Edge of Darkness desková hra
Deskovky.org / Hra / Edge of Darkness
Původní název hry
Edge of Darkness
Board Game Geek score
Edge of Darkness
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 1409 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
+ Do srovnávače
Edge of Darkness
Autoři hry
Tvůrci hry
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Edge of Darkness je třetí karetní hra od Alderac Entertainment Group, kterou navrhl John D. Clair. Edge of Darkness kombinuje Card Crafting, Worker Placement, společné sestavování balíčků a zcela nový systém Threat Challenge ve středně těžké deskové hře v eurostylu na 60 až 120 minut pro 1 až 4 hráče. Hráči jsou šéfy mocných cechů ve městě. Každý cech soupeří s ostatními, aby se stal vůdcem Města v zoufalém boji proti velkému zlu. Cechy však musí také spolupracovat, protože nebezpečí, kterému město čelí, může ublížit všem. Cechy uplatňují svou kontrolu ve městě tím, že vysílají své agenty na různá místa, kde mohou generovat zdroje nebo schopnosti a umožnit cechu podnikat akce. Moc cechů roste, když vmanévrují své agenty a věrné do důležitých pozic ve čtvrtích a organizacích města. Postupem času mohou cechy usilovat o vytvoření synergie mezi místy, kam byli jejich agenti přiděleni, a úponky vlivu, které cechy napojily na infrastrukturu Města. Aby cech zvítězil, musí mít po skončení hry ve městě největší moc. Moc se získává získáním věrnosti významných občanů a šlechticů, hromaděním bohatství a podnikáním akcí prospěšných městu, jako je obrana před vnějšími i vnitřními hrozbami. Zde je několik hlavních bodů herních mechanik: Výroba karet: Podobně jako v původní karetní craftingové hře Mystic Vale jsou všechny karty sestaveny z craftingových lístečků, které mají na jedné třetině (1/3) lístečku herní obsah a na zbylých dvou třetinách (2/3) jsou průhledné. Během hry hráči konstruují karty, přičemž kombinují (rukávy) různé efekty na jedné kartě (ideálně způsobem, který dává strategický smysl). Na rozdíl od Mystic Vale jsou však průhledné karty oboustranné, a když vylepšujete "dobrou" stranu karet (přední), přidáváte sílu i "špatné" straně karet (zadní). Skupinový deckbuilding s využitím jednoho společného balíčku: Místo vlastního balíčku je k dispozici centrální balíček, ze kterého si všichni hráči dobírají a odhazují do něj. Různí hráči budou mít v tomto balíčku věrnost různých karet. Použití karet ostatních hráčů znamená, že jim musíte zaplatit. Během hry si můžete nárokovat věrnost více karet v balíčku tak, že do karty se svou barvou a pečetí vložíte rukávový lístek. Umístění dělníků řízené kartami: Zatímco vaše akce jsou řízeny kartami, většina nákladů ve hře má podobu nákladů obětované příležitosti. Pokroky nemají náklady, místo toho vyžadují použití dělníků ve větší či menší míře v závislosti na síle karty. např. mnoho efektů vyžaduje umístění nebo stažení dělníků z různých míst města, jak to diktují efekty karet. Protože máte omezený počet dělníků, které můžete použít, budete se neustále rozhodovat, zda se vzdáte jedné užitečné věci, abyste mohli udělat jinou. Věž hrozeb: Existuje věž hrozeb, která diktuje, kdy a na koho budou hrozby útočit. Karty opouštějí společný balíček a vstupují na desku hrozeb, kde v tahu každého hráče hromadí kostky hrozeb. Tyto kostky jsou barevně odlišeny, a když se na kartě nahromadí prahový počet kostek dané barvy, zaútočí na město. Pokud barva odpovídá jednomu z hráčů, zaútočí na tohoto hráče. Pokud je barva černá, zaútočí na všechny hráče! Modulární sestava: Edge of Darkness bude obsahovat 12 lokací. V každé hře použijete pouze 10 z těchto Lokací, které mohou být speciálně vybrané nebo náhodně zvolené, což umožňuje velkou rozmanitost mezi jednotlivými hrami, pokud jde o typy výzev, kterým budete čelit, a strategie, které budete muset použít. Tyto lokace se skládají z desky lokací a výrobních lístků. Desky lokací mohou určovat zvláštní pravidla pro umisťování dělníků nebo rozšiřovat základní pravidla o všechny nové systémy. Kombinaci Desek lokací lze například použít k sestavení party hrdinů, kteří se vydají do boje s Věží ohrožení a zapojí se do Lovu na příšery!"Automatický překlad
Edge of Darkness is the third Card Crafting Game from Alderac Entertainment Group designed by John D. Clair. Edge of Darkness combines Card Crafting, Worker Placement, shared deck-building, and a whole new Threat Challenge system in a medium-weight euro-style board game of 60 to 120 minutes for 1 to 4 players.
Players are the heads of powerful guilds in the City. Each Guild vies with the others to become the leaders of the City in a desperate struggle against great evil. But the Guilds must also work together because the dangers facing the city can harm them all.
The Guilds exert their control in the city by sending agents to various locations where they can generate resources or abilities and enable the Guild to take actions. Guilds grow in power as they maneuver their agents and loyalists into positions of importance in the districts and organizations of the City. Over time the Guilds can seek to create synergies between the places their agents have been assigned and the tendrils of influence the Guilds have connected to the City's infrastructure.
To win a Guild must have the most power in the city when the game ends. Power is gained having the allegiance of important citizens and nobles, by accumulating wealth, and by undertaking actions beneficial to the City such as defending it from external and internal threats.
Here are some highlights of the mechanics in the game:
Card Crafting: Similar to the original card-crafting game, Mystic Vale, all cards are constructed of crafting slips which have game content on one third (1/3) of the slip and are transparent on the other two thirds (2/3). During the game players will construct cards, combining (sleeving) different effects onto one card (ideally in ways that make strategic sense). However, unlike Mystic Vale, the transparent cards are double-sided, and when you upgrade the "good" side of the cards (front), you also add strength to the "bad" side of the cards (back).
Group deckbuilding using one shared deck: Rather than having your own deck, there is a central deck that all players draw from and discard to. Different players will have the allegiance of different cards in that deck. Using other players' cards means you have to pay them. During the game you can claim allegiance of more cards in the deck by sleeving a slip into the card with your color and seal.
Card-driven worker placement: While your actions are card-driven, most costs in the game are in the form of opportunity cost. Advancements don't have a cost, instead they require the use of workers to a greater or lesser degree depending on the power of the card. e.g. many effects require placing or pulling workers from different city locations as dictated by the card effects. Since you have a limited number of workers to use, you will constantly be choosing to forgo one useful thing in order to do another.
Threat Tower: There is a Threat Tower which dictates when and whom Threats will attack. Cards leave the shared deck and enter the Threat Board, where they accumulate Threat Cubes on each player's turn. These cubes are color-coded, and when a threshold number of cubes of a given color accumulate on a card, it attacks the City. If the color matches one of the players, it attacks that player. If the color is black, it attacks all players!
Modular set up: Edge of Darkness will come with 12 Locations. Each game you use only 10 of these Locations, which can be specifically selected or chosen randomly, making for a lot of variety from game-to-game in the types of challenges you will face and the strategies you will need to employ. These Locations are comprised of a Location Board and Crafting Slips. Location Boards may specify special rules for worker placement, or extend the basic rules with all new systems. For example, a combination of Location Boards can be used to assemble a party of heroes to take the fight to the Threat Tower and engage in a Monster Hunt!
Dostupná rozšíření hry
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.