Originální popis hry
Keyflower je hra pro dva až šest hráčů, která se hraje na čtyři kola. Každé kolo představuje jedno roční období: jaro, léto, podzim a nakonec zimu. Každý hráč začíná hru s destičkou "domova" a počátečním týmem osmi dělníků, z nichž každý má červenou, žlutou nebo modrou barvu. Dělníky stejných barev používají hráči k dražbě destiček, které přidávají ke svým vesnicím. Odpovídající dělníci mohou být alternativně použiti ke generování surovin, dovedností a dalších dělníků, a to nejen z vlastních destiček, ale také z destiček ve vesnicích ostatních hráčů a z nových dražených destiček.
Na jaře, v létě a na podzim přibudou na palubě Keyflower a jejích sesterských lodí další dělníci, přičemž někteří z těchto dělníků mají dovednosti v oblasti zpracování klíčových surovin - železa, kamene a dřeva. V každém z těchto ročních období jsou náhodně vyloženy dlaždice vesnice do dražby. V zimě nepřijíždějí žádní noví dělníci a hráči si vybírají destičky vesnic do dražby z těch, které obdrželi na začátku hry. Každá zimní destička vesnice nabízí VP za určité kombinace surovin, dovedností a dělníků. Hráč, jehož vesnice a dělníci vygenerují nejvíce VP, vyhrává hru.
Keyflower představuje pro hráče mnoho různých výzev a každá hra bude jiná díky kombinaci destiček vesnic, které se v dané hře objeví. V průběhu hry budou muset hráči dávat pozor na možnosti, jak co nejlépe využít různé zdroje, možnosti dopravy a vylepšování, dovednosti a dělníky.
Keyflower, společný návrh Richarda Breese a Sebastiana Bleasdalea, je sedmou hrou ze série "Key" od R&D Games odehrávající se ve středověké zemi "Key".
Automatický překlad
Keyflower is a game for two to six players played over four rounds. Each round represents a season: spring, summer, autumn, and finally winter. Each player starts the game with a "home" tile and an initial team of eight workers, each of which is colored red, yellow, or blue. Workers of matching colors are used by the players to bid for tiles to add to their villages. Matching workers may alternatively be used to generate resources, skills and additional workers, not only from the player's own tiles, but also from the tiles in the other players' villages and from the new tiles being auctioned.
In spring, summer and autumn, more workers will arrive on board the Keyflower and her sister boats, with some of these workers possessing skills in the working of the key resources of iron, stone and wood. In each of these seasons, village tiles are set out at random for auction. In the winter no new workers arrive and the players select the village tiles for auction from those they received at the beginning of the game. Each winter village tile offers VPs for certain combinations of resources, skills and workers. The player whose village and workers generate the most VPs wins the game.
Keyflower presents players with many different challenges and each game will be different due to the mix of village tiles that appear in that particular game. Throughout the game, players will need to be alert to the opportunities to best utilize their various resources, transport and upgrade capability, skills and workers.
Keyflower, a joint design between Richard Breese and Sebastian Bleasdale, is the seventh game in the "Key" series from R&D Games set in the medieval "Key" land.