Originální popis hry
Carcata je lehká strategická hra, jejíž součástí je i sopka podobná katapultu od Roberta Fragy.
Jak velí tradice předků, když nastane čas Velké výzvy, vyšlou místní kmeny svých 5 nejstatečnějších bojovníků na ostrov Carcata, který je sopkou.
Tam budou muset bránit čest svého kmene a prokázat odvahu při sbírání drahokamů vystřelovaných rozzuřenou sopkou a zároveň se vyhnout nebezpečí, které na ně čeká!
To bylo ještě v době, kdy se ostrovu Carcata říkalo Krakatoa!
Na tahu hráči hází 5 kostkami a snaží se získat akci, kterou potřebují podle své strategie. Kvůli želvám je však přehazování kostek riskantní!
Pohyb: pohybujte meeply nahoru a dolů po ostrově a sbírejte drahokamy.
Tok lávy: zabíjení soupeřových meeplů, uzavírání území, ničení drahokamů.
Sochy: Vezměte si do ruky sochy, abyste se dostali do bezpečí: Chraňte meeply před lávovými proudy
Výbuch sopky: Zvolte drahokam, umístěte ho na vrchol sopky a katapultujte ho na hrací plochu, abyste zabili soupeřovy meeply nebo se přiblížili k vašim, abyste je mohli později sebrat.
Želva: Vezměte si do ruky meepele, které se nacházejí na území, kde se nacházejí: Jakékoli kostky s želvou nelze přehodit. Želva předků se na konci tahu hráče posune o 1 políčko po své dráze za každý symbol. Pokud želva obepluje ostrov dvakrát, ostrov je vítězem a všichni hráči prohrávají.
Když je zabit poslední člen kmene, hra končí.
Každý meeple má hodnotu políčka, na kterém skončil. Úroveň 1 = 1 bod, úroveň 2 = 2 body atd.
Získané drahokamy z hrací desky bodujte. Smaragd = 1, rubín = 2, safír = 3, diamant = 5.
Bodujte drahokamy, které zůstaly na zemi, pokud máte meeply ve stejné uzavřené oblasti. Uzavřená oblast je oblast mezi dvěma lávovými proudy, které začínají na sopce a dosahují až k moři.
-Popis od vydavatele
Carcata is a light strategy game including a catapult-like volcano by Roberto Fraga.
As ancestral tradition dictates, when the time comes for the Great Challenge, the local tribes send their 5 most valiant warriors to Carcata, the volcano island.
There, they will have to defend the honor of their tribe and prove their courage for collecting the gems fired by the furious volcano, while avoiding the danger that awaits them!
This was a time before Carcata island was called Krakatoa!
On their turn, players roll 5 dice trying to get the Action they need according to their strategy. But, because of turtles, rerolling the dice is risky!
Movement: move meeples up and down the island and collect gems
Lava flow: kill opponent meeples, close territories, destroy gems
Statues: Protect meeples from lava flows
Volcanic eruption: Pick a gem, place it on top of the volcano and catapult it onto the board to kill opponent meeples or close to yours in order to collect them later.
Turtle: Any dice with a turtle can not be re-rolled. The Ancestral Turtle moves 1 space along it's path for each symbol at the end of the player's turn. If the turtle swims twice around the island, the island is the winner and all players lose.
When the last member of a tribe is killed, the game is over.
Each meeple is worth the value of the square they end on. Level 1 = 1 point, level 2 = 2 points etc.
Score the gems you collected from the board. Emerald = 1, Ruby = 2, Saphir = 3, Diamond = 5
Score the gems remaining on the ground if you have meeples in that same enclosed area. An enclosed area is an area between 2 lava flows starting from the volcano and reaching the sea.
—description from the publisher