Původní název hry
Mysterium
Board Game Geek score
Mysterium
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 33017 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
+ Do srovnávače
Mysterium
Autoři hry
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Ve 20. letech 20. století pan MacDowell, nadaný astrolog, při vstupu do svého nového domu ve Skotsku okamžitě odhalil nadpřirozenou bytost. Shromáždil k mimořádné séance význačná média své doby, která mají sedm hodin na to, aby s duchem navázala kontakt a prozkoumala všechny stopy, které jim může poskytnout k rozluštění staré záhady. Neschopen mluvit, komunikuje amnézií postižený duch s médii prostřednictvím vizí, které jsou ve hře znázorněny ilustrovanými kartami. Média musí obrázky rozluštit, aby duchovi pomohla vzpomenout si, jak byl zavražděn: Kdo zločin spáchal? Kde k němu došlo? Která zbraň způsobila smrt? Čím více média spolupracují a dobře hádají, tím snadněji se podaří dopadnout správného pachatele. Ve hře Mysterium, která je přepracováním herního systému přítomného ve hře Tajemnicze Domostwo, se jeden hráč ujímá role ducha, zatímco všichni ostatní představují média. Aby mohl duch vyřešit zločin, musí si nejprve vzpomenout (s pomocí média) na všechny podezřelé přítomné v noc vraždy. Na stůl se položí několik karet podezřelých, míst a vražedných zbraní a duch náhodně přidělí jednu z nich tajně jednomu médiu. Každou hodinu (tj. herní tah) předá duch každému médiu jednu nebo více karet vidění lícem nahoru, přičemž při každém sdílení karet vidění doplní jejich ruku na sedm. Tyto karty vizí představují médiím snové obrazy, přičemž každé médium musí nejprve odvodit, kterému podezřelému odpovídají obdržené karty vizí. Jakmile duch předá karty poslednímu médiu, spustí se dvouminutový časovač. Jakmile médium umístí svůj žeton na podezřelého, může také umístit žetony jasnovidnosti na odhady ostatních médií, aby ukázalo, zda s těmito odhady souhlasí, nebo ne. Po uplynutí času duch každému médiu prozradí, zda byly odhady správné, nebo ne. Média, která uhodla správně, postupují dál a hádají místo činu (a poté i vražednou zbraň), zatímco ta, která neuhodla, si ponechají své vizitky a příští hodinu obdrží nové odpovídající stejnému podezřelému. Jakmile médium správně uhodne podezřelého, místo a zbraň, přesune svůj žeton na desku epilogu a za každou zbývající hodinu na hodinách obdrží jeden jasnovidecký bod. Zbývající žetony jasnovidnosti mohou ještě použít k získání dalších bodů. Pokud jedno nebo více médií neurčí správného podezřelého, místo a zbraň před koncem sedmé hodiny, pak duch selhal a rozplyne se a záhada zůstane nevyřešena. Pokud však uspěli všichni, pak se duchovi vrátilo dost paměti na to, aby mohl identifikovat pachatele. Média poté seskupí své karty podezřelých, míst a zbraní na stole a u každé skupiny umístí číslo. Duch pak vybere jednu skupinu, položí odpovídající číslo pachatele lícem dolů na desku epilogu, vybere tři karty vidění — jednu pro podezřelého, jednu pro místo a jednu pro zbraň — pak tyto karty zamíchá. Hráči, kteří dosáhli málo jasnovideckých bodů, náhodně otočí jednu kartu vidění a pak tajně hlasují o tom, který podezřelý je podle nich viníkem; hráči s více body pak otočí druhou kartu vidění a hlasují; ti, kteří mají nejvíce bodů, pak vidí poslední kartu a hlasují. Pokud většina médií určila správného podezřelého, přičemž remízy rozhoduje hlas nejjasnovidnějšího média, pak byl vrah určen a duch nyní může v klidu odpočívat. Pokud ne, možná to můžete zkusit znovu...Automatický překlad
In the 1920s, Mr. MacDowell, a gifted astrologer, immediately detected a supernatural being upon entering his new house in Scotland. He gathered eminent mediums of his time for an extraordinary séance, and they have seven hours to make contact with the ghost and investigate any clues that it can provide to unlock an old mystery.
Unable to talk, the amnesiac ghost communicates with the mediums through visions, which are represented in the game by illustrated cards. The mediums must decipher the images to help the ghost remember how he was murdered: Who did the crime? Where did it take place? Which weapon caused the death? The more the mediums cooperate and guess well, the easier it is to catch the right culprit.
In Mysterium, a reworking of the game system present in Tajemnicze Domostwo, one player takes the role of ghost while everyone else represents a medium. To solve the crime, the ghost must first recall (with the aid of the mediums) all of the suspects present on the night of the murder. A number of suspect, location and murder weapon cards are placed on the table, and the ghost randomly assigns one of each of these in secret to a medium.
Each hour (i.e., game turn), the ghost hands one or more vision cards face up to each medium, refilling their hand to seven each time they share vision cards. These vision cards present dreamlike images to the mediums, with each medium first needing to deduce which suspect corresponds to the vision cards received. Once the ghost has handed cards to the final medium, they start a two-minute sandtimer. Once a medium has placed their token on a suspect, they may also place clairvoyancy tokens on the guesses made by other mediums to show whether they agree or disagree with those guesses.
After time runs out, the ghost reveals to each medium whether the guesses were correct or not. Mediums who guessed correctly move on to guess the location of the crime (and then the murder weapon), while those who didn't keep their vision cards and receive new ones next hour corresponding to the same suspect. Once a medium has correctly guessed the suspect, location and weapon, they move their token to the epilogue board and receive one clairvoyancy point for each hour remaining on the clock. They can still use their remaining clairvoyancy tokens to score additional points.
If one or more mediums fail to identify their proper suspect, location and weapon before the end of the seventh hour, then the ghost has failed and dissipates, leaving the mystery unsolved. If, however, they have all succeeded, then the ghost has recovered enough of its memory to identify the culprit.
Mediums then group their suspect, location and weapon cards on the table and place a number by each group. The ghost then selects one group, places the matching culprit number face down on the epilogue board, picks three vision cards — one for the suspect, one for the location, and one for the weapon — then shuffles these cards. Players who have achieved few clairvoyancy points flip over one vision card at random, then secretly vote on which suspect they think is guilty; players with more points then flip over a second vision card and vote; then those with the most points see the final card and vote.
If a majority of the mediums have identified the proper suspect, with ties being broken by the vote of the most clairvoyant medium, then the killer has been identified and the ghost can now rest peacefully. If not, well, perhaps you can try again...
Dostupná rozšíření hry
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Stojánek na hodinyPodklady pro 3D tiskárnu. |
buffy |
|
Nový praktický insert pro deskovou hru MYSTERIUMPodklady pro 3D tiskárnu. |
buffy |
Soubory pro 3D tisk jsou uloženy na externích serverech vlastníků 3D modelů. Pro stažení je někdy potřeba registrace, případně zaslání finančního
příspěvku autorovi. Většina 3D modelů je zdarma pro osobní použití.
Video
Mysterium - V jedné minutě
Odvážíte se překročit práh strašidelného a mysteriózního panství? V této asymetrické kooperativní hře se jeden hráč ujímá role ...