Originální popis hry
Vítejte v Severní šíji, v místě, kde je příroda stále neprobádaná, mystická a nebezpečná.
Když sem lidé poprvé přišli, mysleli si, že našli nedotčený ráj plný bohatých lesů, jezer plných ryb a chladné sladké vody tekoucí z hor.
Ale jak se jejich osady rozšiřovaly a okolní lesy řídly, příroda sama se tlačila zpět. Objevili se velcí tvorové známí jako Bestie, kteří se svými tesáky, drápy a mystickými schopnostmi představovali pro lidi neuvěřitelnou hrozbu. Aby ochránili své osady, naverbovali lidé specializované lovce, kteří měli za úkol Bestie vystopovat a zabít, než zahyne příliš mnoho jejich příbuzných.
Skrytý pohyb
Bestie se pohybuje po lesích, bažinách a jeskyních pomocí balíčku směrových karet, přičemž využívá lsti a podvodu, aby před lovci skryla svou stopu. Kdykoli se však lovec pohybuje nad místem, kde se Šelma předtím nacházela, objeví se stopa. Teprve když lovec místo prohledá nebo když Šelma sama zaútočí na nic netušící cíl, odhalí se skutečná poloha Šelmy. Navíc má každý lovec v každém kole pouze jednu šanci na prohledání, což z něj dělá napjaté a obtížné rozhodnutí. Lovci mají jen zřídkakdy úplné informace o tom, zda stopa, kterou sledují, obsahuje skutečnou polohu Šelmy, nebo zda stopa již vychladla.
Asymetrické tažení
Každá akce, kterou v této hře provedete, se provádí zahráním karty z ruky (maximálně dvou karet za kolo). To znamená, že pokud chce hráč hledat, útočit nebo se pohybovat, musí mít v ruce kartu, která mu to umožní. Před každým kolem se lovci i šelmy účastní draftu o nejdůležitější karty. Všechny akční karty mohou používat jak lovci, tak i Bestie.
Týmová spolupráce nade vše
Abyste tuto hru vyhráli, musíte buď spolupracovat na každém kroku, pokud hrajete za lovce, nebo šikovně přelstít své soupeře, pokud hrajete za Bestii. Sami o sobě nejsou lovci nikdy silnější než Bestie. Pouze když spolu lovci komunikují, taktizují a kombinují své akce, mohou Bestii zničit dříve, než bude pozdě.
—popis od autora
Automatický překlad
Welcome to the Northern Expanse, a place where nature is still unexplored, mystical and dangerous.
When the humans first arrived, they thought they found an unspoiled paradise, filled with bountiful forests, lakes swimming with fish and cold freshwater flowing from the mountains.
But as their settlements expanded and the surrounding forests grew thinner, nature itself pushed back. Great creatures known as Beasts emerged, and with their fangs, claws and mystical powers, they proved an incredible threat to the humans. In order to protect the settlements, humans enlisted specialised hunters, tasked with tracking and killing the Beasts before too many of their kin perish.
Hidden movement
The Beast uses a deck of direction cards to move over forests, swamps and caverns, using guile and deceit to hide its track from the hunters. However, whenever a hunter moves over a location where the Beast has previously been, a trail appears. Only when a hunter searches a location or the Beast itself attacks an unsuspecting target is the Beast's actual position revealed. More so, each hunter has but one chance of searching each round, making it a tense and difficult decision. Hunters seldom have full information whether the trail they’re pursuing contains the Beast’s actual location, or if the trail has already gone cold.
Asymmetrical Drafting
Each action you perform in this game is done by playing a card from your hand (up to a maximum of two cards per turn). This means that if a player wants to search, attack or move, they need to have a card in their hand that lets them do that. Before each round, both hunters and Beast participate in a draft for the most important cards. All action cards can be used by both Beast and hunters alike.
Teamwork above all
In order to win this game, you either need to cooperate every step of the way if you play as a hunter, or skillfully outmaneuver your opponents if you play as Beast. On their own, hunters are never stronger than the Beast. Only when hunters communicate, strategize and combine their actions can they bring down the Beast before it’s too late.
—description from the designer