Originální popis hry
Města:
Hra začíná viditelností čtyř desek, jejichž přesný počet se liší v závislosti na scénáři. Cílem je dokončit řadu milníků a udělat obyvatele svého města šťastnými. Na začátku každého milníku se koupí jedna další deska, která se překlopí z přírodní strany na stranu rozvinutou. Hráči mají k dispozici osobní karty, na kterých je uvedeno, co mohou postavit, a v ideálním případě diskutují a plánují s ostatními hráči, jak město co nejlépe rozvíjet. Karty ukazují, jaké efekty bude mít stavba na město, například zvýší potřebu svozu odpadků, sníží kriminalitu nebo poskytne bonus, pokud bude umístěna vedle parku.
Kartonové destičky představují obytné, obchodní, průmyslové a jiné budovy a mají různé základní tvary, které se umisťují na rozvinuté desky na mřížce.
Když hráči rozvinou město na další milník, vyberou si, kterou novou desku si koupí, aby město rozšířili, získají své aktuální štěstí a začnou nový milník. Po dokončení posledního milníku hra končí, poté se sečte celkové skóre štěstí. Městská pokladna je pouze jedna a všichni hráči do ní přidávají peníze, když pro město vydělávají a berou si z ní peníze na stavbu nemocnice nebo nákup nové desky. Dbát na to, abyste měli dostatek peněz, je důležitým aspektem hry, protože pokud vám peníze dojdou, zbankrotujete a prohrajete.
Řada scénářů učí hru postupně, přičemž každý nový krok představuje nové části hry. Úplná hra s novinkami, unikátními budovami, politikami a rolemi se hru od hry výrazně liší, protože hráči dostávají nové výzvy díky emergentnímu chování města.
Automatický překlad
Cities: Skylines – The Board Game is a co-operative game based on the popular computer game of the same name by Paradox Interactive.
Gameplay starts with four land boards being visible, the exact number varying depending on the scenario. The goal is to finish a number of milestones and to make the inhabitants of your city happy. At the start of each milestone, one additional board is bought, flipped over from its nature side to its developed side. Players have personal cards that show what they can build, and ideally they discuss and plan with the other players how to best develop the city. The cards show what effects the building will have on the city, for example increasing the need for garbage collection, decreasing crime, or giving a bonus if placed next to a park.
Cardboard tiles represent residential, commercial, industrial, and other buildings, and they have varied base shapes that are placed on the developed boards on the grid.
When the players have developed the city to the next milestone, they choose which new board to buy to expand the city, score their current happiness, and start a new milestone. When the last milestone is finished, the game ends, then the total happiness score is summed. There is only one city treasury, and all players add to it when they make money for the city and take money from it for building a hospital or buying a new board. Making sure you have enough money is an important aspect of the game for if you run out of money, you go bankrupt and lose.
A series of scenarios teach the game in steps, with each new step introducing new parts of the game. The full game with News, Unique buildings, Policies and Roles vary greatly from game to game, as players are provided with new challenges by the emergent behavior of the city.