Originální popis hry
Ve hře Arkwright hráči provozují až čtyři továrny v Anglii na konci 18. století. Vaším cílem je mít co nejhodnotnější balík vlastních akcií. Musíte tedy zvyšovat hodnotu svých akcií a nakupovat akcie od banky.
K provozu továren potřebujete dělníky. Při najímání dělníků se automaticky vytváří poptávka. Své drahé dělníky (mzda 2-5) však samozřejmě chcete nahradit stroji (1). Chcete-li mít větší produkci svých továren, můžete zaměstnat nové Dělníky nebo vylepšit svou továrnu na vyšší technickou úroveň.
Během akčního kola stanovíte cenu svého zboží. Abyste zvýšili své šance na prodej zboží, vylepšujete své továrny na vyšší úroveň, zvyšujete kvalitu a provádíte určitou podporu prodeje. Čím vyšší jsou tyto faktory, tím větší jsou vaše šance na úspěch - čím vyšší cena, tím nižší.
Každý hráč má vlastní sadu "akčních žetonů" jako "stavět a modernizovat továrny", "zaměstnávat nové pracovníky", "zlepšovat kvalitu" atd. Ve svém tahu umístíte jeden z těchto žetonů na jedno z volných políček ve své řadě na "desce správy" a zaplatíte příslušné správní náklady v rozmezí od 2 do 10 (sudá čísla). Některé akce závisí na tom, kolik jste zaplatili, tj. jednou jedinou akcí si můžete koupit více strojů, když zaplatíte více (= využijete vyšší políčko, které je pak po zbytek kola blokováno). V průběhu hry se vaše akce stávají stále účinnějšími díky novým žetonům, tj. umožňují vám koupit 3 stroje v jednom kole místo 2, zvýšit kvalitu o 2 úrovně místo pouze 1...)
Po každém kole akcí je aktivní jeden druh továren a vy musíte zaplatit za všechny své dělníky a stroje v nich, vyrobené výrobky pak prodat. Hodnota vašich akcií se zvyšuje za prodané výrobky a nejlepší kvalitu.
Zboží můžete také prodávat do kolonií lodí - pokud máte smlouvu s monopolem Východoindické společnosti.
Po čtyřech kolech každá z továren vyrobí a kolo končí. Hráči odstraní žetony akcí ze správní desky a odhalí žeton události. Po pěti kolech vyhrává hráč s nejcennějším blokem akcií. Ani být tím, kdo má nejvíce akcií, ani být tím, kdo má nejvyšší hodnotu akcií, nezaručuje vítězství.
Arkwright umožňuje jednat různými způsoby. Provozovat všechny čtyři továrny s co největší produkcí, zaměřit se pouze na dvě továrny a vylepšovat je více, než mohou ostatní; využívat lodní dopravu do kolonií nebo se zaměřit na domácí trh. V každém případě musíte reagovat na soupeře a jejich strategii. Vstupujte na trhy s deficitem dodávek nebo se vzdejte obchodu tam, kde vás ostatní hráči začnou vytlačovat. Nakupujte akcie, když jsou levné, a zvyšujte jejich hodnotu, nebo nejprve vydělejte peníze a akcie nakupujte později.
Chcete-li se seznámit s tržní mechanikou, můžete začít se 120minutovou verzí "Spinning Jenny", ale pro ty, kteří mají rádi plnou strategii v hrách s ekonomickou tématikou, přicházejí 240minutové "Waterframe"-Pravidla s více možnostmi vylepšování své továrny a používání lodí.
Automatický překlad
In Arkwright players run up to four factories in England during the late 18th Century. Your goal is to have the most valuable block of own shares. Thus, you must increase your share value and buy shares from the bank.
To run the factories, you need workers. When hiring Workers, demand is automatically created. But of course you want to replace your expensive workers (wage 2-5) by machines (1). To have more output from your factories you may employ new Workers or improve your factory to the next technical level.
You fix the price for your goods during an action round. To enhance your chances of selling goods, you improve your factories to higher levels, increase the quality and make some sales promotion. The higher these factors, the better are your chances of success - the higher the price, the lower.
Each player has an own set of "action tokens" like "build and modernize factories", "employ new workers", "improve quality" etc. On your turn you place one of those tokens on one of the free spaces in your line of the "Administration board" and pay the according administration costs, ranging from 2 to 10 (even numbers). Some actions depend on how much you paid, i.e. you may buy more machines with one single action, when you pay more (= use a higher space, which is then blocked for the rest of the round). During the game your actions become more and more effective by new tokens, i.e. allow you to buy 3 machines in a single turn instead of 2, increase quality 2 levels instead of only 1...).
After each round of actions one kind of factories is active and you have to pay for all your workers and machines there, then sell the manufactured products. The value of your shares increases for sold products and best quality.
Goods may also be traded to the colonies by ship - provided you have a contract with the monopoly of the East Indian Company.
After four turns each of the factories has produced and the round ends. Players remove the action tokens from the administration board and reveal an event token. After 5 rounds the player with the most valuable block of shares wins. Neither being to be the one with the most shares nor being the one with the highest share value guarantees victory.
Arkwright allows you to act in different ways. Run all four factories with most possible output, set the focus on only two factories and improve them more than the others can; use shipping to colony or focus on the home market. In any way you have to react to the opponents and their strategy. Enter markets with deficit in supply or give up business where the other players start to push you out. Buy shares when they are cheap and increase the value, or first make money and buy shares later.
To get familiar with the market mechanics you may start with a 120 minutes version "Spinning Jenny", but for those who like full strategy in economic themed games, the 240 minute "Waterframe"-Rules come with more options to improve your factory and use ships.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.
Video
Žádná videa nejsou k dispozici.