Originální popis hry
O zemi Železného hvozdu zuří věčný konflikt mezi dvěma frakcemi: pevnými a pracovitými Železnými, osadníky Železných hor, a divokými Lesními, rychlými a smrtícími stíny lesů. Obě frakce bojují o konečnou vládu nad zemí kvůli jejímu největšímu pokladu: krystalům Larimoru, tajemné látce, která v sobě skrývá nesmírnou energii. Lze ji nalézt jak uvnitř kolosálních hor, tak roztroušenou po hustých lesích.
Železní pláteníci získávají esenci krystalů a zpracovávají jejich energii pro pohon svých strojů a mechanických vynálezů. Pokud se jim to podaří, jejich obří kovárny zaplaví zemi nekonečnými armádami a nastolí konečnou nadvládu nad Železným hvozdem.
Dřevorubci využívají krystaly’surové magické síly k objevení a získání tří starobylých totemů z tajných rituálních míst, ukrytých v horách. Jakmile je získají, společná síla těchto totemů přivolá Strážce, prastarého ochránce lesů, aby jednou provždy vyhladil Ironclad.
Ať tak či onak, věčný konflikt se konečně blíží ke konci.
Ironwood je pravidlově nenáročná, vysoce asymetrická, karetně řízená taktická hra pro 1-2 hráče. V každém kole hrajete se svým soupeřem střídavě celkem 3 karty specifické pro danou frakci, abyste získali jejich akční efekty. Tyto efekty zahrnují rozmístění vašich válečných skupin, zahájení boje, těžbu krystalů, propůjčení dočasných pasivních efektů a mnoho dalších. Když dojde k boji, použijete místo toho stejné karty pro jejich bojové hodnoty, abyste současně získali bojové bonusy, způsobili a odvrátili ztráty a zvýšili hodnotu dominance svých bojových skupin a vyhráli boj.
Obě frakce jsou naprosto asymetrické ve svých herních stylech, balíčcích, vítězných podmínkách - dokonce i v tom, do kterých částí mapy mají přístup.
Jako velitel Železného plátu je vaším hlavním cílem položit základy svých kováren ve vnějších horách, a jakmile nasbíráte dostatek krystalů, postavit na nich kovárny. Jako náčelník Lesních chodců je tvým úkolem najít pomocí karet Vidění prastaré totemy svého lidu, vyčistit k nim cestu porážením Ironcladových bojovníků a nakonec je zajistit ve vnějších lesích, mimo dosah Ironcladů. Jakmile jako náčelník získáte třetí totem nebo jako velitel postavíte třetí kovárnu, okamžitě vyhráváte hru.
Ironwood obsahuje také sólo režim s nízkým počtem úkonů proti Ironcladům nebo Woodwalkerům. Ačkoli oba sóloví protivníci fungují na stejných hlavních principech, každý z nich nese jedinečné aspekty a vlastnosti své frakce’
—popis od vydavatele
Automatický překlad
An eternal conflict for the land of Ironwood is raging between two factions: the stalwart and hard-working Ironclad, settlers of the iron mountains; and the ferocious Woodwalkers, swift and deadly shadows of the forests. Both factions struggle for the ultimate control over the land for its greatest treasure: the Larimor Crystals, a mysterious substance holding immense energy within. It can be found both inside the colossal mountains and scattered across the dense forests.
The Ironclad extract the essence of the crystals and process their energy to fuel their machines and mechanical inventions. If they succeed, their giant forges will swarm the land with endless armies, and establish ultimate dominance over Ironwood.
The Woodwalkers use the crystals’ raw magical power to discover and retrieve three ancient totems from secret ritual sites, hidden in the mountains. Once retrieved, the combined power of these totems will summon the Guardian, the ancient protector of the woods, to wipe out the Ironclad once and for all.
One way or another, the eternal conflict is finally coming to an end.
Ironwood is a rules-light, highly asymmetric, card-driven tactical game for 1-2 players. Each round, you and your opponent alternate playing a total of 3 of your faction-specific cards for their action effects. These effects include positioning your warbands, initiating combat, extracting crystals, bestowing temporary passive effects, and many more. When combat occurs, you will use the same cards for their combat values instead, in a simultaneous bid to gain combat bonuses, inflict and fend off casualties, and augment the Dominance value of your warbands to win the combat.
The two factions are completely asymmetric in their play styles, decks, victory conditions - even in which parts of the map they can access.
As the Commander of the Ironclad, your primary goal is to lay down the foundations of your forges in the outer mountains, and once you have collected enough crystals, build forges on the foundations. As the Chieftain of the Woodwalkers, your mission is to locate your people’s ancient totems through Vision cards, clear the path to them by defeating Ironclad warbands, and finally securing them in the outer forests, beyond the Ironclads’ reach. Once you have retrieved the third totem as the Chieftain, or built the third Forge as the Commander, you immediately win the game.
Ironwood also features a low-upkeep solo mode against the Ironclad or the Woodwalkers. Although both solo opponents work on the same main principles, each of them bears its faction’s unique aspects and features.
—description from the publisher