Originální popis hry
20 Strong je nový herní systém založený na balíčcích od Chip Theory Games, který je možné hrát maximálně 30 minut. Říkáme “herní systém”, protože myšlenkou 20 Strong je malé jádro jednoduchých, přizpůsobitelných pravidel, která lze následně aplikovat na různé unikátní balíčky, z nichž každý má vlastní sadu mechanik. Na trh uvádíme 20 Strong se třemi takovými balíčky – jeden zasazený do světa Too Many Bones, jeden zasazený do Hoplomachu: a jeden v novém vesmíru vesmírné lodi Solar Sentinels. Další balíčky máme ve vývoji a plánujeme je pravidelně vydávat, pokud z nich budou naši zákazníci nadšeni. Prozatím je hra 20 Strong určena pouze pro sólové hraní, ale i to se může v budoucích balíčcích s použitím sady pravidel lišit.
Cílem hry 20 Strong je postupovat skrze zamíchaný balíček karet, přičemž každá karta nese jedinečný úkol. Tato výzva může mít podobu nepřítele, jedinečného scénáře nebo nějakého jiného požadavku (například hráči balíčku Příliš mnoho kostí mohou očekávat výzvu Lockpicking nebo dvě). Výzvy obvykle vyžadují ke splnění určitý počet úspěchů, které získáte hodem sadou 17 kostek s různými šancemi na zásah (tyto kostky spolu se třemi nastavitelnými kostkami statistik tvoří “20” ve 20 Strong).
Pokud hodíte dostatek úspěchů, splníte kartu’výzvy a získáte její odměnu. Pokud se vám to’nepodaří, utrpíte poškození a přejdete na další kartu – pokud se ovšem vaše statistika HP nesníží na 0, což vás stojí hru. Pokud se vám podaří projít celým balíčkem, utkáte se s jedním ze závěrečných bossů balíčku’a pokusíte se proti tomuto mocnému nepříteli získat dostatek zásahů, abyste si připsali konečné vítězství.
Samozřejmě to nikdy není tak snadné, abyste’chtěli utratit všechny své kostky na jedinou kartu. Kromě statistiky HP sledujete’také svou strategii (která řídí, kolik máte reerollů a předmětů) a zotavení, které řídí, kolik kostek se vám vrátí do fondu po přijetí úkolu. Pokud hodíte více kostek, než je vaše zotavení, tyto kostky se vyčerpají a sníží se váš fond pro další výzvy. Je to hra o pokusu o štěstí, strategickém rozhodování a správě zdrojů. Myslíme si, že si ji zamilujete!
—popis od vydavatele
Automatický překlad
20 Strong is a new deck-based game system from Chip Theory Games, capable of being played in about 30 minutes or less. We say “game system” because the idea behind 20 Strong is a small nucleus of simple, adaptable rules that can then be applied to a variety of unique decks, each with their own set of mechanics. We are launching 20 Strong with three such decks – one set in the world of Too Many Bones, one set in Hoplomachus: Victorum, and one in the new universe of the space-faring Solar Sentinels. We have more decks in development and plan to release them regularly if our customers are excited by them. For now, 20 Strong is a solo-only game, but even that could differ in future decks using the ruleset.
The object of a game of 20 Strong is to progress through a shuffled deck of cards, each card bearing a unique challenge. This challenge could be in the form of an enemy, a unique scenario, or some other requirement (for example, players of the Too Many Bones deck might expect to see a Lockpicking challenge or two). Challenges usually require a certain number of successes to complete, which you earn by rolling a set of 17 dice with different odds for a hit (these dice, along with three adjustable stat dice, make up the “20” in 20 Strong).
If you roll enough successes, you complete a card’s challenge and gain its rewards. If you don’t, you take damage and move on to the next card – unless, of course, your HP stat is reduced to 0, costing you the game. If you manage to make it through an entire deck, you take on one of the deck’s final bosses, attempting to score enough hits against this powerful enemy to claim ultimate victory.
Of course, it’s never so easy that you’d want to spend all of your dice on a single card. In addition to your HP Stat, you’re also keeping track of your Strategy (which controls how many rerolls and items you have) and your Recovery, which controls how many dice return to your pool after taking on a challenge. If you roll more dice than your Recovery, those dice are exhausted, lowering your pool for your subsequent challenges. It’s a game of pressing your luck, strategic decision-making, and resource management. We think you’re going to love it!
—description from the publisher