Originální popis hry
V nejvzdálenějších částech světa stále existuje magie, ztělesněná duchy země, nebe a všech přírodních věcí. Jak evropské velmoci roztahují svá koloniální impéria dál a dál, nevyhnutelně si budou činit nárok na místo, kde duchové stále mají moc - a když se tak stane, samotná země se bude bránit spolu s ostrovany, kteří tam žijí.
Ostrov duchů je komplexní a tematická kooperativní hra o obraně svého ostrovního domova před kolonizujícími vetřelci. Hráči jsou různí duchové země, z nichž každý má své jedinečné živelné síly. V každém tahu si hráči současně vybírají, kterou ze svých karet sil zahrají, a platí za to energií. Používání kombinací karet síly, které odpovídají živlové příbuznosti ducha, může přinést bezplatné bonusové efekty. Rychlejší síly se projeví okamžitě, dříve než se vetřelci rozšíří a zpustoší, ale ostatní kouzla jsou pomalejší a k jejich účinnému použití je třeba předvídat a plánovat. Ve fázi duchů získávají duchové energii a rozhodují se, jak/zda budou růst: zda budou znovu získávat použité karty moci, hledat novou moc, nebo šířit přítomnost do nových oblastí ostrova.
Vetřelci expandují po mapě ostrova částečně předvídatelným způsobem. V každém tahu prozkoumají některé země (části ostrova); v dalším tahu na těchto zemích staví a vytvářejí osady a města. V dalším tahu tam pustoší, přinášejí do země zkázu a napadají všechny přítomné domorodé obyvatele ostrova.
Obyvatelé ostrova se při napadení brání proti Vetřelcům a poskytují duchům nějakou další pomoc, ale nemusí to vždy dělat přesně tak, jak byste doufali. Některé síly působí prostřednictvím ostrovanů a pomáhají jim (např.) vyhnat Vetřelce nebo vyčistit zemi od nákazy.
Hra se postupem času stupňuje: duchové rozšiřují svou přítomnost do nových částí ostrova a hledají nové a silnější síly, zatímco Vetřelci stupňují své kolonizační úsilí. Každý tah představuje 1-3 roky alternativní historie.
Na začátku hry je k vítězství nutné zničit všechny osady a města do posledního na hrací desce - jak ale Vetřelce stále více děsíte, je vítězství snazší: utečou, i když určitý počet osad nebo měst zůstane. Porážka přichází, pokud je zničen jakýkoli duch, pokud ostrov zachvátí nákaza nebo pokud je balíček Vetřelců vyčerpán před dosažením vítězství.
Hra obsahuje různé protivníky, proti kterým můžete bojovat (např.: švédská důlní kolonie nebo vzdálená britská kolonie). Každý z nich mění hru různým způsobem a nabízí různé cesty zvyšování obtížnosti, aby hra zůstala výzvou při získávání dovedností.
Automatický překlad
In the most distant reaches of the world, magic still exists, embodied by spirits of the land, of the sky, and of every natural thing. As the great powers of Europe stretch their colonial empires further and further, they will inevitably lay claim to a place where spirits still hold power - and when they do, the land itself will fight back alongside the islanders who live there.
Spirit Island is a complex and thematic cooperative game about defending your island home from colonizing Invaders. Players are different spirits of the land, each with its own unique elemental powers. Every turn, players simultaneously choose which of their power cards to play, paying energy to do so. Using combinations of power cards that match a spirit's elemental affinities can grant free bonus effects. Faster powers take effect immediately, before the Invaders spread and ravage, but other magics are slower, requiring forethought and planning to use effectively. In the Spirit phase, spirits gain energy, and choose how / whether to Grow: to reclaim used power cards, to seek for new power, or to spread presence into new areas of the island.
The Invaders expand across the island map in a semi-predictable fashion. Each turn they explore into some lands (portions of the island); the next turn, they build in those lands, forming settlements and cities. The turn after that, they ravage there, bringing blight to the land and attacking any native islanders present.
The islanders fight back against the Invaders when attacked, and lend the spirits some other aid, but may not always do so exactly as you'd hoped. Some Powers work through the islanders, helping them (eg) drive out the Invaders or clean the land of blight.
The game escalates as it progresses: spirits spread their presence to new parts of the island and seek out new and more potent powers, while the Invaders step up their colonization efforts. Each turn represents 1-3 years of alternate-history.
At game start, winning requires destroying every last settlement and city on the board - but as you frighten the Invaders more and more, victory becomes easier: they'll run away even if some number of settlements or cities remain. Defeat comes if any spirit is destroyed, if the island is overrun by blight, or if the Invader deck is depleted before achieving victory.
The game includes different adversaries to fight against (eg: a Swedish Mining Colony, or a Remote British Colony). Each changes play in different ways, and offers a different path of difficulty boosts to keep the game challenging as you gain skill.