Originální popis hry
Dungeoneer:
Je určena jako rozšíření hry Dungeoneer: Vault of the Fiends: Hráči hrají za jednoho ze šesti hrdinů, kteří jsou v této sadě uvedeni v roli jednoho ze šesti hrdinů, ale ke hraní této sady není Tomb of the Lich Lord nutný, protože Vault of the Fiends je i samostatnou sadou.
Hráči hrají za jednoho ze šesti hrdinů, kteří jsou v této sadě uvedeni v roli jednoho ze šesti hrdinů. Každý hrdina má proměnlivé skóre boje zblízka, magie a rychlosti a také jedinečnou schopnost. Vaší druhou rolí ve hře je role zlovolného “Dungeonlorda”, který se snaží vyhladit ostatní hrdiny.
Hru vyhrajete, když jako hrdina splníte 3 úkoly, například zničíte zlou laboratoř nebo zachráníte princeznu. Alternativním vítězným cílem je jako Pán žaláře, pokud jsou poraženi všichni ostatní hrdinové kromě toho vašeho.
Vault of the Fiends obsahuje řadu nových hrdinů. Elfský zabiják, lidský bestiář, drakanský sentinál, orkský šaman, trpasličí runovládce a gnómský iluzionista.
V každém tahu můžete:
Zahrát na soupeře nestvůry, pasti a jiné zlé události
Postavit dungeon
Pohybovat se se svým hrdinou po dungeonu (sbírat zdroje slávy a nebezpečí)
Zahrát za sebe schopnosti a poklady
Dokončete úkol
Odhoďte nechtěnou kartu
Naplňte ruku na 5 karet
Tato hra je podobná Wiz-War, kde závodíte v dungeonu a plníte své cíle. Tento dungeon je vytvořen vyložením karet map. Při průchodu dungeonem sbíráte karty Sláva a Nebezpečí. Za Slávu si kupujete karty, které pomáhají vašemu hrdinovi, jako jsou schopnosti a poklady, ale soupeř proti vám utrácí Zkázu za nestvůry, pasti a další nepříjemné věci.
Boj je podobný hře Talisman. Hodíte šestistěnnou kostkou a přičtete k ní výsledek, se kterým bojujete, ať už zblízka, nebo magicky, abyste porazili soupeře’hodem.
Způsob interakce karet bude hráčům CCG povědomý v tom, že máte “Trvalé” a “Instanty”, které můžete strategicky využít, nebo v kombinacích, ale tato hra není ve skutečnosti strategická hra. Většina zábavy vychází z tématu a překvapivých kombinací událostí, které se objevují. Dungeoneer se pravděpodobně bude líbit těm, kteří mají rádi klasický dungeon crawl a akci podobnou RPG.
Vault of the Fiends obsahuje několik nových mechanik, které by měly sloužit k vylepšení hratelnosti, kterou budou znát hráči Tomb of the Lich Lord. Některé nestvůry a útočné karty jsou “pumpovatelné” to znamená, že můžete utratit další Slávu nebo Nebezpečí, abyste zvýšili účinnost karty. Také se mění podmínky na mapě, například se deaktivují efekty po splnění určitého úkolu nebo se přehozením spínače v místnosti prodlouží most přes Ohnivou propast. Jednou z nečekanějších nových mechanik jsou “artefaktové” Questy, jako například Rukavice zbrojného golema”, díky níž je váš hrdina silnější, nebo Potopený poklad, který vašeho hrdinu zrychlí. Ty nepřinášejí úroveň, ale jsou otočeny o 180 stupňů, takže si můžete přečíst bonus, který poskytují.
Součást série Dungeoneer.
Automatický překlad
Dungeoneer: Vault of the Fiends is a non-collectable dungeon-crawl card game for 2-4 players.
It is meant as an expansion to the Dungeoneer: Tomb of the Lich Lord also published by Atlas Games, but Tomb of the Lich Lord is not necessary to play this set, as Vault of the Fiends is also a stand-alone set.
Players play the part of one of six heroes. Each hero has variable melee, magic and speed scores, as well as a unique ability. Your second role in the game is as the malevolent “Dungeonlord”, trying to exterminate the other heroes.
You win the game when as a hero you complete 3 Quests such as destroying an evil laboratory or rescuing a princess. An alternate win goal is as the Dungeonlord if all the other heroes are defeated except yours.
Vault of the Fiends features a variety of new heroes. Elf Assassin, Human Beastmaster, Drakan Sentinal, Ork Shaman, Dwarf Runecaster, and Gnome Illusionist.
Each turn you may:
Play monsters, traps and other bad events on opponents
Build a dungeon
Move around the dungeon with your hero (collect Glory and Peril resources)
Play abilities and treasures for yourself
Complete a Quest
Discard an unwanted card
Fill your hand to 5 cards
This game is similar to Wiz-War where you race in a dungeon to complete your objectives. This dungeon is created by the laying down of Map cards. You collect Glory and Peril as you move through the dungeon. Glory buys cards that help your hero such as abilities and treasures, but your opponent spends your Peril against you to play monsters, traps and other unpleasant stuff.
Combat is similar to Talisman. Roll a six-sided die and add the score you are combating with, either Melee or Magic, to beat your opponent’s roll.
The way the cards interact will be familiar to CCG players, in that you have “Permanents” and “Instants” that you can use strategically, or in combinations, but this game is not really a strategy game. Most of the fun comes from the theme, and surprising combination of events that occur. Dungeoneer is likely to appeal to those who enjoy a classic dungeon crawl and RPG like action.
Vault of the Fiends features a few new mechanics that should serve to enhance the game play which players of Tomb of the Lich Lord will be familiar with. Some monsters, and attack cards are “pumpable” that means you may spend extra Glory or Peril to boost the effectiveness of the card. Also conditions on the map change such as effects being deactivated when a certain Quest is completed or throwing a switch in a room to extend a bridge across the Fiery Chasm. One of the more unexpected new mechanics are “artifact” Quests, such as the Armor Golem’s Glove which makes your hero more powerful or the Sunken Treasure which makes your hero faster. These do not confer a level, but are rotated 180 degrees so you can read the bonus they provide.
Part of the Dungeoneer Series.