Talisman: Dobrodružství meče a magie (čtvrtá edice) desková hra
Deskovky.org / Hra / Talisman: Dobrodružství meče a magie (čtvrtá edice)
Původní název hry
Talisman: Revised 4th Edition
Board Game Geek score
Talisman: Dobrodružství meče a magie (čtvrtá edice)
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 13437 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Fantasy Flight Games
Games Workshop Ltd.
Pegasus Spiele
Heidelberger Spieleverlag
Nexus Editrice
Hobby Japan
Devir
Edge Entertainment
Galakta
Matagot
Giochi Uniti
Delta Vision Publishing
Black Industries
Smart Ltd
Game Harbor
ADC Blackfire Entertainment
Monkey Time
Ediciones MasQueOca
Mandoo Games
Hobby Game Mall
Games Workshop Ltd.
Pegasus Spiele
Heidelberger Spieleverlag
Nexus Editrice
Hobby Japan
Devir
Edge Entertainment
Galakta
Matagot
Giochi Uniti
Delta Vision Publishing
Black Industries
Smart Ltd
Game Harbor
ADC Blackfire Entertainment
Monkey Time
Ediciones MasQueOca
Mandoo Games
Hobby Game Mall
Týdenní návštěvnost hry
+ Do srovnávače
Talisman: Dobrodružství meče a magie (čtvrtá edice)
Autoři hry
Tvůrci hry
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Téma: Talisman je dobrodružná desková hra zasazená do středověkého světa vysoké fantasy. Hráči mají na výběr 14 postav, které vycházejí z archetypů rolových her, jako jsou hrdinové, čarodějové, padouši, zloději, příšery atd. Ve hře mají hráči pocit, že cestují světem a hledají vybavení, zbraně, starobylé relikvie a společníky, kteří jim pomohou na jejich výpravě za získáním Koruny velení. Cestou navštěvují různé lokality ve světech, bojují mezi sebou a s fantastickými tvory, aby se dostali na vrchol. Cíl: Každý hráč se snaží přejít z vnějšího světa a nakonec do světa vnitřního. Hráči putují vnějším, středním a vnitřním světem a snaží se získat vybavení, zbraně a společníky. Pomocí vybavení, společníků, setkání a soubojů s fantasy bytostmi i mezi sebou navzájem si také vylepšují statistiky. Po splnění úkolu Talisman hráči vstoupí do vnitřního světa a budou čelit jeho výzvám, aby nakonec dosáhli Portálu moci a získali Korunu velení. Ostatní hráči pak musí závodit, aby tohoto hráče zastavili dříve, než je nakonec všechny zabije kouzlem Velení. Hratelnost: Na začátku si hráči vyberou kartu postavy ze 14 nabízených. Postavy mají na začátku základní statistiky. Těmi jsou Život [zásahové body], Síla [fyzická zdatnost] a Řemeslo [magie a inteligence]. Některé postavy jsou přirozeně nadanější v boji a jiné v magii, zatímco jiné jsou mixem obou. Postavy se navíc často liší jedinečnými schopnostmi, počátečním vybavením a počátečními kouzly. Díky tomu všemu se hráči během hry skutečně cítí odlišně. Navíc předměty a společníci, které hráči během hry získávají, také zvyšují statistiky, zvyšují sílu, dovednost, životy nebo přidávají nové schopnosti atd. Skutečná hra je poměrně jednoduchá, takže si ji snadno osvojí i nováčci. V tahu hráč hází kostkou pro pohyb. Hráč si pak vybere, kterým směrem, vlevo nebo vpravo, nebo pokud splňuje kvalifikaci, může se pohybovat z vnějšího do středního světa, nebo ze středního do vnitřního světa. Jakmile se hráč ocitne ve vesmíru, postupuje podle pokynů na vesmíru, nebo se setká s kartami s lícem nahoru, které již ve vesmíru jsou, nebo s jiným hráčem, pokud je ve vesmíru. Na většině prostorů si hráč vylosuje určitý počet karet, se kterými se setká. Mohou to být bytosti, společníci, zbraně, vybavení, poklady nebo relikvie. Hráči musí s bytostmi bojovat a zvítězit, než získají další předměty nebo společníky. Pokud se v prostoru nachází jiný hráč, mohou hráči útočit buď pomocí dovednosti, nebo síly, ale nemusí tak činit. Obránce se brání stejnou statistikou, jakou útočil. Pokud obránce prohraje, ztrácí život a předmět nebo společníka dle výběru útočníka. Pokud útočník prohraje, ztrácí život. Hráči začínají ve vnějším světě a budují statistiky a předměty své postavy, aby se pokusili postoupit do středního světa. Existují dva způsoby, jak postoupit do středního světa, přičemž jeden vyžaduje zkoušku síly a druhý jízdu na loďce za odměnu. Jakmile se dostanete do středního světa, hra pokračuje stejným způsobem, ale náročnost se obecně zvyšuje díky většímu množství hrozeb, jako je poušť a chrám. Je zde však větší potenciál pro setkání a předměty, protože na většině míst se nyní táhne více než jedna karta. Ve středním světě mohou hráči také získat úkol Talisman, po jehož splnění získají Talisman. Talisman je nutný k odemčení Koruny velení a průchodu Portálem moci ve vnitřním světě. Jakmile hráči získají Talisman a mají dostatek síly nebo řemesla pro vstup do Portálu moci, pokusí se vstoupit do vnitřního světa. Tam musí čelit a přežít tamní strážce, jako je Upíří věž a Vlkodlak, než získají Korunu velení. Jakmile hráč získá Korunu velení, může seslat kouzlo Velení, které hráče automaticky donutí ztratit jeden život. Pak se z toho stane závod o Korunu, kdy se ostatní hráči snaží hráče s Korunou zničit dříve, než je všechny vyřídí. Revidováno pomocí: Talismanu: Upgrade PackAutomatický překlad
Theme:
Talisman is an adventure board game set in a high fantasy medieval world. Players have 14 characters to choose from all based on role playing archetypes, such as heroes, wizards, villains, thieves, monsters, etc. The game makes players feel they are traveling the world to find equipment, weapons, ancient relics, and companions that will help them on their quest to acquire the Crown of Command. Along the way they visit various locales in the worlds, battle each other and fantastic creatures to make their way to the top.
Goal:
Each player is trying to move from the outer world and ultimately to the inner world. Players wander the outer, middle, and inner worlds trying to acquire equipment, weapons, and companions. They will also improve statistics with equipment, companions, and encounters and battles with fantasy creatures and each other. Once they complete a Talisman quest, players will enter the inner world and face its challenges to finally reach the Portal of Power to claim the Crown of Command. Then the other players must race to stop this player before he eventually kills them all with the Command spell.
Gameplay:
To begin, players select a character card from among the 14 provided. Characters have basic statistics to start. These are Life [hit points], Strength [physical prowess], and Craft [Magic and Intelligence]. Some characters are naturally more gifted in combat and others in magic, while others are mix of the two. Additionally characters are often differentiated with unique abilities, starting equipment, and starting spells. This all makes the players actually feel different during play. In addition items and companions players acquire during play also add to statistics, increasing Strength, Craft, Life or adding new abilities, etc.
Actual game play is relatively simple, making the game easy to pick up with novices. On a player's turn they throw a die for movement. Player then chooses which direction, left or right, or if meeting qualifications may be able to move from outer to middle world, or middle to inner world. Once on space, player follows instructions on space, or encounters face up cards already in space, or other player if in space. Most spaces have a player draw a number of cards to encounter. These can be creatures, companions, weapons, equipment, treasure, or relics. Players must fight creatures and win before acquiring any other items or companions. If another player is in the space, players may attack with either Craft or Strength but are not required to do so. The defender defends with same statistic attacked with. If the defender loses, he loses a life and an item or companion of attackers choice. If the attacker loses, he loses a life.
Players start in the outer world, and build up their character's statistics and items to try and move to the middle world. There are two ways to move up to the middle world, one requiring a test of strength and the other a boat man's ride for a price. Once in the middle world, play proceeds in the same manner, but the challenge generally is increased with more threats such as the desert and temple. However, there is more potential for encounters and items as most spaces now draw more than one card.
In the middle world, players may also acquire a Talisman quest, that once completed, will grant them a Talisman. The Talisman is required to unlock the Crown of Command and pass through the Portal of Power in the Inner World.
Once players have a Talisman and have enough Strength or Craft to enter the Portal of Power, they will try to enter the Inner World. There they must face and survive the guardians there, like the Vampire's Tower and Werewolf before claiming the Crown of Command. Once a player claims the Crown of Command, they can cast the Command Spell, automatically forcing a player to lose a life. It then becomes a race for the Crown as the other players try to take the player with the Crown down before he finishes them all off.
Revised using:
Talisman: Upgrade Pack
Dostupná rozšíření hry
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.