Původní název hry
Gentes
Board Game Geek score
Gentes
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 2509 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
+ Do srovnávače
Gentes
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Gentes je zajímavá civilizační hra s inovativním časovým mechanismem. "Gentes" je pleonasmus latinského plurálu pro větší skupiny lidí (např. kmeny, národy, lid; singulár: "gens"). V této hře se hráči ujímají role starověkého národa, který se snaží rozvíjet stavbou památek a kolonizací nebo zakládáním nových měst ve Středozemním moři. Hra se hraje na šest kol, z nichž každé se skládá ze dvou fází: akční fáze a fáze úklidu. Existují tři epochy — kola 1-2, 3-4, 5-6 — přičemž na začátku 1., 3. a 5. kola vstupují do hry nové karty památek. Každý hráč má svou osobní podložku s časovou stopou pro akční značky a značky pískového časovače. V akční fázi kola se hráči střídají v pořadí po směru hodinových ručiček a provádějí jednu akci za kolo. Každá akce vyžaduje značku akce z hlavní desky, která se umístí na časovou stopu. V závislosti na informacích na akční značce je třeba také zaplatit nějaké peníze nebo si vzít písečné časovače, které se umisťují na časovou dráhu. Když na časové dráze nemáte žádná volná políčka, musíte po zbytek kola vynechat. Počet akcí na hráče v jednom kole se proto může výrazně lišit, pokud si například vyberete dvojité časovače písku místo dvou jednoduchých nebo si vezmete akční značky, které vyžadují více peněz, ale méně časovačů písku. Jednoduché časovače písku se ve fázi úklidu odhodí, zatímco dvojité časovače písku se otočí a stanou se z nich jednoduché časovače písku a zůstanou pro další kolo. Akce jsou následující: Koupit nové karty ze společného displeje Postavit monumenty (zahrání karet z ruky na osobní displej za vítězné body a nové možnosti) Vycvičit/vzdělat své lidi Postavit/založit města Vzít si peníze Abyste mohli zahrát kartu, musíte splnit požadavky vytištěné na dané kartě, např. mít na své osobní desce určité osoby (např. dva kněze a čtyři vojáky). Tyto požadavky jsou důvodem, proč je důležitý trénink — tj. získání konkrétních osob —, ale to není tak jednoduché, protože existuje šest různých typů osob — tři na levé a tři na pravé straně vaší osobní desky hráče — a vy máte celkem jen šest míst pro dva typy v jedné řadě. Máte-li například tři obchodníky, posunete značku pro počítání obchodníků o tři políčka směrem ke straně vojáků, a tak vám pro vojáky zbývají jen tři políčka. Tím, že vychováte čtvrtého vojáka a posunete značku pro vojáky dopředu na jeho čtvrté políčko, automaticky ztrácíte jednoho obchodníka, protože tato značka je posunuta zpět na své druhé políčko. Rozhodující je generování dalších akcí pomocí specifických funkcí památek ve vašem zobrazení a měst, která jste postavili. Města jsou drahá, ale vytvářejí výhody na konci každého kola nebo poskytují nové možnosti, jak provést akci, aniž byste získali akční značku, místo ní získáte pouze značku časovače písku. Snažte se mít stálý příjem, abyste nemuseli plýtvat akcemi na získání peněz. Věnujte pozornost zobrazení společných karet, které je v každé hře nové, protože karty památek jsou v rámci balíčků epoch I, II a III náhodně zamíchány. Sbírejte stejné symboly úspěchů na kartách, abyste mohli těžit z rostoucího počtu vítězných bodů za řadu symbolů. Stavějte města a rozšiřujte své možnosti! Rozdíly mezi edicí Deluxified a běžnou edicí: Obsahuje "Nová města" rozšíření Krabička s vyraženou fólií 6 nadměrných meeples 24 meeples normální velikosti 89 kovových mincí 28 dřevěných akčních žetonů 21 dřevěných žetonů zámků 60 dřevěných žetonů přesýpacích hodin 4 dvouvrstvé hráčské desky 4 žetony skóre ve vlastním tvaru skládaný prostorový vlastní insert 1 taška na šňůrku 1 vylepšený kulatý žetonAutomatický překlad
Gentes is an interesting civilization game with an innovative timing mechanism.
"Gentes" is a pleonasm of the Latin plural word for greater groups of human beings (e.g., tribes, nations, people; singular: "gens"). In this game, players take the role of an ancient people who are attempting to develop by building monuments and colonizing or founding new cities in the Mediterranean sea.
The game is played in six rounds, each consisting of two phases: action phase, and tidying up. There are three eras — rounds 1-2, 3-4, 5-6 — with new monument cards entering the game at the beginning of rounds 1, 3 and 5. Each player has a personal player mat with a time track for action markers and sand timer markers. In the action phase of a round, the players take their turns in clockwise order, conducting one action per turn. Each action requires an action marker from the main board that is placed on the time track. Depending on the information on the action marker, you have to also pay some money or take sand timers that are placed on the time track. When you have no free spaces on your time track, you must pass for the remainder of the round. Therefore, the number of actions per player in a single round may vary significantly if, for example, you choose double sand timers instead of two single ones or take action markers that require more money but fewer sand timers. Single sand timers are dropped in the tidying up phase, while double sand timers are flipped to become single sand timer markers and stay for another round. The actions are:
Buy new cards from the common display
Build monuments (playing cards from your hand to your personal display for victory points and new options)
Train/Educate your people
Build/found cities
Take money
To play a card, you must meet the requirements printed on that card, such as having specific persons on your personal board (e.g., two priests and four soldiers). These requirements are why training — i.e., getting specific people — is important, but that is not that easy because there are six different types of people — three on the left and three on the right side of your personal player board — and you have only six spaces in total for the two types in the same line. If you have three merchants, for example, you move your marker for counting merchants three spaces toward the side of the soldiers and thus you have only three spaces left for soldiers. By educating a fourth soldier and moving your soldier marker forward to its fourth space, you automatically lose one merchant because that marker is pushed back to its second space.
It is crucial to generate additional actions by using the specific functions of monuments in your display and cities you have built. Cities are expensive, but they create benefits at the end of each round or provide new options for taking an action without acquiring an action marker, gaining only a sand timer marker instead.
Try to have a steady income to avoid wasting actions to take money. Pay attention to the display of common cards, which is new in every single game, because the monument cards are shuffled randomly within the decks of eras I, II and III. Collect identical achievement symbols on the cards to benefit from the increasing victory points for a series of symbols. Build cities to enlarge your options!
The differences between the Deluxified and regular edition:
Includes "New Cities" Expansion
A foil stamped box
6 oversized meeples
24 normal sized meeples
89 metal coins
28 wood action tokens
21 wood lock tokens
60 wood hourglass tokens
4 dual layered player boards
4 custom shaped score tokens
folded space custom insert
1 drawstring bag
1 upgraded round token
Dostupná rozšíření hry
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.