Originální popis hry
Ve hře Asýrie hráči představují kmeny žijící v Mezopotámii, které se snaží rozvíjet na poušti a omezené úrodné oblasti nacházející se mezi dvěma řekami, které rozdělují hrací plochu. V honbě za mocí (body) hráči staví zikkuraty (stálá stanoviště), studny, přinášejí oběti bohům a snaží se vyjít se šlechtou Asuru - hlavního města Asýrie. Hra je odlehčenou eurohrou, postavenou na dilematu krátkodobý rychlý zisk bodů vs. dlouhodobé investice. Obecný průběh hry je následující:
Fáze 1: Hráči získají suroviny pro expanzi a rozhodnou o pořadí hry
V této fázi si hráči vybírají karty se surovinami, které umožňují expanzi na hrací desce. Obecně platí, že ten, kdo získá nejvíce potravin, hraje jako poslední. První hráč expanduje s nejmenším počtem potravin.
Fáze 2: Hráči expandují na hrací desce a získávají body nebo peníze.
Hráči začínají tvořit řetězce a/nebo shluky chatrčí a za jejich umístění platí svými kartami potravin. Podle toho, kde jsou chýše umístěny, získávají body nebo velbloudy (peníze).
Fáze 3: Hráči utrácejí peníze/velbloudy za různé investice.
Hráč si buď jde pro jednorázové bonusy od asurských šlechticů, nebo provádí dlouhodobé investice formou obětí bohům a stavbou zikkuratů.
Hra trvá tři epochy, které se skládají ze 2-3 takových cyklů. Po každé éře přichází potopa: hrací deska je částečně vyčištěna, ale hráči také zhodnocují své investice ze 3. fáze. V každém kole hráči také získávají body za chýše (ty postavené na úrodné půdě mezi dvěma řekami přinášejí více bodů) a destičky zikkuratu.
V porovnání s ostatními hrami ze série Ystari - Asýrie je lehčí než Caylus, Olympos, Ys nebo Sylla (co do komplexnosti, dostupných možností - reprezentovaných množstvím kamenů, karet, ikon, karet apod. které je třeba si zapamatovat a které lze během hry kombinovat), ale těžší než Yspahan, Mykerinos nebo Metropolis.
Automatický překlad
In Assyria, players represent tribes living in Mesopotamia, trying to develop on the desert and a limted fertile area located between two rivers that divide the board. In their quest for power (points), players build Ziggurats (permanent outposts), wells, make sacrifices to gods and try to get along with nobles of Assur - the capital of Assyria. The game is a light-weight eurogame, built around the short-term rapid point gains vs long-term investments dilemma. General flow of play is as follows:
Phase 1: Players get resources for expansion and decide on play order
In this phase, players pick cards with resources that enable expansion on the board. In general he/she who gets most food, plays last. First player expands with least food.
Phase 2: Players expand on the board to earn points or money.
Players begin to form strings and/or clusters of huts and pay for placing them with their food cards. Depending on where huts are placed, they either score points or earn camels (money).
Phase 3: Players spend money/camels on various investments.
A player either goes for one-time bonuses from the nobles of Assur, or makes long-term investments by offerings to gods and building Ziggurats.
The game lasts for three eras, made up of 2-3 of such cycles. After each era comes the flood: the board is partially cleaned up, but players also capitalize on their investments from phase 3. Each round, players also score points for huts (those built on fertile land between the two rivers bring more points) and ziggurat tiles.
In comparison to other games from Ystari's series - Assyria is lighter than Caylus, Olympos, Ys or Sylla (in terms of complexity, available choices - represented by numerous tiles, cards, icons, cards etc. that need to be remembered and can be combined during play), but heavier than Yspahan, Mykerinos or Metropolis.
Dostupná rozšíření hry
Žádná dostupná rozšíření hry.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.
Video
Žádná videa nejsou k dispozici.