Originální popis hry
Uruguayská vláda se obává závislosti země bez přírodních zdrojů na dovozu fosilních paliv. V důsledku toho se snaží zvýšit podíl domácích zdrojů, z nichž nejreálnější jsou biomasa a větrná energie, a také využívat opatření na zvýšení energetické účinnosti konečné spotřeby, aby zvýšila svou energetickou bezpečnost. Kromě toho se vláda snaží využít zamýšleného růstu domácího energetického sektoru k podpoře svých dalších cílů, kterými jsou zvýšení hospodářského růstu a tvorba pracovních míst. (Výtah z dokumentů Světové banky, PŘÍPADOVÁ STUDIE 11: URUGUAY – WIND ENERGY PROGRAMME )
"K poledni však sluneční paprsky nesmírně pálily, a když nastal večer, na jihozápadním obzoru se táhl pruh mraků - neklamné znamení změny počasí. Patagonec na to upozornil geografa, který odpověděl:
"Ano, já vím;" a obrátil se ke svým společníkům a dodal: "Vidíte, blíží se změna počasí! Ochutnáme PAMPERO." A pokračoval ve vysvětlování, že toto PAMPERO je extrémně suchý vítr, který vane od jihozápadu. [...] PAMPERO obvykle přináší bouři, která trvá tři dny a dá se vždy předpovědět podle poklesu rtuti,' řekl. 'Ale když barometr naopak stoupá, což je právě teď, stačí očekávat jen několik prudkých výbuchů. Takže se můžete uklidnit, můj dobrý příteli; do východu slunce bude obloha zase zcela jasná. ( Jules Verne, 1868: Při hledání trosečníků. KAPITOLA XVI: ZPRÁVA O ZTRACENÉM KAPITÁNOVI. )
Pampero je akční hra s výběrem karet, která se řídí rukama. Každý hráč má k dispozici startovní sadu osmi karet, které zahraje na svém vlastním stolku, jenž obsahuje dvě řady políček pro aktivaci akcí na různých sektorech hrací desky. V každém tahu máte možnost zahrát kartu na nejlevější prázdné políčko jedné z řad nebo si vzít všechny karty ze svého tableau. Po třech akcích probíhá speciální fáze — konsolidace, během níž si vyzvednete nejpravější kartu z libovolného řádku, generujete baterie z uložené energie, sbíráte příjem a posouváte časovač hry. Vyhrává hráč, který má na konci hry nejvíce peněz.
—popis od autora
Automatický překlad
With no natural resources, the Government of Uruguay is concerned about the country’s dependence on imported fossil fuels. As a consequence, it is seeking to increase the share of domestic resources, of which the most feasible are biomass and wind energy, as well as employing end-use energy efficiency measures to increase its energy security. In addition, the government aims to use the intended growth of the domestic energy sector to foster its other objectives of increasing economic growth and creating employment. (Extract from World Bank Documents, CASE STUDY 11: URUGUAY – WIND ENERGY PROGRAMME )
"Toward noon, however, the sun's rays were extremely scorching, and when evening came, a bar of clouds streaked the southwest horizon - a sure sign of a change in the weather. The Patagonian pointed it out to the geographer, who replied:
'Yes, I know;' and turning to his companions, added, 'see, a change of weather is coming! We are going to have a taste of PAMPERO.' And he went on to explain that this PAMPERO is an extremely dry wind which blows from the southwest. [...] The PAMPERO generally brings a tempest which lasts three days, and may be always foretold by the depression of the mercury, 'he said. 'But when the barometer rises, on the contrary, which is the case now, all we need expect is a few violent blasts. So you can make your mind easy, my good friend; by sunrise the sky will be quite clear again.' ( Jules Verne, 1868: In Search of the Castaways. CHAPTER XVI: THE NEWS OF THE LOST CAPTAIN. )
Pampero is a hand-management, card-driven action-selection game. Every player has a starting set of eight cards to be played on their own tableau, which contains two rows of spaces to activate actions on the different sectors of the board. Each turn, you have the option to play a card to the leftmost empty space of either row or to retrieve all cards from your tableau. After three actions, a special phase takes place — consolidation, during which you retrieve the rightmost card from any row, generate batteries from stored energy, collect income, and advance the game timer. The player with the most money at the end of the game wins.
—description from the designer