Originální popis hry
Před tisíci lety
Konflikty a spory mezi šesti rasami vedly k letům válek a utrpení. Jednoho dne se ze severu začala valit podivná prokletá mlha. Rasy uprchly na jih a usadily se v oblasti, která je dnes známá jako Pět říší. Jejich starobylé tradice a města se ztratily v miasmě a pomalu upadly v zapomnění dějin.
Současnost
Trpasličí kupecká loď plující do Kupecké zátoky si všimla, že jedovatá miasma obklopující zemi byla zrušena. Zpráva se rychle donesla ke královně Tabitě, která zorganizovala výlety do této nové země. To, co našli, je šokovalo; tohle byla domovina jejich předků a šest ras tu žilo v míru. Do Pěti říší se vrátil mír a harmonie, a tím byla zrušena dávná kletba.
Ve hře Šestá říše se hráči ujmou role průzkumníků, kteří’dopluli na tento nový (starý) kontinent. S podporou koruny a pomocí cechů budou hráči soutěžit o to, kdo se v této nové podivné zemi prosadí.
Hra Šesté říše probíhá ve třech kolech. V každém kole se Kamenná rada sejde sedmkrát a určí, v jakém pořadí se aktivuje každý ze šesti cechů. Hráči pak budou mít možnost provádět akce podle vybraného cechu. Vyčerpáním zásob vzácných zdrojů budou moci podnikat silnější akce, nebo dokonce požádat o podniknutí akcí jiného cechu.
V průběhu hry budete mít možnost získat přízeň Kamenné rady a získat trvalejší podporu cechů, což vám umožní podnikat silné akce.
Jak se budou šířit zvěsti o vašich činech, vaše popularita poroste a vy budete přitahovat nové vyslance, kteří vám budou pomáhat ve vašem úsilí—což vám umožní podnikat bezplatné akce, které mohou vést ke spoustě zajímavých vícestupňových kombinací.
V cechu obchodníků jde především o zdroje. Získávejte nové zdroje a obnovujte ty vyčerpané, aby váš motor běžel hladce.
Cech stavitelů se snaží vybudovat stálou osadu a potřebuje vaši pomoc při pokládání základů a stavbě domů.
Cech dobrodruhů se zabývá průzkumem starobylých ruin, potápí se hlouběji do kobek pro větší odměny a vzácné artefakty svých předků.
Cech navigátorů chce prozkoumat celý kontinent, zakládat základny v zapomenutých městech, obnovovat mosty a odkrývat zapomenuté relikvie.
Cech písařů má na starosti zaznamenávání a vymazávání informací na svitky, k čemuž lze využít zdroje inkoustu a podnikat tak mocné volné akce.
Cech historiků má na starosti překládání svitků a textů z odkryté knihovny obsahující pokladnici starobylých tradic.
V průběhu hry budou hráči získávat přízeň královny’a využívat ji k ovlivňování jejích královských úkolů. Tyto výzvy budou po hráčích požadovat, aby v této nové zemi vykonali určité výkony, a těm, kteří výzvu splní, propůjčí královskou přízeň.
Šestá říše je těžká eurohra, která je až po okraj napěchovaná komby, bonusy, stavbou motorů a interakcí. Díky mechanismům bodování a výběru akcí, které jsou řízeny hráčem, se žádné dvě hry neodehrají stejně. Při návratu do vlasti svých dávných předků musíte pečlivě vyvažovat dlouhodobé strategické plánování, krátkodobé taktické úpravy a touhy soupeřů, abyste si udělali jméno.
—popis od vydavatele
Automatický překlad
Thousands of Years Ago
Conflict and strife between the six races resulted in years of war and suffering. One day, a strange cursed fog began to roll in from the north. The races fled south, and settled in what is today known as the Five Realms. Their ancient traditions and cities were lost to the miasma, and slowly forgotten by history.
Modern Day
A dwarven merchant ship sailing to Merchants Cove noticed that the poisonous miasma surrounding the land had been lifted. Word quickly made its way to Queen Tabitha who organized excursions to this new land. What they found shocked them; this was their ancestral homeland, and the six races used to live in peace. Peace and harmony had returned to the Five Realms, and thus the ancient curse had been lifted.
In The Sixth Realm, players assume the role of explorers who’ve sailed to this new (old) continent. With the backing of the crown and help from the guilds, players will compete to make a name for themselves in this strange new land.
A game of The Sixth Realm takes place over three rounds. Each round, the Stone Council will meet seven times, determining in which order each of the six guilds are going to activate. Players will then have the ability to take actions based on the selected guild. By exhausting their supplies of precious resources they will be able to take stronger actions, or even petition to take a different guild's actions.
As the game progresses, You will have opportunities to win the favor of the Stone Council and gain more permanent support from the guilds, allowing you to take powerful actions.
As word of your deeds spread, your popularity will rise and you will attract new Envoys to aid you in your endeavors—enabling taking free actions that can lead to lots of exciting multi-stage combos.
The Merchants Guild is all about resources. Gain new resources and refresh exhausted ones to keep your engine running smooth.
The Builders Guild are trying to construct a permanent settlement, and need your help laying foundations and building homes.
The Adventurers Guild are busy exploring ancient ruins, diving deeper into the dungeon for greater rewards, and precious artifacts from their ancestors.
The Navigators Guild want to explore the entire continent, establishing outposts in forgotten cities, rebuilding bridges, and unearthing forgotten relics.
The Scribes Guild are in charge of recording and scrubbing information on scrolls, which can be done with ink resources to take powerful free actions.
The Historians Guild are in charge of translating scrolls and texts from an unearthed library containing a treasure trove of ancient traditions.
Throughout the game, players will earn the Queen’s Favor, and use it to influence her royal challenges. These challenges will ask players to accomplish certain feats in this new land, and bestow royal favor upon those who rise to the challenge.
The Sixth Realm is a heavy euro game stuffed to the brim with combos, bonuses, engine building, and interaction. The player-driven scoring and action-selection mechanisms mean that no two games play out the same. You must carefully balance long-term strategic planning, short-term tactical adjustments, and the desires of your opponents to make a name for yourself as you return to the homeland of your ancient ancestors.
—description from the publisher