Originální popis hry
Hra Tigris & Eufrat, která je mnohými považována za mistrovské dílo Reinera Knizia, se odehrává ve starověkém úrodném půlměsíci a hráči v ní budují civilizace pomocí umisťování destiček. Hráči mají k dispozici čtyři různé vůdce: zemědělství, obchod, náboženství a vládu. Vůdci slouží ke sbírání vítězných bodů v těchto stejných kategoriích. Vaše skóre na konci hry však odpovídá počtu bodů v nejslabší kategorii, což hráče vybízí k tomu, aby se příliš nespecializovali. Konflikty vznikají při spojení civilizací na hrací desce, tj. vnější konflikty, přičemž takový konflikt přežije pouze jeden vůdce každého typu. Vůdce lze vyměnit i uvnitř civilizace v rámci vnitřních konfliktů.
Počínaje edicí Mayfair z roku 2008 obsahuje hra Tigris &; Eufrat oboustrannou hrací desku a další komponenty pro hraní pokročilé verze hry. Toto "rozšíření zikkuratu", které původně vyšlo v Německu jako samostatná položka pro ty, kteří již vlastnili základní hru, je speciální monument, který se rozprostírá přes pět polí hrací desky. Monument lze postavit, pokud má hráč k dispozici kříž pěti žetonů civilizací stejné barvy, a to tak, že těchto pět žetonů odhodí a nahradí je značkami zikkuratu, přičemž na prostřední destičku umístí věž zikkuratu. Pět značek zikkuratu nelze zničit. Všechna pravidla týkající se monumentů platí i pro monument zikkuratu. Pokud se váš král nachází uvnitř království zikkuratu, získáte na konci svého tahu jeden vítězný bod v barvě dle vlastního výběru.
Některé verze hry Tigris & Eufrat jsou uvedeny jako verze pro 2-4 hráče, zatímco jiné nesprávně uvádějí, že jsou pro 3-4 hráče. Tigris &; Eufrat je součástí takzvané trilogie Reiner Knizia o kladení dlaždic.
Automatický překlad
Regarded by many as Reiner Knizia's masterpiece, Tigris & Euphrates is set in the ancient fertile crescent with players building civilizations through tile placement. Players are given four different leaders: farming, trading, religion, and government. The leaders are used to collect victory points in these same categories. However, your score at the end of the game is the number of points in your weakest category, which encourages players not to get overly specialized. Conflict arises when civilizations connect on the board, i.e., external conflicts, with only one leader of each type surviving such a conflict. Leaders can also be replaced within a civilization through internal conflicts.
Starting in the Mayfair edition from 2008, Tigris & Euphrates included a double-sided game board and extra components for playing an advanced version of the game. This "ziggurat expansion", initially released as a separate item in Germany for those who already owned the base game, is a special monument that extends across five spaces of the board. The monument can be built if a player has a cross of five civilization tokens of the same color by discarding those five tokens and replacing them with the ziggurat markers, placing a ziggurat tower upon the middle tile. The five ziggurat markers cannot be destroyed. All rules regarding monuments apply to the ziggurat monument as well. If your king is inside the kingdom of the ziggurat, you will get one victory point in a color of your choice at the end of your turn.
Some versions of Tigris & Euphrates are listed as being for 2-4 players, while others incorrectly state that they're for 3-4 players. Tigris & Euphrates is part of what is sometimes called Reiner Knizia's tile-laying trilogy.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.
Video
Žádná videa nejsou k dispozici.