanek i na vaši hromádku. Jakmile dokončíte tahání a hádání – a ani jedno z toho nemusíte dělat – vezměte si ze středu stolu bonusový žeton s nejvyšší hodnotou a neprovádějte žádné další akce. Jakmile si vezmete poslední bonusový žeton, kolo končí.
Hráči jeden po druhém odhalují, co losovali, a hádají, co hádali ostatní. Ti, kteří uhodli vaše slovo, získají jeden z bodovacích žetonů, přičemž ti, kteří uhodli dříve, získají více bodů, zatímco ti, kteří uhodli špatně, mají svou kartu umístěnou uprostřed stolu. Po vyřešení všech hádanek určete černou ovci – hráče, který hádal nejhůře. Pokud má jeden hráč více karet uprostřed stolu než kdokoli jiný, počítá se jeho bonusový žeton (pokud existuje) jako záporný bod. A co víc, pokud nikdo neuhádl vaše slovo, pak svůj bonusový žeton zahodíte a nezískáte za něj nic. Sečtete kladné body za kolo (získaný bonusový žeton a bodovací žetony ze slov, která jste uhodli správně), pak odečtete body za černou ovci "bonus" a všechny bodovací žetony, které jste neodhodili, a určíte tak své konečné skóre za kolo, které může být záporné.
Vynulujte bonusové a bodovací žetony, připravte šest nových karet, rozdejte karty symbolů a čísel a začněte další kolo. Hráč s nejvyšším skóre po pěti kolech vyhrává.
Automatický překlad
Pictomania is a drawing game in which everyone is both drawing and guessing at the same time, giving a chance for those who excel only at one or the other skill to crush the dreams of other players.
Pictomania lasts five rounds, and at the start of each round, you set up six randomly drawn cards on card racks visible to all players. Cards are double-sided, come in four levels of difficulty, and include seven related words on a single side. In addition to a set of guessing cards, scoring tokens, marker and drawing board, each player receives one symbol card and one number card, which together indicate which word or phrase on the revealed cards that player must draw. Bonus tokens equal to one less than the number of players are placed in the center of the table.
Players simultaneously look at their cards and start to draw. While drawing, they can also watch what others are doing and place a guess card on that player's stack. Only one guess per player is allowed, and once you make a guess, you can't change your mind. Other players will ideally be playing guess cards on your stack, too. Once you have finished drawing and guessing – and you're not required to do either – take the highest-valued bonus token from the center of the table and take no other actions. Once the final bonus token is claimed, the round ends.
One by one, players reveal what they were drawing and the guesses that others made. Those who guess your word earn one of your scoring tokens, with early guessers earning more points, while those who guess incorrectly have their card placed in the center of the table. Once all the guesses are resolved, you determine the black sheep – the player who made the worst guesses. If a single player has more cards in the center of the table then anyone else, then his bonus token (if any) counts as negative points. What's more, if no one guessed your word, then you throw away your bonus token, scoring nothing for it. You sum positive points for the round (a bonus token scored, and scoring tokens from the words you guessed correctly), then subtract points for the black sheep "bonus" and all the scoring tokens you didn't give away to determine your final score for the round, which could be negative.
Reset the bonus and scoring tokens, set up six new cards, hand out the symbol and number cards and start another round. The player with the highest score after five rounds wins.