Originální popis hry
Od vydavatele:
Nádherná a krásně jednoduchá hra, ve které v každém tahu položíte kámen před svůj vlastní žeton, aby pokračoval ve své cestě. Cílem je udržet svůj žeton na hrací desce déle než žeton kohokoli jiného, ale jak se hrací deska zaplňuje, je to stále těžší, protože prázdných políček zbývá méně... a navíc může dlaždice jiného hráče prodloužit vaši vlastní cestu směrem, kterým byste se raději nevydali. Tsuro lze snadno představit novým hráčům, trvá pouhých 15 minut a skutečně funguje pro libovolný počet od 2 do 8.
Téma:
Tsuro má asijské duchovní téma - linie představují "mnoho cest, které vedou k božské moudrosti" a hra jako celek představuje "klasické hledání osvícení".
Toto téma je velmi lehké a hra se v podstatě hraje jako abstraktní.
Hra:
Hra se skládá z destiček s klikatými čarami, mřížky 6x6, na kterou se tyto destičky pokládají, a žetonu pro každého hráče. Každý hráč má v ruce destičky. Ve svém tahu uděláte dvě věci: položíte kámen z ruky na hrací desku vedle svého žetonu a posunete svůj žeton tak daleko, jak jen může jít po čáře, na které se právě nachází, dokud ho nezastaví prázdné pole, na kterém (zatím) není žádný kámen, okraj hrací desky nebo kolize s žetonem jiného hráče. Pokud váš žeton dosáhne okraje hrací plochy nebo se srazí s žetonem jiného hráče, vypadáváte ze hry. Cílem hry je být posledním hráčem s žetonem na hrací desce. Strategie tedy spočívá ve snaze vytlačit soupeře buď do sebe navzájem, nebo mimo hrací plochu a zároveň prodloužit svou vlastní trasu směrem, který soupeřům ztíží totéž.
Další poznámky:
Tsuro bylo původně patentováno McMurchiem v roce 1979 pod názvem Squiggle Game, ale v té době zřejmě nebylo publikováno. Poněkud se podobá hrám Metro a Spaghetti Junction.
Automatický překlad
From the publisher:
A beautiful and beautifully simple game of laying a tile before your own token to continue its path on each turn. The goal is to keep your token on the board longer than anyone else's, but as the board fills up this becomes harder because there are fewer empty spaces left... and another player's tile may also extend your own path in a direction you'd rather not go. Easy to introduce to new players, Tsuro lasts a mere 15 minutes and actually does work for any number from 2 to 8.
Theme:
Tsuro has an Asian spiritual theme - the lines representing the "many roads that lead to divine wisdom", and the game as a whole representing "the classic quest for enlightenment".
This theme is very light and the game essentially plays as an abstract.
Gameplay:
The game consists of tiles with twisting lines on them, a 6x6 grid on which to lay these tiles and a token for each player. Each player has a hand of tiles. On your turn you do two things: place a tile from your hand onto the board next to your token and move your token as far as it can go along the line it is currently on, until it is stopped by an empty space with no tile in (yet), the edge of the board or colliding with another player's token. If your token reaches the edge of the board or collides with another player's token, you are out of the game. The aim of the game is to be the last player left with a token on the board. Strategy therefore consists of trying to drive your opponents either into each other or off the board whilst extending your own route in directions that will make it difficult for your opponents to do the same.
Other notes:
Tsuro was originally patented by McMurchie in 1979 under the name Squiggle Game, but was apparently not published at that time. Somewhat similar to Metro and Spaghetti Junction.
Dostupná rozšíření hry
Žádná dostupná rozšíření hry.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.
Video
Žádná videa nejsou k dispozici.